10-12-17

Amazon laat grootste digitale intelligentie blijken

Op het gebied van digitale intelligentie is het bijzonder moeilijk om beter te doen dan Amazon. Dat blijkt uit een rapport van L2 over de toepassing van digitale strategieën in de retailsector. Naast Amazon gaat volgens de onderzoekers alleen Home Depot op een geniale manier met digitale strategieën om. Op de derde plaats eindigt Walmart, gevolgd door Target en Best Buy. In het rapport wordt opgemerkt dat Amazon met zijn groot assortiment en snelle leveringen weliswaar een zware druk heeft gelegd op de retailsector, maar er wordt aan toegevoegd dat ook vele fysieke ketens zich steeds beter aan de digitale wereld beginnen aan te passen.

Lees Verder

 

19:42 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Augmented reality groeit sterk in zakelijke toepassingen

Het voorbije jaar hebben virtual reality en augmented reality wereldwijd een omzet gerealiseerd van 4,1 miljard dollar. Over vier jaar zal dat bedrag echter zijn opgelopen tot 79 miljard dollar. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Artillry Intelligence. Opgemerkt wordt dat op dit ogenblik virtual reality op de consumentenmarkt voor het grootste deel van de inkomsten zorgt, maar die activiteit zal de volgende jaren worden voorbij gestoken door augmented reality voor zakelijke toepassingen, waar over een periode van een half decennium volgens het rapport een groei van 829 miljoen dollar naar 47,7 miljard dollar mag worden verwacht.

Lees Verder

 

18:32 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Consument betaalt niet voor live videostreaming

Streaming kan weliswaar op een groeiende interesse rekenen, maar voorlopig blijkt slechts een kleine minderheid van de consument geïnteresseerd te zijn in betalende live diensten. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Market Strategies International bij meer dan drieduizend consumenten in de Verenigde Staten. De onderzoekers stelden vast dat 73 procent van de respondenten aangeeft gebruik te maken van streamingdiensten. In die groep zegt 29 procent zijn traditioneel televisiepakket te hebben afgeslankt of stopgezet. Slechts 11 procent echter blijkt te betalen voor live televisiestreams.

Lees Verder

 

17:25 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Gebruiksgemak grootste aantrekkingskracht ecommerce

Gebruiksgemak is voor de consument de belangrijkste reden om voor online aankopen te kiezen. Dat blijkt uit een onderzoek van ecommerce-specialist Arvato en marktonderzoeker OnePoll bij tweeduizend consumenten in de Verenigde Staten. Vastgesteld werd dat 58 procent van de respondenten te kennen geeft uit gebruiksgemaak online winkelen te verkiezen boven een bezoek aan een fysiek winkel. Onder meer werd vastgesteld dat 61 procent van mening was dat online gemakkelijker prijzen kunnen worden vergeleken, terwijl 54 procent getuigt dat op een ecommerce-platform een grotere keuze kan worden teruggevonden.

Lees Verder

 

16:18 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Retail moet vaker met frauduleuze transacties afrekenen

De retailsector wordt in toenemende mate met frauduleuze transacties geconfronteerd. Het fenomeen wordt vooral gedragen door online kanalen en de verkoop van digitale goederen. Dat is de conclusie van een onderzoek van LexisNexis bij nagenoeg zevenhonderd risicobeheerders van diverse retailorganisaties. Opgemerkt wordt dat de kost van de fraude tegenover vorig jaar nog met 15 procent is toegenomen. Daarbij wordt benadrukt dat elke dollar fraude de retailers een verlies van 2,77 dollar kost, tegenover 2,40 dollar vorig jaar. In totaal doet fraude 1,58 procent van de omzet verdwijnen, tegenover 1,47 procent vorig jaar.

Lees Verder

 

15:11 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Meerderheid internet-gebruikers plaatst video’s online

Een grote meerderheid van de internet-gebruikers plaats foto’s online, maar datzelfde gebeurt vaak ook met video. Dat is de conclusie van een rapport van consulent GlobalWebIndex op basis van een enquête bij bijna tachtigduizend online consumenten. De onderzoekers kwamen daarbij tot de vaststelling dat 73 procent van de ondervraagden erkende de maand voordien minstens één foto online te hebben geplaatst. Dat geldt volgens 58 procent van de respondenten echter ook voor video. De grootste activiteit kan worden opgetekend in de leeftijdscategorie tussen vijfentwintig en vierendertig jaar, waar geplaatste foto’s een score van 80 procent bereiken, maar 66 procent ook een video op het internet heeft gezet.

Lees Verder

 

14:04 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Facebook en Google domineren ook online videoreclame

Facebook en Google hebben ook op de online videomarkt een grote reclame-dominantie opgebouwd. Dat is de conclusie van een rapport van het technologiebedrijf Innovid en marktonderzoeker Brand Innovators. Opgemerkt wordt dat Facebook 39 procent van de inkomsten uit online videoreclame opeist. Google bereikt een aandeel van 27 procent. Over-the-top services, die weliswaar een snelle groei kennen, vertegenwoordigen slechts 9 procent van alle bestedingen. Uit het onderzoek bleek nog dat 79 procent van de marketeers te kennen geeft volgend jaar zijn bestedingen aan videoreclame verder te willen opvoeren.

Lees Verder

 

 

12:56 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |