15-11-17

Bedrijven vinden reizen een groter risico

De reisplanning in de bedrijfswereld heeft de voorbije periode een duidelijke verschuiving ondergaan. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Ipsos Mori voor International SOS bij nagenoeg zevenhonderd reisverantwoordelijken van bedrijven over de hele wereld. Daarbij merkt 63 procent van de respondenten op dat de risico voor reizen het voorbije jaar is toegenomen. Daarbij wordt door 58 procent gewag gemaakt van veiligheidsproblemen, gevolgd door natuurrampen (43 procent). Bij Amerikaanse reisverantwoordelijken wordt door 78 procent gewag gemaakt van grotere risico’s, tegenover 59 procent in Europa.

Lees Verder

 

 

19:48 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Chinese ecommerce neigt stilaan naar zijn piek

De online bestedingen zullen in China dit jaar oplopen tot 6,4 biljoen yuan. Daarbij kon de voorbije vijf jaar een gemiddelde groei met 37,9 procent worden gemeld. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Mintel. Deze cijfers tonen dat de Chinese ecommerce over een periode van amper een half decennium ongeveer een vervijfvoudiging heeft gekend. Inmiddels vertegenwoordigt de online verkoop 45,7 procent van de totale Chinese retailverkoop. Er wordt echter tevens gewag gemaakt van signalen dat de Chinese ecommerce stilaan zijn absolute piek dreigt te bereiken. Tevens wordt aangevoerd dat steeds meer Chinese consumenten online en offline shoppen combineren.

Lees Verder

 

 

18:42 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Londen blijft Europese topbestemming internationaal toerisme

Het voorbije jaar hebben internationale bezoekers in Londen een bedrag van 18,9 miljard euro besteed. Dat is het hoogste bedrag van heel Europa. Dat blijkt uit een rapport van de World Travel & Tourism Council (WTTC). Er wordt aan toegevoegd dat het Europese toerisme het voorbije jaar een duidelijke impact van het terrorisme heeft ervaren. Steden die het slachtoffer werden van terroristische aanslagen - Brussel, parijs, Nice en Istanboel - lieten volgens het rapport dan ook een daling optekenen. De grootste vooruitgang werd opgetekend door Heraklion, de hoofdstad van Kreta, waar een groei met 11,2 procent kon worden gemeld.

Lees Verder

 

 

17:30 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Ook dagelijkse producten gebruiken meerdere verkoopkanalen

Ook voor dagelijkse aankopen gebeurt het shoppen steeds vaker over een bredere waaier van kanalen. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent GfK Research naar het aankoopproces van cosmetica, voeding en drank. Daarbij wordt opgemerkt dat voor cosmetica en producten voor de lichaamsverzorging inmiddels 40 procent bij het shoppen gebruik maakt van online en offline kanalen, tegenover 32 procent vorig jaar. Bij voeding en drank wordt een stijging van 14 procent naar 23 procent opgetekend. Voorschriftvrije farmaceutische producten laten een stijging van 21 procent naar 27 procent optekenen. Bij reinigingsmiddelen en onderhoudsproducten is er een groei van 15 procent naar 25 procent.

Lees Verder

 

 

16:22 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Smartphones voeren grootste aantal online activiteiten aan

Op smartphones wordt een bredere waaier van activiteiten uitgevoerd dan op desktops of laptops. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Globalwebindex bij meer dan zeventigduizend online gebruikers. Daarbij kon worden vastgesteld dat gebruikers op smartphones tijdens het derde kwartaal van dit jaar gemiddeld veertien activiteiten uitvoerden. Dekstops en laptops komen aan een totaal van gemiddeld twaalf activiteiten. Gebruikers wijzen daarbij volgens de onderzoekers vooral op de gemakkelijke toegang tot het apparaat, dat nagenoeg steeds binnen handbereik ligt. Tevens blijkt het beperkte gebruik van tablets, waar slechts een gemiddelde van 3,2 activiteiten kon worden gemeld.

“Hoewel smartphones een bredere online activiteit laten blijken dan computers, kan worden aangegeven dat beide apparaten intensief gehanteerd blijven,” zeggen de onderzoekers. “Daaruit blijkt dat bij een contact met de klant zowel beroep moeten worden gedaan op grote en kleine schermen, ook al heeft de mobiele sector de leidende rol overgenomen.” De meest populaire activiteit op zowel smartphones als computers zijn het bezoek en gebruik van sociale netwerken, waar een respectievelijke score van 87 procent en 82 procent kan worden gemeld. Daarna kunnen echter een aantal opmerkelijke verschillen worden opgetekend.

Bij de mobiele telefoon staan chat en messaging met een score van 83 procent op de tweede plaats, gevolgd door het bekijken van video (74 procent), het gebruik van een landkaart (70 procent) en het bezoek van een nieuwssite (66 procent). De top tien bestaat verder uit een zoektocht naar een gewenst product of service (63 procent), het uploaden van een foto en het raadplegen van weersvoorspellingen (57 procent), het gebruik van een online backservice (52 procent) en de online aankoop van een product (51 procent).

Bij desktop en laptops wordt het bezoek aan een sociaal netwerk gevolgd door het bekijken van een videoclip (68 procent), een zoektocht naar een gewenst product of service (59 procent), het bezoek aan een nieuwssite (57 procent) en de online aankoop van een product (49 procent). De top tien bestaat hier verder uit chat en messaging en het gebruik van een online bankservice (43 procent), het raadplegen van weersvoorspellingen (38 procent), het uploaden van een foto (33 procent) en het raadplegen van een landkaart (32 procent).

Lees Verder

16:20 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: smartphone |  Facebook |

Europees toerisme blijkt terug op uitstekend zomer

Het Europese toerisme heeft een uitstekende zomer achter de rug. Dat is de conclusie van een rapport van de European Travel Commission. Opgemerkt wordt dat het aantal aankomsten van internationale reizigers in Europa tijdens de eerste acht maanden van dit jaar een stijging met 8 procent lieten optekenen tegenover dezelfde periode vorig jaar. Tevens kon volgens de onderzoekers worden gemeld dat tweeëndertig van de vierendertig onderzochte bestemmingen een positieve balans konden voorleggen. Meer dan de helft van de bestemmingen liet een dubbelcijferige groei optekenen. Ook België kon een groei met 12 procent registreren.

Lees Verder

 

15:07 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Consument wil contactcenter met reële medewerkers

Consumenten die contact opnemen met een klantendienst, verwachten te woord gestaan te worden door een reële persoon die hen op een vriendelijke manier met kennis van zaken te woord staat. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Clutch bij nagenoeg vijfhonderd personen die de maand voordien met een contactcenter contact hadden opgenomen. Vastgesteld moest worden dat 21 procent van de respondenten het een allereerste prioriteit vindt om bij een klantendienst door op reële persoon in plaats van een robot te woord gestaan te worden. Op de tweede plaats wordt aan de andere kant van de lijn een vriendelijk en deskundig persoon gevraagd.

Lees Verder

 

14:42 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |