11-01-18

Binge-kijken bij jongeren massaal ingeburgerd

De smartphone blijft voor jongeren een belangrijke tijdsbesteding. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Riddle & Bloom bij nagenoeg zevenhonderd consumenten tussen zestien en vierendertig jaar in de Verenigde Staten. Vastgesteld dat bijna twee op drie respondenten erkende zes uur per dag aan zijn smartphone te besteden. Nog bleek dat 82 procent op zijn smartphone minstens tien applicaties heeft geïnstalleerd. De helft van de respondenten aan ongeveer 50 procent van de beschikbare programma’s te gebruiken. Meer dan 80 procent van de applicaties hebben betrekking op sociale media, terwijl 70 procent gebruik maakt van muziek en messaging.

De onderzoekers stelden verder vast dat ongeveer 66 procent van de ondervraagden een toeristische applicatie en een taxi-service ter beschikking heeft. Bij minstens 50 procent van de respondenten hebben de applicaties betrekking op gaming, productiviteit, nieuws, voeding en retail. Bij de sociale media blijft Facebook de populairste applicatie (86 procent), gevolgd door Instagram en Snapchat, die elk net boven de grens van 70 procent uitkomen. Nog werd opgemerkt dat 58 procent van de respondenten niet over kabeltelevisie beschikt. Alternatieven zijn in eerste plaats Netflix (68 procent), gevolgd door Amazon Prime (43 procent) en YouTube (52 procent).

De interesse gaat daarbij in de eerste plaats naar televisiereeksen (71 procent) en speelfilms (59 procent). Tevens kon worden vastgesteld dat 90 procent zich aan binge-kijken waagt, waarbij in één sessie minstens vier aflevering op rij worden bekeken. De onderzoekers stelden verder vast dat 57 procent van deze consumenten een voorkeur geeft aan een online winkel boven een fysieke retailer. Bij de online winkels staat Amazone veruit op de eerste plaats. Er wordt echter opgemerkt dat 20 procent van de jonge consumenten zegt geen enkele merkentrouw te voelen. Nog eens 27 procent stelt zich neutraal op. Nog werd vastgesteld dat 67 procent beïnvloed wordt door online reclame, maar familie en vrienden blijven belangrijker.

Lees Verder

18:09 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: binge-kijken |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.