01-12-17

Visverbod op Europese paling moet soort redden

De Europese Commissie wil een verbod invoeren op de palingvangst in de Atlantische Oceaan. Een dergelijke maatregel wordt noodzakelijk geacht om de populatie van de Europese paling, die als een bedreigde soort moet worden bestempeld, zich opnieuw te laten herstellen. Opgemerkt wordt dat de populatie in Europa sinds de jaren tachtig met 95 procent is afgenomen. Gelijkaardige trends kunnen worden opgemerkt in de Verenigde Staten en Azië. Er worden voor het fenomeen verscheidene redenen naar voor geschoven. Daarbij wordt gewag gemaakt van overbevissing en parasieten, maar ook van barrières die de reisroutes van de soort blokkeren. Tenslotte wordt ook gewezen op illegale handel.

Lees Verder

 

 

20:42 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Smartphone-sector profiteert van 5G-technologie

Over twee jaar zullen wereldwijd twee miljoen smartphones met technologie van de vijfde generatie (5G) worden verscheept. Tegen het midden van het volgende decennium zal de verkoop echter tot anderhalf miljard exemplaren zijn opgelopen. Dat is de conclusie van een studie van consulent Strategy Analytics. Toestellen met 5G-mogelijkheden zullen volgens de onderzoekers het volgende decennium de snelst groeiende categorie van de smartphone-industrie worden. Deze trend zal volgens Strategy Analytics enorme groeimogelijkheden bieden aan bedrijven zoals Qualcomm, Intel en Apple. Ook InterDigital, Ericsson, Samsung, Vodafone en China Mobile kunnen uit de trend belangrijke voordelen halen.

Lees Verder

 

 

19:50 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Marketeers sceptisch over kunstmatige intelligentie

Artificiële intelligentie en bigdata hebben dit jaar bijzonder veel aandacht gekregen, maar veel marketeers zijn mening dat hun belang en impact gevoelig worden overgedreven. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Resulticks bij meer dan driehonderd marketing executives in de Verenigde Staten. Vastgesteld werd dat 47 procent van de respondenten van mening zijn dat aan artificiële intelligentie teveel belang wordt gekoppeld. Over bigdata heeft 31 procent een gelijkaardige mening. Maar ook concepten zoals omnichannel en personalisering zijn volgens respectievelijk 25 procent en 14 procent overroepen.

Lees Verder

 

 

19:26 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Ritz-Carlton haalt bij vermogende reiziger beste score

Voor vermogende reizigers is Ritz-Carlton het beste hotelmerk van de wereld. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Luxury Institute bij nagenoeg vierduizend vermogende consumenten uit zeven landen. De keten haalde in het onderzoek een score van 79,5 procent. Onder meer wordt opgemerkt dat de keten een constante superieure kwaliteit demonstreert en een unieke en exclusieve ervaring aanbiedt. Verder wordt aangevoerd dat de keten bezocht wordt door gasten die algemeen worden bewonderd en gerespecteerd. Uit het onderzoek bleek verder dat vermogende reizigers gemiddeld zeventien nachten per jaar in een hotel verblijven. Tevens meldt 76 procent minstens één verblijf in de luxehotel de voorbije twaalf maanden.

Lees Verder

 

 

18:13 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Millennials sceptisch over celebrities in reclame

Millennials stellen zich bijzonder sceptisch op tegen de commerciële activiteiten van celebrities. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Roth Capital Partners bij een groep millennials in de Verenigde Staten. Vastgesteld werd dat 78 procent van de respondenten een negatieve perceptie lieten blijken tegenover publicitaire getuigenissen van beroemde personen of zich minstens onverschillig opstelden, waarbij geen enkele aankoopintentie kon worden geregistreerd. Ook tegenover zogenaamde influencers moet volgens het rapport bij de millennials een verdeeld worden genoteerd. Eén op drie millennials zegt immers sceptisch te staan tegenover de initiatieven van de influencers. Nog eens 34 procent is onverschillig.

Lees Verder

 

 

16:28 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Mobiele platform tweede grootste reclamemedium

In de wereldwijde reclamesector hebben mobiele platformen inmiddels een marktaandeel van 23 procent. Daarmee wordt het medium na televisie het belangrijkste reclamekanaal van de wereld. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Warc over de reclame-bestedingen in Australië, Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, India, Italië, Japan, Rusland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Vastgesteld werd dat dit jaar in totaal 98,3 miljard dollar zal worden geïnvesteerd in mobiele reclame. Dat betekent een stijging met 35,2 procent tegenover vorig jaar. Televisie blijt met een bedrag van 139 miljard dollar het dominante medium voor reclame. Die situatie zal ook volgend jaar ongewijzigd blijven.

Lees Verder

 

 

15:55 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Zinvolle taak belangrijkste pijler positieve werkervaring

Een zinvolle taak is de belangrijkste pijler van de positieve werkervaring. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Work Human Research Institute en het Smarter Workforce Institute bij 23.000 werknemers over de hele wereld. De onderzoekers stelden daarbij vast dat wereldwijd aan de positieve werkervaring en score van 69 procent wordt toegekend. In Europa valt dat cijfer terug tot 65 procent. Opgemerkt wordt dat de positieve werkervaring de werknemers toelaat om op termijn steeds meer van hun totale persoonlijkheid in de werkvloer te investeren. Deze positieve werkervaring komt volgens de onderzoekers tot stand door de combinatie van een aantal factoren.

Lees Verder

 

15:19 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |