15-02-18

Ook reissector toont kloof tussen verschillende leeftijdsgroepen

Jongere en oudere reizigers hebben verschillende benaderingen voor het boeken van reizen en het nemen van vakanties in het algemeen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Qubit bij meer dan duizend respondenten in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Uit de enquête bleek dat 42 procent van de reizigers onder de leeftijdsgrens van vijfendertig jaar, de millennials, eerder een mobiel apparaat gebruiken voor het opdoen van reisinspiratie, terwijl 36 procent het toestel gebruikt om een reis te boeken. In de leeftijdsgroepen boven de vijfendertig dalen die cijfers echter tot respectievelijk 24 procent en 20 procent.

Bij de millennials neemt ook 22 procent vier of meer vakanties per jaar, tegenover met 14 procent bij de oudere leeftijdsgroepen. In totaal zei 80,5 procent van de Amerikaanse respondenten dat ze van plan waren dit jaar in hun eigen land te blijven reizen. Slechts 18,5 procent was van plan naar het buitenland te gaan. De studie toonde ook aan dat bepaalde segmenten van de bevolking positiever reageren op de inspanningen die de sector op het gebied van personalisering doet. De meest positieve reactie op personalisering kunnen volgens de onderzoekers worden opgetekend bij millennials, gezinnen en last-minute reizigers.

Tevens wordt gesteld dat Amerikaanse reizigers aanzienlijk loyaler tegenover de sites waar ze eerder hebben geboekt. Terwijl in de Verenigde Staten 27,19 procent zegt niet te willen overschakelen, valt dat cijfer in Groot-Brittannië terug tot 9,4 procent. Verder bleek dat de meeste reizigers geïnteresseerd zijn van aanbevelingen van eerdere klanten. Ook hier blijken de millennials gepersonaliseerde aanbevelingen beter te waarderen dan de oudere leeftijdsgroep. In Groot-Brittannië vond 69 procent van de millennials aanbevelingen nuttig, tegenover 40 procent in de oudere groepen. In de Verenigde Staten lopen deze cijfers op tot respectievelijk 78 procent en 64 procent.

Klantrecensies zijn nu uitermate belangrijk voor alle consumenten, ongeacht de leeftijdscategorie, die onderzoek naar reizen doen. In Groot-Brittannië vond 78 procent van de millennials deze recenties nuttig, tegenover 72 procent in de oudere leeftijdsgroepen. In de Vereenigde Staten bleken deze cijfers op te lopen tot respectievelijk 88 procent en 82 procent. Tenslotte bleek dat in de Verenigde Staten 75 procent van de millennials geïnteresseerd zijn om hun reiservaringen te delen en een beoordeling achter te laten. In Groot-Brittannië valt dat cijfer terug tot 54 procent.

Lees Verder

15:36 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: toerisme |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.