27-09-16

Gelaatsuitdrukking focus van eerste ontmoeting

Bij een eerste ontmoeting wordt in eerste instantie naar de gelaatsuitdrukking gekeken. Kleding volgt op de tweede plaats. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf William May.

Lees Verder

http://www.onrec.com/news/news-archive/applying-for-your-dream-job-interviewers-will-notice-your-facial-expressions-and

10:34 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Rekrutering Britse financiële sector lijdt onder brexit

Na de beslissing van Groot-Brittannië om de Europese Unie te verlaten, heeft de rekrutering van de financiële sector in het land een duidelijke terugval gekend. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Britse Institute for Public Policy Research (IPPR).

Lees Verder

http://www.cnbc.com/2016/09/23/uk-sees-slump-in-finance-sector-recruitment-following-brexit-vote.html

10:34 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Magazines blijven belangrijkste basis voor modekeuzes

Ondanks de populariteit van sociale netwerken en videoblogs behouden magazines de grootste impact op de modekeuzes van de consument. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Rakuten.

Lees Verder

http://www.bizreport.com/2016/09/social-and-vlogs-inspire-fashion-purchases-but-glossy-mags-s.html

10:34 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Bedrijven vinden onvoldoende talent om groei te garanderen

Grote ondernemingen zijn van mening onvoldoende talent ter beschikking te hebben om een succesvolle groei te kunnen realiseren. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent North Highland bij tweehonderd hogere kaderleden van ondernemingen met een jaaromzet van minstens 750 miljoen pond in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Vastgesteld werd dat 55 procent van de ondervraagden te kennen gaf van mening te zijn dat hun ondernemingen over onvoldoende talent ter beschikking had om zijn groeistrategie te kunnen realiseren. Daarbij werd vooral gewag gemaakt van een gebrek aan aan duidelijke strategie voor het ontwikkelen, aantrekken en behoud van talent.

Ook bleek vaak bezorgdheid over een consistent talentniveau naar voor te komen. Daarbij gaven vele respondenten aan dat het talent niet evenredig verdeeld leek over alle geledingen van de ondernemingen. Slechts 10 procent van de ondervraagden gaf aan dat hun bedrijf op maximale kracht functioneert. De andere respondenten getuigden nog belangrijke ruimte te zien voor een verbetering van de snelheid en efficiëntie van de operaties. In het algemeen werd gewag gemaakt van een tekort aan beschikbaar talent met de specifieke capaciteiten en expertise die door de ondernemingen wordt gewenst.

Daarnaast werd echter ook gewezen op een gebrek aan training om het aanwezige talent verder te ontwikkelen om de behoefte van de onderneming te kunnen invullen. Ook werd gesproken over een grotere interesse in een gevarieerde carrière, waarbij werknemers vragende partij zijn voor regelmatige overplaatsingen, zodat ze hun vaardigheden kunnen uitbreiden. De sterkere carrière-aspiraties hebben volgens vele respondenten ook een negatieve impact op de loyaliteit en zouden het moeilijker maken op toptalent in dienst te houden. Anderzijds werd erop gewezen dat bedrijven vaak op korte termijn nood hebben aan een brede waaier vaardigheden om de wensen van de consument in te vullen.

De ondervraagden wijzen echter ook op een communicatie-probleem waarbij zowel de werkgever als de werknemer onzekerheid tonen over de aanwezige en noodzakelijke vaardigheden. Daardoor ontstaat volgens de onderzoekers vaak een kloof in de gestelde verwachtingen die door de arbeidsmarkt dikwijls niet kan worden ingevuld.

“Het onderzoek maakt duidelijk dat bedrijven een grote aandacht moeten besteden aan de ontwikkeling van talent, dat één van de topprioriteiten van het bedrijfsleven moet zijn,” benadrukt Craig Spence, specialist personeelszaken bij North Highland.

Lees Verder

10:33 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: talentmanagement |  Facebook |

26-09-16

Nieuwsoverzicht

India koopt bij de Franse vliegtuigbouwer Dassault Aviation zesendertig jachtvliegtuigen van het type Rafale. Daarover hebben beide landen een akkoord ondertekend. Financiële details over de transactie werden niet bekend gemaakt, maar volgens een aantal Indiase bronnen zou er sprake zijn van een bedrag van 7,87 miljard euro. De Rafale kende een moeilijk marktdebuut, maar vorig jaar kon toch een levering worden ondertekend van telkens vierentwintig exemplaren aan Qatar en Egypte. India zou uiteindelijk voor de Rafale hebben gekozen omdat het toestel een actieradius heeft van 1.050 kilometer. Bovendien wordt gewezen op de reikwijdte van de raketten die door de Rafale kunnen worden vervoerd.

De Amerikaanse krant New York Times heeft een akkoord gesloten met het technologieconcern Alphabet voor een efficiënte filtering van de commentaren op zijn online platformen. De krant zal daarbij gebruik maken van het programma Jigsaw, dat door Alphabet werd ontwikkeld en beroep doet op algoritmes om de content van de commentaren beter te kunnen scannen. Media proberen hun lezers intensiever bij de actualiteit te betrekken, maar moeten tegelijkertijd alert zijn voor ongepaste commentaren. Op dit ogenblik werkt de krant met een team van veertien moderatoren, die gezamenlijk ongeveer elfduizend commentaren per dag moeten scannen. Slechts 10 procent van de artikels laten commentaren toe.

Schermfabrikant Japan Display moet bewijzen meer te zijn dan een leverancier van onderdelen aan Apple. Anders zal de Japanse overheid zijn belang in het bedrijf niet langer aanhouden. Dat heeft Hiroshige Seko, Japans minister van industrie, gezegd. Japan Display was de twee voorbije jaren verlieslatend. Dat was te wijten aan de teruglopende iPhone-verkopen, een sterke yen en de toenemende concurrentie. Het bedrijf voert gesprekken over nieuwe investeringen door de Japanse overheid, maar de huidige situatie is volgens minister Seko niet langer houdbaar. Japan moet zich volgens de minister toeleggen op moderne technologieën waarmee het land een voorsprong heeft ten opzichte van andere naties.

Nigeria eist dat van een aantal grote oliemaatschappijen zoals Shell, Eni en Chevron een schadevergoeding van 12,7 miljard dollar als compensatie voor de illegale uitvoer van petroleum. De betrokken maatschappijen zouden tijdens de eerste helft van dit decennium diverse transporten niet bij de autoriteiten hebben gemeld, waardoor het land belangrijke fiscale inkomsten zou hebben gemist. Een groot gedeelte van de voorraden zou naar de Verenigde Staten zijn uitgevoerd. Nigeria heeft de betrokken maatschappijen voor de rechter gedaagd. Eni heeft in een reactie echter gemeld dat de claim geen grond heeft en voegt eraan toe erop te vertrouwen dat de beschuldiging voor de rechtbank niet zal kunnen standhouden.

Investeringsmaatschappij Texaf wil op een groot terrein in een buitenwijk van Kinshasa een nieuw vastgoedproject realiseren. Daarvoor wordt een beroep gedaan op het Amerikaans-Belgische architectenbureau ORG2 Urbanism. Kinshasa kent een snelle uitbreiding. Texaf bezit in de wijk Kinsuka een terrein van 104 hectare, dat interessante ontwikkelingsmogelijkheden zou bieden. De plannen hebben betrekking op residentiële panden, met bijbehorende infrastructuur en collectieve uitrustingen, bestemd zijn voor de opkomende middenklasse. Het is de bedoeling de woningen te verkopen. ORG2 Urbanism maakte vooral naam met een dossier over een mogelijke overkapping van de Antwerpse ring.

Het Spaanse winkelconcern Inditex heeft tijdens de eerste helft van dit jaar een winst gerealiseerd van bijna 1,3 miljard euro. Dat betekende een stijging met 8 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De omzet groeide met 11 procent tot bijna 10,5 miljard euro. Inditex is eigenaar van de kledingketens Zara, Pull & Bear en Bershka en zegt geprofiteerd te hebben van onder meer de gestage verbetering van de Spaanse economie. Inditex opende tijdens de eerste zes maanden van dit jaar 83 nieuwe winkels in 38 landen, waarmee het totaal uit kwam op 7.096 winkels in 92 regionale markten. Begin deze maand voegde de modeketen Vietnam toe als nieuwe markt. In 39 landen wordt ook online verkocht.

Het olieconcern Shell is begonnen met de bouw van een nieuwe fabriek in het Nederlandse Pernis. Dat heeft het Brits-Nederlandse bedrijf bekend gemaakt. De nieuwe Solvent DeAsphalter krijgt als taak zware bestanddelen uit de stroom aardolieproducten te verwijderen. Daardoor kunnen in andere fabrieken lichtere hoogwaardige producten zoals benzine en diesel worden gemaakt. Ook zorgt de nieuwe fabriek er voor dat het productportfolio van Shell minder vervuilend is. De fabriek moet over twee jaar operationeel zijn. Verder maakte Shell bekend in Pernis een nieuwe aromatenfabriek in gebruik te hebben genomen, waardoor de samenwerking met de vestiging in Moerdijk wordt gestimuleerd.

De Nederlandse bierproducent Heineken gaat een aantal merken in eigen beheer in de Verenigde Staten invoeren. Tot eind dit jaar gebeurt de import van Heineken nog door externe partners, maar daarna zal die taak door het nieuwe dochterbedrijf Five Points worden overgenomen. De lancering van Five Points is volgens Heikenen een nieuwe episode in de verdere uitbouw van zijn Amerikaanse strategie. Dankzij een eigen importeur kan naar eigen zeggen maximaal worden geprofiteerd van de mogelijkheden en expertise van het moederbedrijf. Heineken verkoopt in de Verenigde Staten onder meer de merken Red Stripe, Tiger, Birra Moretti, Affligem, Murphy's Stout, Prestige, Sagres en Mort Subite

Het Indiase concern Tata Steel heeft tijdens het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar een nettowinst gerealiseerd van 424 miljoen euro, tegenover een positief resultaat van 442 miljoen euro dezelfde periode vorig boekjaar. De omzet daalde met 12 procent tot 1,7 miljard euro. Het bedrijf wordt al enkele kwartalen met dalende resultaten geconfronteerd. Tijdens het voorbije kwartaal werd onder meer de invloed gevoeld van een aantal sanering, waaronder de afstoting van activiteiten in Groot-Brittannië. In Europa werd wel een operationele winst van 115 miljoen euro gerealiseerd, tegenover een verlies van 77 miljoen euro dezelfde periode vorig jaar. De Europese staalproductie daalde met 16 procent.

De Vlaamse openbare vervoersmaatschappij De Lijn biedt zijn reizigers voortaan ook een mobiel ticket voor smartphones aan. Het m-ticket moet een goedkoper alternatief worden voor het bestaande sms-ticket. De Lijn heeft voor de nieuwe dienst een samenwerkingsakkoord gesloten met externe ticket-verkopers. Die partijen betalen aan de vervoersmaatschappij een commissie op de verkochte tickets. De Lijn hoopt met het nieuwe initiatief vooral jonge reizigers te kunnen aantrekken. Het sms-ticket is één uur geldig en biedt onbeperkt mogelijkheden tot overstappen. Het nieuwe m-ticket van De Lijn kost de reiziger 1,80 euro. Daarmee is het digitale exemplaar 1,20 euro goedkoper dan de aankoop van een ticket bij de chauffeur.

Het Noorse visserijconcern Marine Harvest, de grootste zalmkweker van de wereld, heeft tijdens de eerste zes maanden van dit jaar een winst gerealiseerd van 149 miljoen euro. Dat betekent een stijging met 77,38 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De omzet steeg met 8,47 procent tot 832 miljoen euro. Alf-Helge Aarskog, chief executive van Marine Harvest, wees er echter op dat het bedrijf in alle regio's met hoge kosten wordt geconfronteerd. In verscheidene regio's - zoals Noorwegen en Schotland - dienden ook extra investeringen te worden voorzien om de gezondheid van de voorraden te garanderen. De grootste afzetmarkten van Marine Harvest waren Rusland, de Verenigde Staten en China.

De Franse bouwgroep Eiffage heeft tijdens de eerste helft van dit jaar een omzet geboekt van 6,5 miljard euro. Dat was een daling met 1,6 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De winst steeg met 13,6 procent tot 677 miljoen euro. De winstgroei is volgens Eiffage, na Vinci en Bouygues de grootste bouwgroep van Frankrijk, mede te danken aan kostenbesparingen. Ook wordt gewezen op een sterke toename van de inkomsten uit consessies voor de uitbating van autostrades, gevangenissen en ziekenhuizen. Eiffage, bouwer van onder het Millau Viaduct in Frankrijk en het Sydney Opera House in Australie, zegt zijn internationale activiteiten verder uit te bouwen om de afhankelijkheid van Frankrijk te beperken.

Wallonië heeft het voorbije jaar voor 955 miljoen euro wapens uitgevoerd. Saudi-Arabië was met een bedrag van 575,8 miljoen euro orders veruit de belangrijkste bestemmeling van de Waalse wapenexport. Dat blijkt uit een rapport van de wapencommissie in het Waalse parlement. De omvang van de Waalse wapenuitvoer naar Saudi-Arabië is het voorbije jaar naar een absoluut recordniveau gestegen. Op de tweede plaats staat West-Europa met 167,3 miljoen euro, gevolgd door het Verre Oosten (57,6 miljoen euro), het Nabije Oosten (45,7 miljoen euro), Noord-Amerika (35,3 miljoen euro), Oost-Europa (24,9 miljoen euro), Zuid-Amerika (24,3 miljoen euro), Afrika (19,5 miljoen euro) en Oceanië (4,6 miljoen euro).

Het Franse conglomeraat Bouygues heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een nettowinst van 152 miljoen euro geboekt. Dat was een stijging met 32 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De kwartaalomzet daalde met 3 procent tot 8,14 miljard euro. Een daling van de omzet in de bouwdivisies kon grotendeels worden gecompenseerd door een stijging in de telecomactiviteiten. De resultaten bewijzen volgens Martin Bouygues, chief executive van het conglomeraat, het succes van de strategie-wijziging die twee jaar geleden werd ingezet. In het kader van de opvolging werden financieel directeur Philippe Marien en Olivier Roussat, hoofd van de telecom-divisie van de groep, benoemd tot vice chief executive.

Het Nederlandse technologieconcern Philips breidt zijn productie in India de volgende drie jaar sterk uit. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. De hogere productie in India is bestemd voor de binnenlandse markt. Op dit ogenblik wordt de helft van de afzet op de Indiase consumentenmarkt lokaal geproduceerd, maar dat zal volgens Philips naar driekwart worden opgevoerd. Daarbij wordt Philips geholpen door maatregelen van de Indiase regering, die de productie in eigen land wil stimuleren. Philips benadrukte wel dat de uitbreiding van de Indiase productie niet ten koste zal gaan van fabrieken in andere landen. Financiële details over de investeringen in de uitbreiding op de Indiase markt werden niet bekend gemaakt.

Meer Nieuws

14:09 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Werkvloer besteedt nog amper tijd aan lunch

Nog slechts een minderheid van de werknemers neemt voldoende tijd voor zijn lunch. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Benenden bij meer dan tweeduizend werknemers in Groot-Brittannië.

Lees Verder

http://www.onrec.com/news/news-archive/death-of-the-lunch-hour-survey-reveals-we-are-a-nation-of-workers-in-our-breaks

13:31 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Consument heeft weinig waardering voor callcenters

De consument kent slechts een lage waardering toe aan de service van callcenters. Dat is de conclusie van een onderzoek van de consulenten Ovum en BoldChat.

Lees Verder

http://www.bizreport.com/2016/09/60-of-consumers-want-customer-support-channels-improved.html

13:30 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |