24-09-17

Hoogste inkomenscategorieën willen vooral ervaringen kopen

In de Verenigde Staten zegt 49 procent van de consumenten dit jaar wellicht nog een belangrijke aankoop - zoals meubilair, een televisie, een smartphone, een computer, een vliegtuigticket of een elektrisch apparaat - te zullen verrichten. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Bankrate.com bij duizend Amerikaanse consumenten. Slechts 17 procent voerde aan dit jaar helemaal geen substantiële aankoop te zullen verrichten. Met een score van 41 procent geniet het vliegtuigticket de grootste populariteit bij de belangrijke aankopen, gevolgd door meubilair (33 procent), computers (28 procent), smartphones (25 procent), elektrische apparatuur (25 procent) en televisie (23 procent).

“Het economisch herstel en de naderende komst van de eindejaarsfeesten zetten vele consumenten aan om plannen voor belangrijke aankopen te doen,” benadrukken de onderzoekers. De grootste intentie kan worden opgemerkt in de leeftijdsgroep van achttien tot zesentwintig jaar, waar 68 procent gewag maakt dit jaar een belangrijke aankoop te willen realiseren. Daarbij geeft 28 procent aan heel waarschijnlijk een desktop, laptop of tablet te zullen kopen. Er wordt echter aan toegevoegd dat Generation X niet ver achterop blijft, want ook in de leeftijdsgroep tussen zevenendertig en tweeënvijftig jaar zegt 62 procent dit jaar een belangrijke aankoop te willen verrichten.

In het algemeen kan worden gesteld dat fulltime arbeidskrachten, de hogere inkomensklasse en hoger opgeleide categorieën sneller geneigd zullen zijn dit jaar belangrijke aankopen te verrichten. Opmerkelijk is echter dat de lagere inkomenscategorieën - onder de grens van 30.000 dollar per jaar - de sterkste intentie tonen voor de aankoop van een televisietoestel, een computer of een huishoudelijk apparaat te kopen. Daarentegen moet bij de aankoop van vliegtuigtickets vooral naar de hogere inkomens worden gekeken. In de categorie boven 75.000 dollar per jaar wil immers 65 procent nog dit jaar een vliegtuigticket kopen, tegenover 31 procent in de inkomensgroep onder de grens van 30.000 dollar.

Lees Verder

14:11 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: consumptie |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.