21-09-17

Consument selectiever met delen persoonlijke gegevens

De consument wordt selectiever in zijn bereidheid om persoonlijke gegevens met bedrijven te delen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Mindshare bij duizend smartphone-gebruikers in Groot-Brittannië. Er wordt aan toegevoegd dat de consumenten zich ook meer bewust tonen van de toepassingen die de bedrijven met hun informatie op het oog hebben. De onderzoekers stelden vast dat 68 procent van de respondenten te kennen geeft bijzonder selectief te zijn geworden in het delen van persoonlijke gegevens met merken. Ook gaf 65 procent aan zich meer bewust te zijn van de toepassingen die het bedrijf op het oog heeft.

“Er kan niet alleen een toename in het volume van gegevens worden opgemerkt, want er is ook sprake van een grotere diversiteit,” stippen de onderzoekers aan. “De connectie tussen al deze datapunten en de creatie van een volledig beeld is cruciaal voor de uitbouw van een relevante gepersonaliseerde beleving waarmee het merk zich kan differentiëren en de klant aan zich kan binden. Er moet echter worden vastgesteld dat hieruit bij de consument ook grotere verwachtingen ontstaan, want 56 procent van de respondenten zegt dat merken een betere personalisering zouden moeten bieden met de informatie die werd verzameld.”

Tevens bleek het toenemende belang van mobiele platformen om de consument te benaderen. Uit het onderzoek bleek immers dat 65 procent van de consumenten verwacht in de toekomst meer op smartphones beroep te zullen doen om de kwaliteit van de winkelervaring op te voeren. Daarnaast kon worden vastgesteld dat 60 procent van de ondervraagden van mening is dat retailmerken in nieuwe technologieën zullen moeten investeren om de beleving van de klant te versterken. In de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vierendertig jaar betoogde 60 procent het gemakkelijker te vinden om met merken te communiceren met tekstberichten, online chat of messenger-applicaties.

Lees Verder

18:22 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: marketing |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.