19-03-18

Hotels reageren steeds vaker op online besprekingen

In de wereldwijde toeristische sector blijft de impact van besprekingen verder toenemen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Revinate op basis van een analyse van 132 miljoen online besprekingen vorig jaar over 138.000 locaties in tweehonderd landen. De onderzoekers stelden vast dat reizigers 27 procent meer hotelbesprekingen hadden geplaatst tegenover het jaar voordien. Het grootste gedeelte van de groei kan volgens de onderzoekers worden toegeschreven aan Google. Tevens wordt opgemerkt dat nagenoeg driekwart van alle besprekingen worden geplaatst op Booking, Google, TripAdvisor of Facebook.

De onderzoekers merken op dat Booking op het gebied van besprekingen weliswaar wereldwijd marktleider blijft, maar tevens wordt gewezen op de sterke vorderingen die door Google worden gemaakt. Het aantal besprekingen op Google liet tegenover het jaar een stijging met meer dan 200 procent optekenen. Ongeveer twee derde van die content werd geplaatst tijdens de maanden juli en december. De onderzoekers merken nog op dat Google ongeveer 70 procent van de groei het voorbije jaar voor zijn rekeningen heeft genomen. Zonder de data van Google zou de totale groei van de totale sector van 27 procent op 9 procent zijn teruggevallen.

In de top vier van de grootste besprekings-platformen werd Hotels.com het voorbije jaar door Facebook vervangen. Gemiddeld ontving een hotel vorig jaar zevenendertig besprekingen per maand. Dat betekende een stijging met negen boodschappen tegenover het jaar voordien. Ook wordt opgemerkt dat de meeste besprekingen een positief karakter hebben. Marc Heyneker, chief executive van Revinate, zegt tevreden te zijn te hebben kunnen vaststellen dat ook de hoteliers sneller bereid zijn tot reacties. Gemiddeld krijgt 30 procent van de besprekingen een antwoord. Bij besprekingen met vijf sterren loopt dat op tot 32,8 procent, tegenover 28,8 procent voor waarderingen met één ster.

Lees Verder

19:06 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: toerisme |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.