04-10-17

Email op werkvloer vaak verkeerd geëvalueerd

Er doen over de professionele email heel wat verkeerde veronderstellingen de ronde. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Kingston University in Londen. Opgemerkt wordt dat email volgens diverse partijen de aandacht van de werknemer teveel zou afleiden en ook een rem zou kunnen betekenen op de sociale relaties op de werkvloer. In werkelijkheid moet volgens de onderzoekers echter worden vastgesteld dat email door de meeste gebruikers als een cruciaal en onmisbaar werkinstrument wordt bestempeld en een weerspiegeling vormt van de relaties die op de werkvloer aanwezig zijn.

Lees Verder

 

18:55 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Japanse toerist geïnteresseerd in sportevenementen

Bij een bezoek aan Europa of de Verenigde Staten tonen Japanse toeristen een opmerkelijke interesse in sportevenementen. Dat is de conclusie van een onderzoek van Sports Events 365 naar de tijdsbesteding van Japanse toeristen. Daarbij werd vastgesteld dat bij een bezoek aan Europa een sterke belangstelling worden opgemerkt voor voetbalwedstrijden. Daarbij gaat in eerste instantie de interesse naar de Premier League in Engeland, gevolgd door de Serie A in Italië en La Liga in Spanje. Daarbij kunnen belangrijke toeristische attracties vaak met wedstrijden van Europese topclubs worden gecombineerd.

Lees Verder

 

18:30 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Programmering streamingdiensten verleidt consumenten

Prijs is voor de consument nog altijd de belangrijkste motivering om een alternatief te zoeken voor betaaltelevisie, maar steeds meer wordt die keuze ook door de aangeboden content aangestuurd. Dat is de conclusie van een onderzoek van TiVo. Meer dan 85 procent van de consumenten die hun betaaltelevisie hadden opgezegd, maakten gewag van de hoge prijs die voor de service betaald moet worden. Toch kon ook worden vastgesteld dat 7,5 procent verwijst naar het aanbod aan originele content dat door streamingdiensten - zoals Orange is the New Black van Netflix - ter beschikking wordt gesteld.

Lees Verder

 

18:10 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Televisie is een medium met vier schermen

Televisie is een medium waar steeds meer vier platformen worden betrokken. Programma’s worden immers niet alleen op het traditionele televisietoestel bekeken, maar in steeds toenemende mate ook op computers, tablets en smartphones. Dat is de conclusie van een studie van Eurodata TV Worldwide en Tape Consultancy. Opgemerkt wordt dat het internet voor steeds meer consumenten een normale manier wordt om televisie-content te consumeren, waardoor volgens de onderzoekers een aantal programma’s zelfs op een omvangrijk bijkomend online publiek kunnen rekenen.

Lees Verder

 

17:35 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Betaalkaarten snel overvleugeld door mobiele betalingen

Over twee jaar zullen mobiele betalingen in de ecommerce belangrijker zijn geworden dan betaalkaarten. Dat is de conclusie van een onderzoek van de United Nations Conference on Trade and Development (Unctad) op basis van cijfers van het betaalplatform Worldpay. Opgemerkt wordt dat drie jaar geleden betaalkaarten nog een aandeel van 51 procent hadden in de wereldwijde ecommerce, maar gewaarschuwd wordt dat dit cijfer over twee jaar tot 46 procent zal zijn teruggevallen. Er wordt aan toegevoegd dat online en mobiele betaalsystemen, samen met digitale valuta, de voorbije jaren een bijzonder sterke groei hebben laten optekenen, vooral dankzij de explosieve groei van ecommerce.

Onder meer wordt gewezen dat zogenaamde elektronische geldbeugels zoals de Chinese aanbieders Alipay of Tenpay of het Amerikaanse concern Paypal een snelle groei hebben gekend. “In China alleen heeft de mobiele betaalmarkt tegen het einde van het tweede kwartaal van dit jaar een omvang van 23 biljoen yuan of 3,5 biljoen dollar bereikt,” wordt er opgemerkt. “Dat betekende een stijging met 22,5 procent tegenover het kwartaal voordien.” Onder meer wordt gewezen op het akkoord dat Alipay heeft gesloten om in alle filialen van Starbucks in China mogelijkheden tot mobiele betalingen aan te bieden. In een Chinees filiaal van Kentucky Fried Chicken wordt Alipay gekoppeld aan gezichtsherkenning.

“In ontwikkelde landen worden digitale financiële transacties gedomineerd door betaalkaarten, gevolgd door zogenaamde e-wallets,” aldus het rapport. “In sommige ontwikkelingslanden, waar kredietkaarten zelden het belangrijkste betaalmiddel zijn, kennen online en mobiele betaalmethodes snel een toenemende populariteit. Onder meer wordt erop gewezen dat in Aliplay in China de meest populaire betaalmethode van de ecommerce is geworden. De technologie wordt door 68 procent van alle online Chinese shoppers gebruikt. In Kenia is mobiel geld in de ecommerce weliswaar populairder dan kredietkaarten, maar cashbetalingen bij leveringen blijven er de eerste keuze.”

Lees Verder

17:10 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: betaalkaarten |  Facebook |

Sociaal nieuwsbericht bereikt vooral jonge consument

Sociale media vormen een belangrijke factor in de online nieuwsconsumptie. Dat blijkt uit een rapport van GlobalWebIndex bij meer dan drieduizend online nieuwsconsumenten in Noord-Amerika. De onderzoekers stelden daarbij vast dat 44 procent van de digitale consumenten te kennen geeft de maand voordien minstens één nieuwsbericht uit sociale media te hebben gehaald. Tegelijkertijd moet worden vastgesteld dat deze groep voor bijna 60 procent jonger is dan vierendertig jaar. Andere belangrijke bronnen van online actualiteit zijn online nieuwssites, terwijl 16 procent verwijst naar een aggregator zoals Apple News of Flipboard.

De onderzoekers stelden vast dat 26 procent van de gebruikers van sociaal nieuws kan worden teruggevonden in de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vierendertig jaar, terwijl nog eens 33 procent tussen zestien en vierentwintig jaar oud is. De leeftijdscategorie tussen vijfendertig en vierenveertig jaar vertegenwoordigt nog 19 procent van het totale online nieuwspubliek. Nog eens 14 procent is tussen vijfenveertig en vierenvijftig jaar, terwijl vijfenvijftigplussers 8 procent van het totale publiek vertegenwoordigen. Daarbij moet volgens de onderzoekers wel worden opgemerkt dat de jongere leeftijdsgroepen ook de grootste online consumenten zijn.

Uit het onderzoek bleek verder nog dat het sociale mediapubliek voor 53 procent uit mannelijke consumenten bestaat. Bovendien kon worden vastgesteld dat 18 procent zich bij de 25 procent hoogste inkomens situeert. De middencategorie vertegenwoordigt 48 procent van de totale consumentengroep. De 25 procent laagste inkomens vertegenwoordigen 26 procent van het totale publiek. Een groep van 8 procent gaf er de voorkeur aan om geen informatie over zijn inkomen te verstrekken. Gemiddeld wordt dagelijks twee uur en vijftien minuten aan sociale media besteed. Dat vertegenwoordigt ongeveer één derde van de totale online tijdsbesteding.

Lees Verder

16:59 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: sociale media, nieuws |  Facebook |

Ook Canadese hotelsector gromt op Airbnb

De activiteiten van het alternatieve hotelplatform Airbnb zijn slechts in beperkte mate geconcentreerd bij eigenaars die de woning met hun gasten delen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Hotel Association of Canada (HAC), waar werd opgemerkt dat slechts 17 procent van de omzet die Airbnb in Canada genereert afkomstig is van locaties waar eigenaar en bezoeker op hetzelfde adres overnachten. Ruim 80 procent is daarentegen afkomstig van woningen die volledig worden verhuurd en waarbij de eigenaar niet aanwezig is. Bovendien wordt opgemerkt dat ook de frequentie van de verhuur toeneemt.

“Inmiddels wordt één op drie adressen van Airbnb in Canada voor meer dan negentig dagen per jaar verhuurd,” benadrukken de onderzoekers. “Dit marktsegment vertegenwoordigt meer dan dan 70 procent van de totale Canadese jaaromzet van het bedrijf. Deze cijfers maken duidelijk dat achter Airbnb veel meer commerciële drijfveren schuilgaan dan vaak wordt vermoed.” Verder wordt opgemerkt dat 30 procent van de inkomsten worden gegenereerd door operatoren die minstens twee wooneenheden op het platform te huur aanbieden. Deze sector vertegenwoordigt ook de snelstgroeiende categorie in het Canadese aanbod van Airbnb.

“Er moet worden vastgesteld dat bijna één derde van de inkomsten van Airbnb in Canada worden gegenereerd door aanbieders met een commerciële doelstelling,” zegt Susie Grynol, president van de Hotel Association of Canada. “Dit aanbod verschilt wezenlijk van het oorspronkelijke concept van het delen van woningen. Het is duidelijk dat deze platformen worden gebruikt om op een commerciële manier in de hotelsector actief te worden.” Grynol voegt eraan toe dat Airbnb vorig jaar in Canada al 18 procent van de totale overnachtingsinfrastructuur voor zijn rekening nam, tegenover 10 procent twee jaar geleden.

Lees Verder

15:00 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: airbnb |  Facebook |