14-01-18

Muzieksector steeds meer in teken van streaming

De muzieksector stond het voorbije jaar duidelijk in het teken van streaming. Dat is ook de conclusie van een rapport van consulent BuzzAngle. Daarbij werd opgemerkt dat de consumptie van digitale muziek het voorbije jaar met bijna 13 procent is toegenomen. Audiostreams kenden een groei met meer dan 50 procent. Er wordt aan toegevoegd dat het voorbije jaar elke dag twee keer meer streams dan downloads kon worden geteld. Opgemerkt wordt dat de muzieksector een uitstekend jaar achter de rug heeft, tenzij men bij de verouderde consumptiemethodes is blijven hangen. Wel blijkt dat vinyl erin is gelukt op zijn opmars verder te zetten.

Lees Verder

20:57 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Europese sociale dialoog blijft veelal een vaag begrip

Voor een groot deel van de bevolking blijft de Europese sociale dialoog een bijzonder vaag begrip. Dat blijkt uit een onderzoek van de organisatie Humanis in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje en Italië. Opgemerkt wordt dat slechts 8 procent van de ondervraagde werknemers in staat is om een goede omschrijving te geven van de Europese sociale daloog, een model dat meer dan dertig jaar door Jacques Delors werd gelanceerd. Anderzijds moest worden vastgesteld dat 47 procent van de ondervraagden geen enkele kennis over de sociale dialoog heeft. Vooral in Frankrijk moet volgens de onderzoekers een groot gebrek aan kennis terzake worden geregistreerd.

Lees Verder

20:25 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Consumententechnologie begint aan nieuw recordjaar

De consumentenbestedingen zullen dit jaar een omzet van 351 miljard dollar laten optekenen. Dat betekent een stijging met bijna 4 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van de Consumer Technology Association (CTA). Voor de eerste keer werden in de statistieken ook gegevens over streaming opgenomen. Die sector zou dit jaar een groei met 35 procent tot 19,5 miljard dollar laten optekenen. Er wordt echter opgemerkt dat opkomende technologieën de grootste groei zullen laten optekenen. De sector zal volgens het rapport ook kunnen genieten van een sterke beurshandel, een stijgende tewerkstelling en stabiele regels voor internationale handel.

Lees Verder

19:54 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Pushnotificaties minder storend dan algemeen aangenomen

Pushnotificaties worden minder storend en indringend ervaren dan vaak wordt gedacht. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Localytics bij duizend smartphone-bezitters. Daarbij werd vastgesteld dat 52 procent van de ondervraagden blijkt te moeten toegeven dat pushnotificaties nuttiger zijn dan ze vooraf hadden gedacht. Slechts 10 procent van de ondervraagden is van mening dat de ervaring erger was dan oorspronkelijk was gevreesd. De onderzoekers waarschuwen dat de waarde van pushnotificaties door merken en marketeers nog altijd niet optimaal worden beseft. Er moet volgens Localytics dan ook worden bestudeerd op welke manier de notificaties beter kunnen worden gebruikt.

Lees Verder

19:25 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Tijdperk van betaaltelevisie nog niet afgelopen

Ondanks de opkomst van een brede reeks alternatieven, kent betaaltelevisie wereldwijd nog altijd een groei. Dat is conclusie van een rapport van consulent Dataxis. Opgemerkt wordt dat tijdens het derde kwartaal van vorig jaar wereldwijd ruim 1,07 miljard abonnees op betaaltelevisie konden worden geteld. Dat betekende een stijging met 1,2 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien. Er wordt aan toegevoegd dat het grootste aantal abonnees kunnen worden vastgesteld in Asia-Pacific, dat 62 procent van het wereldwijde klantenbestand vertegenwoordigt. Asia-Pacific kende met een toename van 1,5 procent ook de sterkste groei van de hele wereld.

Lees Verder

18:51 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Alternatieve financiële platformen winnen verder aan belang

Dit jaar zullen op alternatieve platformen wereldwijd 2,5 miljard geldtransacties worden uitgevoerd, tegenover 1,7 miljard opdrachten twee jaar geleden. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Juniper Research. Opgemerkt dat het fenomeen vooral gedragen wordt door de diensten van sociale mediaplatformen zoals WeChat of Facebook, die al een sterke groei hebben laten optekenen. Daarnaast wordt echter ook gewag gemaakt van nieuwe diensten zoals Apple Pay Cash en Zelle Pay. Er wordt aan toegevoegd dat Apple Pay Cash wellicht in de beginperiode een bescheiden start zal kennen, maar tegen het einde van dit decennium al bijna één miljard transacties per jaar zal laten optekenen.

Lees Verder

18:25 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Emotionele ambiguïteit hindert mobiele verkoop

In de mobiele verkoop moet nog altijd met een grote hoeveelheid uitval rekening worden gehouden. De consument blijkt immers tegenover de mobiele handel nog steeds een opmerkelijke emotionele ambigue houden te hanteren. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of East Anglia op basis van shoppingdata uit de Verenigde Staten en Taiwan. Gewag moet daarbij volgens de onderzoekers onder meer naar het kleinere scherm van de smartphone die bij de mobiele aankopen wordt gebruikt. Indien men het gedrag van de consument wil veranderen, moeten de twijfels over de transacties volgens de onderzoekers dan ook worden geminimaliseerd.

"Statistieken tonen aan dat twee jaar geleden al bijna de helft van de wereldwijde ecommerce-trafieken afkomstig was van mobiele apparaten," aldus onderzoeksleider Nikolaos Korfiatis, docent economie aan de University of East Anglia. "Tegelijkertijd moet worden vastgesteld dat amper 27 procent van de mobiele aankoop-sessies ook daadwerkelijk met een transactie worden afgerond. Mobiel shoppen wordt nochtans verondersteld het winkelen gemakkelijker te maken. Toch blijkt de consument geconfronteerd met selectietwijfels en vragen over de veiligheid van de transactie. Dat leidt tot een emotionele ambivalentie, waarbij de consument sneller geneigd kan worden de aankoop af te breken."

"De smartphone kan heel gemakkelijk worden meegedragen en is bijzonder gebruiksvriendelijk," erkent Nikolaos Korfiatis. "Anderzijds moet worden vastgesteld dat de consument geconfronteerd wordt met een scherm met beperkte afmetingen. Dat geeft aanleiding tot de aarzeling, omdat de consument niet het volledige beeld kan bekijken. Hij vreest daarbij verborgen kosten of betere aanbiedingen over het hoofd te zullen zien. Gekoppeld aan twijfels over de veiligheid van het platform, ontstaat een groter risico dat de transactie vroegtijdig wordt afgebroken. Vaak kan echter vastgesteld worden dat de transactie thuis - waar op een groter scherm kan worden gewerkt - alsnog verder wordt gezet."

"Het stimuleren van impulsaankopen in een dergelijke omgeving wordt echter bijzonder moeilijk," aldus nog Nikolaos Korfiatis.

Lees Verder

17:49 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: smzartphone |  Facebook |