30-11-17

Man en vrouw hebben andere visie op relevante merken

Het technologiebedrijf Apple is in het leven van de consument het meest relevante merk. Dat blijkt uit een rapport van consulent Prophet, die wereldwijd vijftigduizend consumenten over 750 merken ondervroeg. Opgemerkt wordt dat Apple onder meer in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Duitsland op een eerste plaats eindigt, maar anderzijds in China naar een vijfde plaats terugvalt. Opgemerkt wordt dat een groot aantal consumenten een sterke afhankelijkheid tonen van de diensten van het bedrijf. Er kan echter niet alleen geografisch een verschil worden opgetekend, want ook de geslachten kijken op een andere manier tegenover relevante merken aan.

Lees Verder

 

19:46 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Nostalgie wordt menig motorfietser fataal

Motorfietsers blijven bijzonder kwetsbare deelnemers aan het verkeer. Er moet echter de voorbije jaren een verschuiving in de demografie van de slachtoffers van ongevallen met motorfietsen worden opgetekend. Dat blijkt uit cijfers van de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Vastgesteld werd dat in het midden van de jaren zeventig van de voorbije eeuw bij fatale ongevallen met motorfietsen 80 procent van de slachtoffers jonger was dan negenentwintig jaar. Inmiddels blijkt de groep van de vijftigplussers met een aandeel van 35 procent het belangrijkste slachtoffer. Het fenomeen moet volgens de onderzoekers worden toegeschreven aan de nostalgie van een oudere generatie.

Lees Verder

 

 

18:35 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Ierse Amerikanen steeds verder van culturele wortels

Bij Ierse Amerikanen wordt de afstand tegenover hun culturele wortels steeds groter. Indien die band behouden wil blijven moet aan de community en de identiteit van de Ierse diaspora in de Verenigde Staten een nieuwe impuls worden gegeven. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan het University College Dublin. Opgemerkt wordt dat de Ierse Amerikanen in de Verenigde Staten gedurende vele decennia een belangrijke etnische community hebben gevormd. Dat gevoel dreigt volgens de wetenschappers echter grotendeels uit te sterven, tenzij een verse golf immigranten voor een nieuwe impuls zorgt.

Lees Verder

 

 

17:22 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Digitale transformatie meestal geleid door informatica-divisie

In de bedrijven wordt de digitale transformatie meestal geleid door de informatica-divisie. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Altimeter bij meer dan vijfhonderd digitale strategen en executives van ondernemingen in de Verenigde Staten, Canada, Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk. Volgens 28,2 procent van de ondervraagden heeft de directeur informatica of technologie de grootste verantwoordelijkheid voor de digitale transformatie. De directeur marketing komt met een score van 22,9 procent op een tweede plaats, gevolgd door de chief executive (20,1 procent). Ook bleek dat 8,1 procent verwees naar de activiteit van een chief innovation officer.

Lees Verder

 

 

16:14 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Positieve commentaren lijnmanager bevorderen de productiviteit

Lijnmanagers moeten in de feedback naar hun medewerkers vooral op positieve elementen verwijzen. Bij negatieve commentaren dreigt immers de productiviteit van het team te zullen worden aangepast. Dat is de conclusie van een studie van het Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD), op basis van een evaluatie bij drie Britse overheidsdiensten. Daarbij kon worden gesteld dat een positieve benadering bij het personeel de visies over leerprocessen en professionele ontwikkeling met 9,7 procent deden toenemen. Ook bij het oordeel over prestatieverbeteringen door de evaluatie kon een stijging met 7,4 procent worden gemeld.

Lees Verder

 

15:47 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Virtuele realiteit realiseert nieuwe mijlpaal

Virtual reality heeft tijdens het derde kwartaal van dit jaar een nieuwe mijlpaal bereikt. Voor de eerste keer in de geschiedenis konden immers wereldwijd meer dan één miljoen headsets voor virtual reality worden verkocht. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Canalys. Marktleider is PlayStation van Sony, die een verkoop van 490.000 exemplaren kon melden. Op de tweede plaats staat Oculus Rift van Facebook met een afzet van 210.000 exemplaren, gevolgd door het merk Vive van HTC Corporation, waar een verkoop van 160.000 werd gemeld. Gezamenlijk vertegenwoordigen deze drie producenten 86 procent van de totale markt.

Lees Verder

 

15:07 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Merken geloven sterk in kracht van videoreclame

Marketeers zijn overtuigd van de impact die video op de consument kan hebben, maar een groot deel toont zich niet tevreden over de inspanningen die door hun bedrijf tot op dit ogenblik terzake werden gedaan. Dat blijkt uit een onderzoek van consulenten Innovid en Brand Innovations, gebaseerd op een enquête bij honderdveertig marketeers. De onderzoekers stelden onder meer vast dat 79 procent van de ondervraagden zijn investeringen in videoreclame volgend jaar te zullen opdrijven. De hoge productiekost wordt echter als een belangrijke drempel beschouwd. De meeste merken besteden de videoproductie ook uit aan externe partijen.

Lees Verder

 

14:34 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende