05-01-18

Marketeers vrezen worsteling met artificiële intelligentie

Artificiële intelligentie is de nieuwe technologische trend waarop marketeers zich het minst voorbereid voelen. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Conductor bij vijfhonderd marketing-specialisten. Vastgesteld werd dat 34 procent van de respondenten erkennen zich onvoldoende voorbereid te voelen om artificiële intelligentie in hun activiteiten te introduceren. Op de tweede plaats staat virtuele realiteit met een score van 29 procent, gevolgd door spraaktechnologie (23 procent) en nieuwe sociale netwerken (11 procent). Voor 3 procent van de ondervraagden zouden andere toepassingen een belangrijke uitdaging kunnen vormen.

De onderzoekers kwamen ook tot de vaststelling dat de marketeers voor hun online activiteiten dit jaar te vrezen onvoldoende budgetten ter beschikking te zullen krijgen, terwijl ook vaak de twijfels naar voor komen niet op het geschikte team te kunnen terugvallen. Ook werd geregeld gewag gemaakt van een gebrek aan tijd. Minder vaak werd gewezen op een gebrek aan steun van de andere departementen of de onmogelijkheid om return-on-investment aan te tonen. Uit het onderzoek bleek dat meer dan 70 procent van de respondenten minstens zes verschillende marketing-technologieën hanteert.

Ongeveer 90 procent van de respondenten wijst er bovendien op het voorbije jaar minstens één nieuwe marketing-technologie te hebben geïntroduceerd. Bovendien wordt opgemerkt dat 66 procent verwacht dat dit jaar meer budgetten zullen kunnen worden vrijgemaakt voor marketing-technologie. Daarbij zegt 44 procent te rekenen op een verhoging met meer dan 10 procent. Verder werd vastgesteld dat 56 procent erkent zich overspoeld te voelen door het volume gegevens dat ter beschikking is. Opgemerkt wordt dat er vaak teveel tijd en analyse moet worden vrijgemaakt om een goed inzicht in die data te vinden.

Lees Verder

17:02 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: marketing |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.