28-09-17

Online marketeers werken met tientallen websites

Ondanks veiligheidsbekommernissen koopt een grote meerderheid van de marketeers advertentieruimte op minstens vijftig websites. Sommige marketeers kopen zelfs ruimte aan op honderden of duizenden websites. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Advertiser Perceptions op basis van een enquête bij ongeveer tweehonderd adverteerders. De onderzoekers stelden vast dat 78 procent van de ondervragen toegaf op minstens vijftig websites advertentieruimte te kopen. Bij een groep van 23 procent is er daarbij zelfs sprake van meer dan duizend, terwijl 30 procent gewag maakt van tweehonderdvijftig tot duizend webadressen.

Uit het onderzoek bleek dat 63 procent van de adverteerders al wel heeft overwogen om het aantal partners te beperken en een witte lijst met betrouwbare websites samen te stellen. Toch moet worden vastgesteld dat slechts 14 procent van de adverteerders al daadwerkelijk met een witte lijst werkt. De onderzoekers kwamen verder tot de vaststelling dat 52 procent van de ondervraagde marketeers toegeeft door fraude tussen 10 procent en 50 procent van zijn totale reclamebudget te hebben verloren. Bij de andere respondenten werd aangegeven dat de fraude onder het niveau van 10 procent bleef.

De onderzoekers stelden ook vast dat een meerderheid bij de aankoop van media vooral inzichten in het doelpubliek van de partners wil verwerven. Daarbij geeft 77 procent aan vooral inzichten te wensen die een impact kunnen hebben op de omzetten van het bedrijf. De onderzoekers moesten daarbij echter ook tot de conclusie komen dat slechts 33 procent van de marketeers getuigt een volledig vertrouwen te hebben in de data die hen door partners worden geleverd. Daarnaast maakte 49 procent gewag van een relatief vertrouwen, maar de resterende 19 procent zei te geloven dat de verkregen data niet kunnen worden vertrouwd.

Lees Verder

18:06 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: marketing |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.