14-02-18

Bedrijven beseffen dat datakwaliteit voor verbetering vatbaar is

De status van de gegevenskwaliteit is wijst niet in de goede richting. Dat is de conclusie van een studie van Insight Avenue en Experian bij meer dan veertienhonderd bedrijven in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Brazilië en Australië. Uit de studie bleek dat de organisaties van mening zijn dat één derde van de gegevens over klanten en prospects onnauwkeurigheden vertoont. Dat is 5 procentpunten meer dan een jaar eerder. Talrijke factoren dragen bij aan onjuistheden in de gegevens. Hoewel menselijke fouten opnieuw als de grootste boosdoener worden gezien, lijken verschillende factoren na verloop van tijd problematischer te worden voor de organisaties.

Andere factoren zijn een gebrek aan interne communicatie tussen afdelingen, ontoereikende datastrategieën, een gebrekkig management en tekortkomingen van de technologieën die op dit ogenblik beschikbaar zijn. Slechts twee factoren lieten in vergelijking met vorig jaar betere resultaten optekenen. Op het gebied van budgetten en technologieën blijken minder problemen ervaren te worden dan in het verleden. De grootste strategische drijfveer om kwalitatief hoogwaardige gegevens te bewaren, blijft het vergroten van de efficiëntie. Daarnaast wordt ook gewezen op kostenbesparingen, reputatiebescherming van het merk en de organisatie en het verbeteren van de klanttevredenheid.

Een betere nauwkeurigheid kan organisaties ook helpen om een eenvormig beeld van de klant te creëren. Dat lijkt volgens de onderzoekers op dit ogenblik de grootste prioriteit. Dat zou moeten leiden tot een grotere omzet, een grotere klanttevredenheid en loyaliteit, verbeterde strategische beslissingen en een verbeterde klantervaring. Anderzijds blijven bedrijven worstelen met de grote hoeveelheden en de verscheidenheid van data die worden aangeboden en moeten worden gewerkt. Ook financiële aspecten blijven een belangrijke uitdaging. Nog werd vastgesteld dat een verbetering van de klantervaring dit jaar als de belangrijkste zakelijke prioriteit wordt gezien.

Lees Verder

17:58 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: data |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.