21-01-18

Amerikaan gelooft niet meer in objectieve verslaggeving

In de Verenigde Staten gelooft de bevolking steeds minder in de objectieve verslaggeving van de nieuwsmedia. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Gallup bij mee dan negentienduizend consumenten. De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat nog slechts 32 procent van de ondervraagden van mening is dat de media er zorg voor dragen feiten en opinies gescheiden te houden. In het midden van de jaren tachtig van de voorbije eeuw bedroeg dat aandeel nog 58 procent. Tevens zegt 45 procent in de verslaggeving vaak politieke vooroordelen te moeten herkennen, tegenover 25 procent drieënhalf decennium geleden. Een meerderheid zegt niet in staat te zijn een bron te noemen die nieuws objectief weergeeft.

Lees Verder

21:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

China en India voeren applicatiemarkt aan

Het voorbije jaar werden wereldwijd 175 miljard applicaties gedownload. Dat betekende een stijging met 60 procent tegenover twee jaar geleden. Dat blijkt uit een rapport van consulent App Annie. Opgemerkt wordt dat vooral in opkomende markten zoals China, India en Brazilië een grote interesse in applicaties kan worden opgemerkt. China is al langer wereldwijd de grootste applicatiemarkt van de wereld, maar het voorbije jaar blijken de Verenigde Staten bovendien door India van de tweede plaats te zijn verdreven. Verder wordt opgemerkt dat gaming ook vorig jaar de belangrijkste pijler van de wereldwijde applicatiemarkt bleef.

Lees Verder

20:49 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Financiële transacties steeds meer op mobiele platformen

Het voorbije jaar hebben in Groot-Brittannië 52 procent van de smartphone-bezitters voor betalingen en bankverrichtingen gebruik gemaakt van mobiele applicaties. Dat blijkt uit een onderzoek van het fintech-bedrijf VocaLink, waar gewag wordt gemaakt van een groei met 14 procentpunt tegenover twee jaar geleden. Uit het onderzoek blijkt nog verder dat door een grote meerderheid van de gebruikers gewezen wordt naar gebruiksvriendelijkheid. Anderzijds blijkt dat vooral vragen over beveiliging een gedeelte van de consumenten tegenhoudt om zijn financiële portefeuille met mobiele instrumenten te beheren. Vooral bij de oudere consumenten blijft het gebruik van mobiele oplossingen beperkt.

Lees Verder

20:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Crytomunten bij publiek populairder dan iPhone

Bij het publiek kan een grotere interesse worden opgetekend in cryptomunten dan in iphones. Dat blijkt uit een onderzoek van het bedrijf Pundi X, de Nem.io Foundation en Stellar.org op basis van een enquête bij drieduizend consumenten in India, Indonesië, Japan, Rusland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. De onderzoekers stelden vast dat 70 procent van de ondervraagden ervan overtuigd zijn dat over tien jaar de meeste mensen van de bitcoin of een andere cryptomunt gebruik zullen maken. Op dit ogenblik hebben slechts 8 procent cryptomunten in portefeuille, maar 39 procent gaf aan binnen een periode van zes maand een aankoop te overwegen.

Lees Verder

19:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Millennials dromen van online populariteit

Een meerderheid van de bevolking kijkt niet uit naar online beroemdheid, maar niet in alle demografische categorieën kan dezelfde terughoudendheid worden opgemerkt. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent YouGov bij ruim vijftienduizend sociale mediagebruikers in de Verenigde Staten. In het algemeen blijkt dat minder dan 20 procent van de ondervraagden hoopt ooit enige online populariteit te kunnen uitbouwen. Bij mannen loopt dat cijfer echter op tot 22 procent, tegenover 15 procent bij vrouwen. Het hoogste streven naar online beroemdheid kan echter worden opgetekend in de leeftijdscategorie tussen achttien en vierentwintig jaar (36 procent).

Lees Verder

18:46 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Werkvloer vaak basis van gewichtsproblemen

De werkvloer is voor een groot gedeelte van de arbeidsmarkt een bedreiging voor de mentale en fysieke gezondheid. Dat is de conclusie van een onderzoek van wervingsspecialist CV-Library bij twaalfhonderd werknemers in Groot-Brittannië. De onderzoekers stelden onder meer vast dat 29,1 procent van de ondervraagden aangeeft onder invloed van het werk met gewichtsproblemen te worden geconfronteerd. Dat heeft bij 75,7 procent van de betrokkenen ook een ongelukkig gevoel gecreëerd. Het probleem wordt aan diverse fenomenen toegeschreven, zoals een sedentair arbeidsleven, een gebrek aan mogelijkheden om de conditie op peil te houden en een ongezond eetgedrag.

Lees Verder

18:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Promotie vrouwen heeft impact op hele onderneming

Initiatieven om vrouwen naar hogere posities in het bedrijfsleven te laten doorgroeien, kunnen een impact hebben op het volledige vrouwelijke personeelsbestand. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Virginia. Er werd immers vastgesteld dat de promotie van een vrouwelijke kandidaat ook de kans verhoogt dat andere seksegenotes naar een hogere functie kunnen doorgroeien. Bovendien heeft de promotie volgens de onderzoekers ook een impact op alle geledingen van de onderneming. Een negatieve impact op de promotiekansen van mannelijke werknemers kon daarentegen niet worden vastgesteld.

Lees Verder

17:44 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |