19-11-17

Vertrouwen consument komt pas na minstens vier online besprekingen

De meeste consumenten hebben meer dan drie online besprekingen nodig om een merk te kunnen vertrouwen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent BrightLocal bij een groep consumenten in de Verenigde Staten. De onderzoekers stelden vast dat 93 procent van de respondenten erkent van online besprekingen gebruik te maken om zich een oordeel over een product of merk te vormen. Tegelijkertijd kon worden vastgesteld dat 68 procent minstens vier besprekingen nodig heeft om een definitief vertrouwen te kunnen opbouwen. Voor 12,5 procent zal een vertrouwen pas na minstens tien besprekingen mogelijk zijn.

Lees Verder


17:02 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Sociale media belangrijk platform voor ontdekking producten

Een grote meerderheid van de consumenten kopen producten die op sociale media worden ontdekt. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Curalate bij een groep consumenten in de Verenigde Staten. Vastgesteld werd immers dat 76 procent van de respondenten erkent producten te hebben gekocht die eerder in een boodschap van het merk werden gevonden. Vastgesteld werd verder dat 40 procent van de Amerikaanse consumenten minstens één keer per week online shopt. In de leeftijdsgroep tussen achttien en vierendertig jaar loopt dat cijfer op tot 52 procent. Er wordt aan toegevoegd dat producten op alle mogelijke sociale mediakanalen worden ontdekt.

Lees Verder

16:01 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Diploma Caltech levert meeste kans op werkgelegenheid

Werknemers die tegenover een potentiële werkgever een diploma van het California Institute of Technology (Caltech) kunnen voorleggen, hebben de grootste kans aangeworven te worden. Dat blijkt uit een studie van consulent Emerging over honderdvijftig universiteiten uit drieëndertig landen. Uit het onderzoek blijkt dat de top tien grotendeels door instellingen uit de Verenigde Staten wordt gedomineerd. Op de tweede plaats staat immers de Harvard University, gevolgd door de Columbia University en het Massachusetts Institute of Technology (MIT). Pas op de vijfde plaats volgt met de Britse Cambridge University een instelling uit een ander land.

Lees Verder


15:04 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Londen en South East productiefste Britse regio’s

Indien de productiviteit van de Britse arbeidsmarkt op nationaal vlak een niveau zou halen dat in Londen en het South East wordt geregistreerd, zou de economie van Groot-Brittannië een jaarlijkse injectie van 203 miljoen pond kunnen rekenen. Dat blijkt uit een rapport van van het Centre for Cities. Opgemerkt wordt dat de productie per werknemer in gebieden zoals Londen, Slough, Reading, Milton Keynes en Aldershot bijna het dubbele bedraagt van de prestaties die elders in het land worden geleverd. De hoogste score wordt opgetekend in Slough, waar de gemiddelde werknemer een jaarlijkse productie van 82.100 pond laat optekenen. Onderaan de rangschikking staan Stoke en Blackburn met 41.500 pond.

Lees Verder

14:21 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Dagelijkse muziekconsumptie blijft verder toenemen

In de Verenigde Staten luistert de gemiddelde consument vierenhalf uur per dag naar muziek. Dat komt uit op een wekelijkse muziekconsumptie van 32,1 uur. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Nielsen. Opgemerkt wordt dat op één jaar een sterke toename van de muziekconsumptie kan worden opgetekend. Vorig jaar werd immers per dag nog iets minder dan vier uur naar muziek geluisterd. De toename moet volgens Nielsen vooral worden toegeschreven aan de impact van de rol van technologische apparatuur op de muziekconsumptie. Gemiddeld worden tijdens een week 3,4 apparaten gebruikt om muziek te beluisteren.

Lees Verder

 

12:59 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Ouders staan positief tegenover geconnecteerd speelgoed

In ongeveer drie op tien huisgezinnen hebben kinderen speelgoed dat op het internet is aangesloten. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Amerikaanse Family Online Safety Institute (Fosi). In deze gezinnen wordt tegenover de voordelen van de geconnecteerde wereld een groter optimisme opgetekend dan in huishoudens waar kinderen niet met speelgoed aan het internet zijn verbonden. Er moest immers worden vastgesteld dat gemiddeld 70 procent van de ouders een positieve houding toont tegenover de geconnecteerde technologie. Wanneer in het gezin geconnecteerd speelgoed aanwezig is, loopt dat cijfer echter op tot 94 procent. In huishoudens zonder geconnecteerd speelgoed valt die score terug tot 59 procent.

Lees Verder

11:45 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Onbeschikbaarheid geschenk bederft de kerstbeleving

Tijdens de eindejaarsperiode is het vertrouwen van consumenten in merken bijzonder kwetsbaar. Dat blijkt uit een onderzoek van het bedrijf LevaData en consulent Propeller Insights bij meer dan duizend consumenten in de Verenigde Staten. Onder meer moest worden vastgesteld dat 23 procent van de respondenten toegeeft dat zijn vertrouwen in het merk zou worden aangetast omdat de levering van een geschenkproduct door de terugroepacties van bepaalde componenten zou worden vertraagd. Bovendien zou 20 procent een aankoop bij een concurrent overwegen. Voor 9 procent zou de onbeschikbaarheid van het geschenk bovendien het gevoel hebben dat kerstmis is bedorven.

Lees Verder

 

10:20 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |