23-11-17

Online aandeel eindejaarsaankoppen blijft groeien

In de Verenigde Staten zegt 65 procent van de consumenten zich ook dit jaar voor zijn eindejaarsaankopen tot online shops te zullen wenden. Dat betekent een stijging met 12 procentpunten op vier jaar tijd. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Gallup bij meer dan duizend Amerikaanse consumenten. De onderzoekers merken dat bij de eindejaarsaankopen alleen het online shoppen de voorbije twintig jaar een groei heeft kunnen melden. Twee decennia geleden wees slechts 10 procent naar online aankopen. Er wordt wel opgemerkt dat department stores met een score van 72 procent nog steeds de populairste winkelbestemming voor de eindejaarsaankopen blijven.

Lees Verder

 

17:04 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Wereldwijde televisieverkoop valt 5 procent terug

Tijdens het derde kwartaal van dit jaar werden wereldwijd 54,8 miljoen televisietoestellen verkocht. Dat betekende een daling met 5 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van consulent IHS Markit. De omzet nam met 1 procent toe. Daarbij wordt gewag gemaakt van hogere prijzen, grotere formaten en een superieure productmix. Er wordt aan toegevoegd dat vooral in China en Noord-Amerika een scherpe terugval moest worden gemeld. Daarentegen konden in andere regio’s volgens de onderzoekers tekenen van herstel worden opgetekend. Dat was vooral het geval in Europa en de meest opkomende markten.

Lees Verder

16:55 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Zelfstandig ondernemer zoekt groei vooral bij zichzelf

Om hun productiviteit en efficiëntie te verhogen, denken zelfstandige ondernemers in eerste plaats aan een verdere verfijning van de eigen vaardigheden. Dat blijkt uit een onderzoek van consulenten Kabbage en Bredin bij een groep Amerikaanse zelfstandige ondernemers. Wanneer gevraagd wordt naar strategieën om de productiviteit en efficiëntie volgend jaar te verhogen, wijst 36 procent in de eerste plaats naar een verdere verfijning van de eigen vaardigheden. Daarnaast zegt 32 procent te zullen investeren in nieuwe technologieën, terwijl 28 procent te kennen geeft bijkomend personeel te zullen aanwerven.

Lees Verder

 

16:20 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Retail ervaart steeds meer georganiseerde misdaad

In de retailsector moet steeds vaker met de activiteit van georganiseerde misdaad rekening worden gehouden. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Amerikaanse National Retail Federation. Vastgesteld dat 67 procent van de ondervraagden tegenover vorig jaar een toename van de georganiseerde misdaad heeft gemerkt. Op een omzet van 1 miljard dollar zou een gemiddeld verlies van 726.351 dollar worden geleden. Vorig jaar werd nog een schade van 700.259 dollar zijn geleden. Verder moet volgens de respondenten ook rekening worden gehouden met een stijging van de return-fraude. Opgemerkt wordt dat 11 procent van de online aankopen worden geretourneerd. Ook 11 procent van die returns zou fraude zijn.

Lees Verder

 

15:55 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Digitale display-reclame wordt grotendeels programmatisch

Over twee jaar zal 67 procent van de wereldwijde digitale display-reclame programmatisch worden ingevuld, tegenover 59 procent dit jaar. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Zenith. De omzet van de sector stijgt daarbij van 57,5 miljard dollar naar 84,9 miljard dollar. Dat betekent een gemiddeld groeitempo van 21 procent per jaar. In Canada loopt het aandeel van programmatische reclame op tot 81 procent, gevolgd door de Verenigde Staten (78 procent), Groot-Brittannië (77 procent), Denemarken (70 procent) en Frankrijk (63 procent). Uit het rapport blijkt verder dat de Verenigde Staten dit jaar met een bedrag van 32,6 miljard dollar veruit wereldleider is in programmatische reclame.

Lees Verder

 

15:32 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Merken kunnen online marktplaatsen niet negeren

Online marktplaatsen en aanverwante platformen vertegenwoordigen in de retail inmiddels 54 procent van alle online aankopen. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Jumpshot. In een aantal sectoren loopt dat cijfer zelfs op tot 60 procent. De onderzoekers stellen dat de consument blijkbaar liever op digitale marktplaatsen winkelt dan gebruik te maken van de online shops van merken en producenten. Dat fenomeen kan volgens Jumpshot worden verklaard door het feit dat marktplaatsen zijn gebouwd om grote hoeveelheden producten te verkopen. Daardoor kan ook worden geïnvesteerd in klantvriendelijke toepassingen, zoals loyalty-programma’s en ledenclubs.

Lees Verder

 

14:39 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Consument vindt stemtechnologie handig werkinstrument

In de communicatie moeten tekstberichten steeds meer territorium afstaan aan stemtechnologie. Dat is de conclusie van een onderzoek van consument Invoca bij duizend Amerikaanse consumenten die thuis op een digitale persoonlijke assistent kunnen rekenen. Sinds op die assistent kan worden teruggevallen, zegt 73 procent van de betrokken van stemtechnologie gebruik te hebben gemaakt om een aankoop te doen. Bovendien gaf 24 procent van de ondervraagden toegeeft ook vaker contact opgenomen te hebben met ondernemingen. Daarnaast zegt 58 procent inmiddels met spraaktechnologie taken uit te voeren die vroeger door tekstberichten of swiping werden afgehandeld.

Lees Verder

 

14:07 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende