15-02-18

Colgate blijft meest betrouwbare merk van India

Tandpasta Colgate was het voorbije jaar het meest betrouwbare merk op de Indiase markt. Dat betekent een status-quo tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Brand Equity, op basis van een enquête bij meer dan zesduizend respondenten in twaalf Indiase steden. Er wordt opgemerkt dat Colgate al voor het zevende jaar op rij tot het meest betrouwbare merk van India wordt gekozen. De onderzoekers wijzen er ook op dat de top van de rangschikking nagenoeg helemaal door de sector van de persoonlijke lichaamsverzorgingen wordt opgeëist. Op de tweede plaats staat immers Lux, gevolgd door Lifebuoy en Dettol.

“Door een focus op innovatie en orale gezondheid kon Colgate zijn faam als meest betrouwbare merk bij de Indiase consument te bestendigen,” zeggen de onderzoekers. Naast de persoonlijke verzorging blijken vooral telecombedrijven en mobiele operatoren het vertrouwen van de Indiase consument te genieten. Samsung eindigt immers op een vijfde plaats, terwijl Airtel en Vodafone zich met een respectievelijke zesde en achtste plaats eveneens in de top tien handhaven. De drie resterende plaatsen in de top tien worden ingenomen door voeding en drank. Parle springt van een 52ste naar een zevende plaats, terwijl Brittannia van een 24ste naar een achtste en Frooti van een 23ste naar een tiende plaats klimmen.

Issam Bachaalani, managing director van Colgate-Palmolive India, benadrukte dat een aantal nieuwe marktintroducties ongetwijfeld hebben bijgedragen tot de toppositie van het merk. Hij verwijst daarbij naar onder meer Swarna Vedshakti, een tandpasta op basis van natuurlijke producten. Ook wordt gewag gemaakt van de tandenborstel Neo, die volgens Bachaalani een uniek gevoel in de mond creëert. Verder wordt gewezen op een aantal sociale programma’s die het bedrijf in landelijke regio’s heeft opgezet en waarbij onder meer deskundig advies wordt geboden. Er wordt wel opgemerkt dat niet alle demografieën Colgate de eerste plaats hebben toegekend.

Vrijgezellen gaven een voorkeur aan Coca-Cola, terwijl in het noorden en het westen van het land respectievelijk Frooti en Dettol de eerste plaats toekenden.

Lees Verder

18:46 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: merken |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.