07-11-17

Cyber Monday wordt sterkste online shoppingdag

In de Verenigde Staten zullen de online verkopen tijdens de eindejaarsverkoop een omzet van 107,4 miljard dollar laten optekenen. Dat betekent een stijging met 13,8 procent tegenover vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het technologiebedrijf Adobe bij meer dan elfhonderd Amerikaanse consumenten. Opgemerkt wordt dat de online verkoop tijdens de eindejaarsperiode in de Verenigde Staten voor de eerste keer de grens van 100 miljard dollar overschrijdt. Verder wordt benadrukt dat Cyber Monday eind november een verkoop van 6,6 miljard dollar zal laten optekenen. Daarmee zal volgens het rapport de sterkste online shoppingdag uit de geschiedenis worden opgetekend.

De onderzoekers wijzen verder op de voortdurende groei van de mobiele sector, die voor de eerste keer in de geschiedenis een grotere webtrafiek zou laten optekenen dan de traditionele desktop. Verwacht wordt dat 54 procent van de bezoeken aan de websites van retailers afkomstig zal zijn van smartphones en tablets. Tegelijkertijd moet worden vastgesteld dat in de totale online omzetten mobiele trafieken slechts een aandeel van 34 procent zullen hebben. De onderzoekers geven daarbij aan dat mobiele platformen vaak het startpunt zijn van het shoppingproces, maar worden vooral belangrijke aankopen nog vaak op desktop uitgevoerd.

In het rapport wordt opgemerkt dat mobiele trafieken vooral ten goede zullen komen aan kleinere retailers. Grotere handelaars kunnen volgens de onderzoekers vooral rekenen op grotere aankopen en desktop-trafieken, maar kleinere partijen zouden vooral mobiele activiteiten belangrijke opportuniteiten kunnen genereren. Algemeen wordt verwacht dat vooral de online verkoop van speelgoed en kleding zal toenemen. Daarentegen zou bij de online verkoop van onder meer juwelen een achteruitgang moeten worden geregistreerd. Die trend kon ook al de vorige eindejaarsperiode al worden opgemerkt en zal zich volgens de onderzoekers wellicht ook dit jaar verder doorzetten.

Lees Verder

17:08 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: cyber monday |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.