24-09-17

Amerikaanse academici wijken vaker uit naar bedrijfsleven

In de Verenigde Staten verliezen steeds meer studenten de interesse in een academische carrière. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Cornell University. De onderzoekers merken op dat vaak wordt aangevoerd dat de uitval uit de academische carrière vooral zou moeten worden gezocht bij een tekort aan beschikbare functies, maar volgens de studie moet er wellicht een andere reden worden gesuggereerd en moet de oorzaak bij de studenten zelf worden gezocht. Vele jongeren zouden immers na verloop van tijd tot de vaststelling komen dat een carrière in het bedrijfsleven meer voordelen te bieden zou hebben.

Lees Verder

 

20:33 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Retailer steeds meer distributeur van mediacontent

Retailers worden ook steeds meer distributeurs van content. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Brightcove bij retailers in Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Daarbij werd vastgesteld dat 80 procent van de ondervraagden te kennen gaf dat op een bepaald ogenblik in de toekomst alle retailers tot mediabedrijven zullen zijn geëvolueerd. Er werd door 61 procent van de respondenten ook aangegeven dat hun bedrijf op dit ogenblik content levert die als een televisie-ervaring kan worden bestempeld, terwijl nog eens 33 procent te kennen geeft dergelijke programma’s binnen een periode van twee jaar te zullen leveren.

Lees Verder

 

20:26 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Commerciële applicatie vooral zoektocht naar kortingen

Commerciële applicaties vormen vooral een zoektocht naar kortingen en bijzondere aanbiedingen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Clutch bij meer dan vijfhonderd mobiele shoppers. Daarbij werd vastgesteld dat kortingen en aanbiedingen volgens 68 procent van de consumenten de meest populaire reden vormden om een mobiele applicatie te gebruiken, gevolgd door de flexibiliteit om op elk ogenblik van de dag een aankoop te kunnen verrichten (64 procent), prijzen en producten te kunnen vergelijken (62 procent) en tijdverlies op de winkelvloer te kunnen vermijden (54 procent).

Lees Verder

 

20:02 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Sociale media meest efficiënt in consumentenmarkt

Sociale mediaplatformen hebben op de consumentenmarkt (B2C) een grotere waarde dan in de zakelijke sector (B2B). Dat is de conclusie van een onderzoek van consulenten Clutch en Smart Insights. De onderzoekers stelden dat in de consumentensector 60 procent van de ondervraagde bedrijven te kennen gaf dat sociale media heeft bijgedragen tot een omzetgroei, maar in de zakelijke industrie valt dat cijfer terug tot 46 procent. Er kon ook worden opgemerkt dat in de consumptiesector de voorkeur wordt gegeven aan platformen zoals Facebook en YouTube, terwijl in de zakelijke wereld sneller naar professionele netwerken zoals Linkedin wordt gegrepen.

Lees Verder

 

19:19 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Online verkoop kan nog moeilijk zonder levering dezelfde dag

In Noord-Amerika biedt inmiddels 51 procent van alle retailers bij een online aankoop een levering op dezelfde dag aan. Dat is meer dan een verdrievoudiging op één jaar tijd. Dat blijkt uit een rapport van Boston Retail Partners (BRP). Daarbij wordt aangegeven dat bijna twee op drie retailers van plan is om over twee jaar een levering op de dag van de online aankoop in zijn programma te hebben opgenomen.

Lees Verder

 

18:53 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Amerikaanse YouTube bijna één miljard uur per maand bekeken

In de Verenigde Staten werden tijdens de maand juli van dit jaar bijna één miljard uur videocontent op het platform YouTube bekeken. Dat blijkt uit een analyse van consulent App Annie. Daarbij wordt ook opgemerkt dat over een periode van één jaar de applicatie van YouTube ook een aandeel van ongeveer 80 procent had in het volledige videovolume dat door het Amerikaanse publiek werd geconsumeerd. Er wordt aan toegevoegd dat over diezelfde periode door de Amerikaanse consumenten aan de tien grootste streaming-applicaties meer dan 570 miljoen dollar hebben besteed. Dat betekende een toename met 80 procent tegenover het jaar voordien.

Lees Verder

 

18:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Contactloos betalen staat voor sterke groeiperiode

De wereldwijde markt voor contactloze betalingen zal over vijf jaar een waarde van 411,4 miljard dollar hebben bereikt, tegenover een omzet van 59,7 miljard dollar dit jaar. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Transparency Market Research. Opgemerkt wordt dat de groei zal worden gedreven door de verdere adoptie van smartphones. Het belangrijkste gedeelte van de markt steunt op near-field-communication, die dit jaar met een omzet van 43,6 miljard dollar 75,3 procent van de totale markt vertegenwoordigt. De sector zal het volgende halve decennium een groei met 52,6 procent per jaar laten optekenen. Over vijf jaar zal daardoor een waarde van 360,9 miljard dollar kunnen worden gemeld.

Lees Verder

 

17:48 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |