24-01-18

In China worden mannen grootste online shoppers

In China besteden mannelijke consumenten in ecommerce inmiddels grotere budgetten dan vrouwelijke klanten. Dat is vooral te danken aan de grote activiteit die bij jonge Chinese mannen kan worden opgetekend bij de online bestelling van maaltijden en gaming. Dat is de conclusie van een onderzoek van UnionPay, de grootste Chinese uitgever van betaalkaarten, bij meer dan honderdduizend consumenten in vierendertig steden. De resultaten van de studie maken volgens de onderzoekers een einde aan de algemene veronderstelling dat vrouwelijke consumenten meer shoppen dan hun mannelijke collega’s.

Uit het onderzoek bleek dat 23 procent van de ondervraagde mannen maandelijks meer dan 5.000 yuan (777 dollar) per maand online uitgaven. Bij vrouwen valt dat aandeel echter terug tot 15 procent. “Het is de eerste keer in de geschiedenis dat kon worden vastgesteld dat in China mannen online meer uitgeven dan mannen,” stellen de onderzoekers. Het fenomeen kan volgens UnionPay grotendeels worden verklaard door de grote omvang van het land en de hoge mobiele penetratie. De alomtegenwoordigheid van WeChat, met zijn geïntegreerde technologie voor aankopen en betalingen, heeft de mobiele commerce volgens de onderzoekers in het dagelijkse leven van een groot aantal consumenten gebracht.

Opgemerkt wordt dat in China meer dan de helft van de consumenten hun mobiele apparaten voor een brede waaier commerciële activiteiten - zoals het bestellen van vervoer en maaltijden, online shopping en bankieren - gebruiken. Ook wordt verwezen naar een recent van consulent App Annie, waarin wordt aangegeven dat China op het vlak van applicatie-downloads wereldwijd marktleider blijft. Anderzijds toonde het onderzoek van UnionPay ook aan dat samen met handel ook de mobiele fraude in China is toegenomen. Daarbij werd vastgesteld dat 60 procent aangeeft bij mobiele transacties met een veiligheidsprobleem te zijn geconfronteerd.

Lees Verder

17:56 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: china |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.