17-09-17

Pols wordt belangrijkste groeilocatie voor wearables

Smartwatches domineren de markt van de wearables. Dat is de conclusie van een rapport van International Data Corporation (IDC), waaruit blijkt dat dit jaar wereldwijd 112 miljoen wearables zullen worden verkocht. Dat betekent een stijging met 17 procent tegenover vorig jaar. Daarbij moet worden vastgesteld dat smartwatches met een aandeel van 55 procent dit jaar het belangrijkste product van de wearables-markt vertegenwoordigt, gevolgd door polsbanden (39 procent), kleding (2 procent) en oortoestellen (2 procent). Er wordt echter aan toegevoegd dat de smartwatches, gedreven door Apple en Android, ook minstens de volgende vier jaar alle andere wearables-categorieën zullen domineren.

De onderzoekers merken op dat de volgende vier jaar het marktaandeel van kleding en oortoestellen de volgende jaren aan belang zullen winnen en marktaandeel van de polsbanden zullen wegnemen. Smartwatches zullen volgens de onderzoekers echter een groei blijven kennen. Oorapparaten, met uitzondering van de Bluetooth-hoofdtelefoons, zullen volgens de onderzoekers de volgende vier jaar het snelstgroeiende segment van de wearables-markt te worden. Op dat ogenblik zullen smartwatches een verkoop van 154 miljoen exemplaren halen, waarbij een marktaandeel van 67 procent zal worden gerealiseerd. Daarna volgen polsbanden (51 miljoen), kleding (12 miljoen) en oortoestellen (11 miljoen).

“Smartwatches zullen in de toekomst nog meer toepassingen krijgen, vooral wanneer ze niet meer aan een smartphone zullen moeten worden gelinkt, maar een onafhankelijk geconnecteerd apparaat zullen zijn geworden,” benadrukken de onderzoekers. “De pols wordt de locatie waar de meeste innovatie en ontwikkeling in de wearables-markt zal worden opgetekend. De pols is immers een ideale locatie voor gebruikers om data en toepassingen te verzamelen en te bekijken. Bovendien worden op die plek ook een aantal taken, zoals de reactie of notificaties of de communicatie met andere personen en apparaten. Daarnaast zal de markt ook worden gedreven door variaties in stijl en design.”

Lees Verder

11:38 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: wearables |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.