29-11-16

Voor sommigen consumenten is online veiligheid crucialer dan seks

Vele consumenten hebben zouden belangrijke opofferingen willen doen om op het internet beschermd te zijn tegen hackers, maar anderzijds moet vaak online risicogedrag worden vastgesteld. Dat is de conclusie van een enquête van het onderzoeksbureau Harris en het bedrijf Dashlane, gespecialiseerd in paswoord-management, bij tweeduizend online consumenten in de Verenigde Staten. De onderzoekers wijzen erop dat 40 procent van de respondenten te kennen geeft bereid te zijn om één jaar zonder seks te leven in ruil voor een gegarandeerde online veiligheid. Vrouwen zouden voor online veiligheid sneller bereid zijn seks op te offeren dan mannen.

“De aard van online beveiliging heeft een zware verandering gekend,” benadrukt Emmanuel Schalit, chief executive van Dashlane. “Vijf tot tien jaar geleden moest er vooral voor gezorgd worden dat apparaten met antivirus-software konden worden beschermd. Op dit ogenblik bevinden de data zich echter niet meer op de apparaten, maar in de cloud. Een optimaal paswoord-beheer is de beste strategie om die gegevens te beschermen, maar toch moet nog altijd in het management van deze persoonlijke codes nog altijd een grote slordigheid worden vastgesteld, ondanks onfortuinlijke voorbeelden van grote bedrijven en celebrities die het slachtoffer van hackers zijn geworden.

Uit het onderzoek bleek onder meer dat 45 procent van de respondenten toegeeft een paswoord met een vertrouwde vriend te hebben gedeeld. Daarnaast moest worden vastgesteld dat 30 procent de naam van een huisdier als paswoord heeft gebruikt, terwijl 21 procent beroep heeft gedaan op geboortedatums. Verder gaf 80 procent van de respondenten toegeeft een nieuw paswoord te hebben moeten aanvragen of installeren omdat men de oude code vergeten was. Tevens bleek dat 36 procent een online winkelkar te hebben moeten laten staan omdat men zich het paswoord niet meer kon herinneren.

Lees Verder

15:35 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: cyberbeveiliging |  Facebook |

Nieuwsoverzicht

Het Zuid-Koreaanse technologiebedrijf Samsung overweegt zijn activiteiten in twee onafhankelijke entiteiten op te splitsen. Die ingreep zou de efficiëntie moeten kunnen opdrijven. Volgens de plannen zou één entiteit de productie-activiteiten voor zijn rekening nemen, terwijl de tweede onderneming de eigendomsrechten van de groep zou beheren. Door de operatie zou volgens waarnemers de waarde van de aandelen van het Zuid-Koreaanse kunnen toenemen. De aandeelhouders van de Zuid-Koreaanse groep sturen al langer aan op een groter rendement van hun investeringen. Samsung zou bij de splitsing voor 26 miljard dollar dividenden uitbetalen.

Winkelketen Hema heeft in België vier nieuwe pilotstores geopend om zijn vernieuwde winkelconcept te testen. Volgens het nieuwe model worden de winkels opgedeeld in verschillende belevingswereld. Het systeem wordt al gehanteerd in grootsteden zoals Barcelona, Parijs en Londen, maar Hema wil het concept op termijn ook in België introduceren. De Belgische pilotstores bevinden zich in Hasselt, Izegem, Rocourt en Tienen. In september werden ook in Nederland al vijf pilotstores geopend. Er is een testperiode van een drietal maanden voorzien. Daarna zal beslist worden over een definitieve introductie van het concept in heel België, Nederland en Luxemburg.

Chocoladegroep Barry Callebaut wil tegen het midden van het volgende decennium een volledig duurzame productie hebben opgezet. Die productie mag op dat ogenblik niet meer met een ontbossing gepaard gaan en moet ook de kinderarbeid volledig zijn geweerd. Dat staat in het programma Forever Chocolate dat Barry Callebaut heeft opgezet. De operatie moet volgens het bedrijf garanderen dat er over twintig jaar nog altijd voldoende cacao beschikbaar is. Om die plannen te kunnen realiseren, zullen nieuwe cacaobomen worden geplant en zullen de lokale boeren worden begeleid en ondersteund. Tevens wil Barry Callebaut bereiken dat 500.000 boeren niet langer met armoede worden geconfronteerd.

Vliegtuigbouwer Airbus zal meer dan dertienhonderd banen schrappen. Dat hebben Franse media bekend gemaakt naar aanleiding van de toekomstplannen die Airbus heeft uitgewerkt. Volgens de vakbonden zouden vooral in Frankrijk vele ontslagen moeten worden gevreesd. In Frankrijk situeren zich immers een aantal divisies die zouden worden samengevoegd. Door de operatie zouden vooral administratieve functies worden geschrapt, maar ook bij de onderzoekers en technici zou met een afslanking rekening gehouden dienen te worden. Bij Airbus werken wereldwijd ongeveer 140.000 mensen. Tom Enders, topman van Airbus, had eerder al gezegd dat het bedrijf efficiënter diende te worden.

De toeristische groep Thomas Cook heeft tijdens het voorbije gebroken boekjaar een omzet gerealiseerd van 7,8 miljard Britse pond. Dat betekende nagenoeg een status-quo tegenover het jaar voordien. Dat is gebleken uit de jaarcijfers van het bedrijf. Gemeld wordt dat er bij de boekingen voor Turkse bestemmingen weliswaar een daling werd opgetekend, maar dat werd gecompenseerd door alternatieve locaties, zoals het gebied rond de Middellandse Zee en verre bestemmingen. Het bedrijf boekte een nettowinst van 9 miljoen pond, tegenover een positief resultaat van 19 miljoen pond het jaar voordien. Onder meer wordt gewezen op de negatieve impact van de terroristische aanslagen in Brussel.

De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa wordt met de langste pilotenstaking uit zijn geschiedenis geconfronteerd. Nadat de voorbije week al vier dagen werd gestaakt, hebben de piloten aangekondigd nog minstens twee dagen aan de grond te blijven. De vakbond Vereinigung Cockpit noemt het onbegrijpelijk dat het bedrijf zelfs geen voorstel heeft gedaan om verdere gesprekken mogelijk te maken. De piloten van Lufthansa hebben de voorbije twee jaar al veertien keer actie gevoerd om hun looneisen kracht bij te zetten. Door de vier stakingsdagen werden de voorbije week 2.755 vluchten geschrapt, waarbij 345.000 reizigers werden getroffen. De staking zou Lufthansa 45 miljoen euro verlies opleveren.

De Franse groep Loxam, verhuurder van materiaal voor de bouwsector, heeft interesse in een eventuele overname zijn Britse sectorgenoot Lavendon. Het Franse bedrijf zou inmiddels gesprekken zijn gestart met Lavendon. Daarmee reageert Loxam op een vijandig overnamebod van 348 miljoen pond dat de Belgische groep Thermote & Vanhalst recent op Lavendon heeft gedaan. Loxam heeft de aandeelhouders van Lavendon opgeroepen niet op het Belgische overnamevoorstel in te gaan. Net zoals Thermote & Vanhalst wil ook Loxam, in handen van de investeerders 3i Capital en Pragma Capital, door overnames een verdere internationale groei realiseren.

Een belastingregeling van de Amerikaanse overheid voor vliegtuigbouwer Boeing is in strijd met internationale handelsregels en komt neer op verboden staatssteun. Dat heeft de Wereldhandelsorganisatie geoordeeld in een klacht die door de Europese Unie was neergelegd. In de klacht wordt opgemerkt dat de staat Washington drie jaar geleden aan Boeing voor een kwarteeuw belastingvoordelen heeft geboden voor de productie van een nieuw model. Opgemerkt wordt dat Boeing door de fiscale voordelen het nieuwe toestel gratis heeft kunnen ontwikkelen. Cecilia Malmström, Europees commissaris voor handel, noemde de uitspraak een belangrijke overwinning voor de Europese vliegtuigindustrie.

Op Cyber Monday hebben consumenten in de Verenigde Staten voor ongeveer 3,39 miljard dollar online aankopen gedaan. Daarmee werd een nieuw record gevestigd. Dat blijkt uit een rapport van het bedrijf Adobe. Tegenover vorig jaar nam de omzet met 10 procent toe. In totaal verwacht Adobe dat de Amerikaanse bevolking tijdens de november voor ongeveer 40 miljard dollar uitgeven aan online aankopen. Nagenoeg elke dag worden in Amerikaanse webwinkels voor meer dan 1 miljard dollar aankopen verricht. Het absolute hoogtepunt van de online verkoop blijft echter Singles Day in China, tijdens de tweede helft van de maand november, die dit jaar alleen al op het platform van Alibaba een omzet van 16,6 miljard euro realiseerde.

Een test met Solanezumab, een experimenteel geneesmiddel van het Amerikaanse farmabedrijf Eli Lilly, op meer dan tweeduizend alzheimerpatiënten heeft geen enkel resultaat opgeleverd. De proef met Solanezumab werd twee jaar geleden opgestart. Eli Lilly had gehoopt dat het middel de opstapeling van amyloïde eiwitten in de hersenen, dat algemeen bestempeld wordt als de oorzaak van alzheimer, zou kunnen beletten. Uit de tests is echter gebleken dat de cognitieve functies van de patiënten onvoldoende verbetering vertoonden. Indien het product werkzaam zou zijn geweest, zou volgens experts op termijn mogelijk op een jaaromzet van 5 miljard dollar kunnen worden gerekend.

Het Amerikaanse mediabedrijf Cable News Network (CNN) heeft de video-applicatie Beme overgenomen. Financiële details over de transactie werden niet bekend gemaakt. Beme werd opgericht door Casey Neistat en Matt Hackett en bood aan gebruikers de mogelijkheid om korte video’s te maken die onmiddellijk met anderen konden worden gedeeld. De nieuwe eigenaar neemt ook de twaalf medewerkers van Beme over. De applicatie van Beme, die meer dan één miljoen keer werd gedownload, wordt wel stopgezet, maar het team moet voor CNN Digital een aantal nieuwe projecten opstarten. Casy Neistat had op YouTube met zijn videoblog 5,8 miljoen abonnees. Hij wordt uitvoerend producent bij CNN Digital.

De Tsjechische supermarktketen Albert, dochteronderneming van de groep Ahold Delhaize, betaalt zijn 17.000 werknemers onvoldoende loon. Dat hebben zowel de Tsjechische overheid als de vakbonden gemeld. Opgemerkt wordt dat het loon bij Albert gevoelig lager ligt dan bij concurrent Lidl. Bovendien wordt aangevoerd dat Albert aan zijn personeel slechts een kerstpremie van 11 euro, die nog met waardebonnen in winkels van de eigen groep moeten worden besteed, heeft aangeboden. De Tsjechische premier Bohuslav Sobotka heeft aan de Nederlandse ambassadeur gevraagd bij Ahold Delhaize aan te dringen op een betere verloning.  Albert heeft voorgesteld de volgende twee jaar een loonsverhoging van respectievelijk 8,5 procent en 7 procent te voorzien.

Backpackers zullen in Australië voortaan een belasting van 15 procent moeten betalen op arbeid die ze tijdens hun verblijf in het land verrichten. Dat heeft Scott Morrison, Australisch minister van financiën, gemeld. Jaarlijks reikt Australië aan 600.000 buitenlandse reizigers een speciaal visum, waardoor ze tijdens hun tocht door het land tijdelijke arbeid, onder meer in de fruitteelt, kunnen berichten. Eerst was gepland om aan de backpackers een belasting van 32,5 procent op te leggen. Dat voorstel stuitte echter op verzet van het toerisme en de landbouwindustrie. Backpackers mogen in Australië tijdens hun verblijf maximaal 18.200 Australische dollar verdienen. Tot nu toe was dat bedrag belastingvrij.

De luchtvaartgroep Air France-KLM verkoopt zijn Britse dochterbedrijf Cobalt Ground Solutions aan het Franse concern Groupe Crit. Financiële details over de transactie werden niet bekend gemaakt. Cobalt Ground is een verstrekker van diensten voor de afhandeling van passagiers en bagage op de Londense luchthaven Heathrow. Het bedrijf is de derde grootste afhandelaar op de Londense luchthaven en werkt niet alleen voor Air France-KLM, maar ook voor Etihad Airways, Delta Air Lines, China Southern en Japan Airlines tot zijn klantenkring. Groupe Crit, gespecialiseerd in detachering, verwacht dat de overname de omzet van de eigen luchthavendivisie met ruim 40 miljoen euro per jaar zal opdrijven.

Brouwerij Haacht (CoBrHa) lanceert onder de naam Super 8 een reeks nieuwe bieren. De brouwer gaat met het initiatief terug naar de beginjaren van zijn productiegeschiedenis. Daarbij wordt erop gewezen dat Brouwerij Haacht meer dan honderd jaar geleden met de Super als één van de eerste producenten in België een pilsbier op de markt bracht. In het midden van de jaren zeventig van de voorbije eeuw werd de Super omgedoopt tot het merk Primus, dat op dit ogenblik nog altijd op de markt is. Het volledige aanbod van Super 8 bestaat volgens Haacht uit een aantal geliefde bierstijlen waarvan de belangrijkste kenmerken werden behouden, maar ook een aantal hedendaagse elementen werden toegevoegd.

Meer Nieuws

10:39 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

28-11-16

Negatieve ervaring op Facebook verhoogt gevaar op depressie

Negatieve ervaringen op het sociale netwerk Facebook kunnen het risico op depressieve symptomen opdrijven. Daaruit kan worden afgeleid dat online sociale interacties belangrijke consequenties kunnen hebben voor de mentale gezondheid. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Brown University. Bovendien is volgens de onderzoekers gebleken dat op sociale netwerken minder remmingen aanwezigheid om ongepast gedrag - zoals onterechte beschuldigingen of pesterijen - tegen te houden dan in de reële wereld.

Lees Verder

https://www.sciencedaily.com/releases/2016/09/160908092404.htm

17:17 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Telefoon is niet altijd geprefereerd kanaal klantendiensten

Voor klantendiensten geeft de consument een duidelijke voorkeur aan voor de telefoon, maar toch kunnen omstandigheden worden geïdentificeerd waarbij naar andere kanalen wordt gegrepen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Verint bij telkens tweeduizend consumenten in Australië, Brazilië, India, Frankrijk, Duitsland, Japan, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Onder meer wordt opgemerkt dat ook email, persoonlijke contacten en online instrumenten voor een aantal specifieke aanvragen de preferentie van de consument wegdragen.

Lees Verder

http://www.marketingcharts.com/traditional/consumers-channel-preferences-vary-by-customer-service-situation-72252/

17:05 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Mens acht zijn persoonlijke moraliteit superieur aan anderen

Personen die de eigen moraliteit moeten evalueren, geven zichzelf bijna altijd een hogere score dan het gemiddelde individu. Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers aan de Royal Holloway University of London. Dit fenomeen moet volgens de onderzoekers worden gedefinieerd als een positieve illusie, die belangrijke consequenties zou kunnen hebben voor de besluitvorming en conflicten. Onder meer wordt gewezen naar persoonlijke relaties en groepsactiviteiten, maar ook naar de professionele omgeving en het prosociaal gedrag. Over die impact worden door de onderzoekers verdere studies voorzien.

Wanneer de respondenten aan zichzelf en het gemiddelde publiek een score te geven op het gebied van een aantal eigenschappen, zoals professioneel engagement, sociale omgang, eerlijkheid, betrouwbaarheid en vooringenomendheid, moest worden vastgesteld dat aan de eigen persoon steevast een hoge waardering werd gegeven. Het gemiddelde publiek werd daarentegen met een opvallend lagere score gequoteerd. “Er moest dan ook worden geconcludeerd dat bijna iedereen de eigen morele kwaliteiten irrationeel overdrijft,” benadrukt onderzoeksleider Ben Tappin, psycholoog aan de Royal Holloway University.

“Eerder werd aangenomen dat deze positieve illusies het individuele welzijn moesten bevorderen,” zegt Tappin nog. “In de nieuwe studie bleek echter dat ook individuen met een betrekkelijk laag zelfbeeld zichzelf moreel superieur achten tegenover het gemiddelde publiek.” De positieve illusie houdt volgens de onderzoekers echter belangrijke gevaren in. Indien het individu zichzelf blijft inprenten over betere eigenschappen, overtuigingen en initiatieven te beschikken dan de meerderheid van de bevolking, wordt het volgens Tappin bijzonder moeilijk de waarde van andere visies te erkennen en de eigen feilbaarheid te kunnen aanvaarden.

Lees Verder

17:05 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: moraliteit |  Facebook |

Desktop-banner vertegenwoordigt nog 10 procent van online reclame

In de online reclame vertegenwoordigen banners op personal computers nog amper 10 procent van de totale inkomsten. Dat blijkt uit een onderzoek van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en consulent PricewaterhouseCoopers (PwC) over de online reclame in de Verenigde Staten tijdens het tweede kwartaal van dit jaar. De bestedingen aan computer-banners vielen met bijna 11 procent terug tegenover dezelfde periode vorig jaar. De bestedingen aan videoreclame op desktops steeg daarentegen met 15 procent, maar op mobiele platformen kon een groei met 178 procent worden geregistreerd.

Lees Verder

http://www.marketingcharts.com/online/mobile-nears-half-of-us-online-ad-revenues-72264/

17:04 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Boeken en films blijven op Amazon populairste categorie

Op Amazon wordt een bijzonder brede waaier producten aangeboden, maar niet elke sector laat op de platformen van het ecommerce-bedrijf een even grote activiteit blijken. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Feedvisor en Walker Sands Communications bij ruim vijftienhonderd klanten van Amazon. De populairste productcategorie bestaat uit boeken en films (61 procent) en elektronica (54 procent). Op de derde plaats staan kleding, schoeisel en juwelen (46 procent), gevolgd door de wooninrichting en tuinaanleg (44 procent) en lichaamsverzorging en cosmetica (44 procent). Speelgoed en games halen opmerkelijk genoeg slechts een score van 28 procent.

Lees Verder

http://www.marketingcharts.com/online/these-are-the-product-categories-most-amazon-shoppers-say-they-buy-72424/

17:04 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |