18-12-17

Media hebben grotere impact op efficiëntie reclame

De creatieve kwaliteit van de campagne heeft nog altijd de belangrijkste impact op de efficiëntie van reclame. De invloed van de gebruikte media neemt echter toe. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Nielsen over bijna vijfhonderd reclamecampagnes. Vastgesteld werd dat 49 procent van de omzetgroei door reclame te danken is aan de creatieve kwaliteit. Daarbij wordt 47 procent bepaald door de kwaliteit van de boodschap, terwijl 2 procent kan worden toegeschreven aan de context waarin de reclame wordt geplaatst. De planning en aankoop van media heeft een impact van 36 procent, tegenover amper 15 procent tien jaar geleden.

Lees Verder

 

20:29 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Concurrentie kan belangrijke lichaamssignalen onderdrukken

In warme weersomstandigheden kunnen zware lichaamsinspanningen gezondheidsrisico’s creëren, maar dat probleem neemt bij activiteit in groep nog verder toe. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Portsmouth. Vastgesteld werd dat de concurrerende omstandigheden van de groepsomgeving ervoor kunnen zorgen dat het individu zijn lichaamstemperatuur op een andere manier interpreteert. Daardoor dreigt het individu zich niet meer bewust te worden van de fysieke veranderingen aan het lichaam, waardoor belangrijke waarschuwingssignalen over het hoofd zouden kunnen worden gezien.

Lees Verder

 

20:05 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Economische problemen kunnen levenslang doorwerken

Het mentaal welzijn van Generation X wordt opvallend sterk beïnvloed door de kwaliteit van de kindertijd. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan het University College London (UCL) bij meer dan achttienduizend respondenten in Groot-Brittannië. Vastgesteld werd dat Generation X door negatieve ervaringen tijdens de kindertijd ook als volwassene vaak met mentale gezondheidsproblemen moeten blijven afrekenen. In die groep moet ook een groot verschil in mentale gezondheid tussen armere en rijkere categorieën worden opgemerkt. Dat toont een schril contrast met onder meer de babyboomers, waar de kindertijd geen enkele impact lijkt te hebben op de volwassen mentale gezondheid.

Lees Verder

 

19:45 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Criminaliteit heeft in ontwikkelingslanden ook belangrijke verborgen kost

Criminaliteit heeft in ontwikkelingslanden een belangrijke verborgen kost. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of California naar het betaalgedrag van meer dan 1,4 miljoen consumenten in Tanzania. De onderzoekers merken op dat consumenten in dergelijke landen vaak gebruik maken van mobiele geldtransacties. De mobiele betaalplatformen worden daarbij vaak bestempeld als een belangrijk instrument voor de bevordering van de inclusie. Dit rapport toont volgens de onderzoekers echter aan dat deze transacties ook een beschermende functie heeft. Daarbij wordt echter opgemerkt dat in Tanzania 7 procent van de betalingen voor bescherming tegen diefstallen wordt opgeofferd.

Lees Verder

 

19:27 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Impulskopers vaakst te vinden in fysieke winkels

Impulskopers zullen gemakkelijker in fysieke winkels dan in online shops kunnen worden aangetroffen. Impulskopers zijn ook gemakkelijker terug te vinden in gezinnen zonder kinderen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Valassis en NPD Group bij veertienhonderd consumenten in de Verenigde Staten. De onderzoekers stelden vast dat bij de online shoppers 63 procent beweert al zijn aankopen vooraf te onderzoeken en te plannen. In fysieke winkels valt dat aantal echter terug tot 32 procent. Er wordt aan toegevoegd dat in de fysieke omgeving zelfs 37 procent nooit van een onderzoek of planning zegt gebruik te maken.

Lees Verder

 

19:05 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Gamewereld biedt inzichten in beleid en economie

Games rond virtueel voetbalmanagement levert vaardigheden rond economie en menselijk gedrag op die later in het echte leven kunnen worden gebruikt. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Indiana University, gebaseerd op een analyse van 570.000 deelnemers aan het game Top Eleven - Be a Football Manager. De resultaten van de studie tonen volgens de onderzoekers aan dat de game-omgeving in interessant werkinstrument kan bieden voor de ondersteuning van het beleid en zakelijke activiteit. Er wordt aan toegevoegd dat in het game ook een aantal mechanismen uit de reële economie konden worden teruggevonden.

Lees Verder

 

18:45 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Amerikaanse toerist koestert meer interesse in Europa

Toeristen uit de Verenigde Staten tonen opnieuw een groter vertrouwen in Parijs. Dat is de conclusie van een analyse van de reisplannen van meer dan 760.000 Amerikaanse reizigers voor de winterperiode door verzekeraar Allianz. Vastgesteld werd dat 16,3 procent meer Amerikanen deze winter een bezoek aan de Franse hoofdstad plannen dan vorig jaar. Parijs blijft daarmee bij de Amerikaanse reiziger de tweede meest populaire Europese bestemming. Londen, dat weliswaar een achteruitgang met 10,9 procent moet incasseren, blijft Europees lijstaanvoerder. De derde plaats is nu voor Rome, dat dankzij een stijging met 56,4 procent vijf posities wint. Brussel kent een terugval met 26,6 procent en zakt één positie tot een dertiende plaats. In totaal steeg de interesse van Amerikaanse reizigers voor Europese bestemmingen met 9,2 procent.

Lees Verder

 

18:24 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |