02-10-17

Metroreiziger reageert relatief positief op reclame

Gebruikers van de London Underground reageren in het algemeen positief op de reclame waarmee ze worden geconfronteerd. Zelfs tijdens piekperiodes zou een sterke aandacht kunnen worden opgetekend. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulenten Exterion Media en COG Research. De onderzoekers merken op dat met de traditionele methodes in het verleden slechts een benaderende impressie over de reacties van de reizigers op de reclame-omgeving kon worden geboden, maar kan aan de hand van nieuwe technologieën, die onder meer de oogbewegingen of huidreacties van de respondent kunnen meten, een duidelijker beeld worden gecreëerd.

De onderzoekers zeggen onder meer vastgesteld te hebben dat 58 procent van de reizigers die tijdens hun verplaatsingen beroep doen op hun mobiele telefoon, ook geregeld kijken naar de reclames die door de Londense metro worden aangeboden. Eén derde van die groep blijkt zijn smartphone te gebruiken om bijkomende informatie te verzamelen over de reclames die in de omgeving van de London Underground worden aangeboden. In specifieke situaties, zoals de roltrappen, waar de reiziger minder snel geneigd is gebruik te maken van een smartphone, blijken digitale panelen 40 procent meer aandacht te krijgen dan klassieke reclameborden.

De onderzoekers stelden verder ook vast dat reclames in de London Underground en op Londense bussen door de reiziger in het algemeen positiever worden bekeken dan andere vormen van commerciële boodschappen. Daarbij wordt opgemerkt dat slechts 7 procent van de respondenten een negatieve reactie liet optekenen, tegenover 34 procent tegenover televisie en 50 procent voor sociale media. Er wordt aan toegevoegd dat reizigers tegenover de reclameboodschappen in de London Underground in het algemeen een even groot engagement toont dan tegenover televisie en significant beter scoort dan onder meer online video.

Lees Verder

16:49 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: metro, reclame |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.