23-11-16

Sociale media moeten vooral beleving consument verbeteren

Sociale media worden door bedrijven vooral gezien als een instrument om de beleving van de consument te verbeteren. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Altimeter bij meer dan vijfhonderd bedrijven met meer dan vijfhonderd werknemers. Vorig jaar bleek de gezondheid van de merknaam nog de belangrijkste opdracht, maar die doelstelling is nu naar de vierde plaats teruggevallen.

Lees Verder

http://www.marketingcharts.com/online/enterprise-social-business-goals-and-initiatives-focus-on-the-customer-72577/

18:54 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

IJsland maakt snel opgang als toeristische bestemming

IJsland maakt snel opgang als toeristische bestemming. Niet alleen avontuurlijk aangelegde reizigers bestempelen IJsland als een interessante bestemming, maar het gebied wint ook aan populariteit voor gezinsvakanties. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Virtuoso, waarin wordt aangevoerd dat IJsland voorlopig alleen Cuba als opkomende toeristische bestemming dient te laten voorgaan.

Lees Verder

https://www.luxurydaily.com/vacation-destinations-on-the-cusp-of-change-are-most-desired/

18:54 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

In Verenigde Staten leven rijken tien jaar langer dan armen

In de Verenigde Staten leeft de rijke bevolking gemiddeld 9,5 jaar langer dan de armste populatie. Bovendien kan de levensverwachting tussen de verschillende staten grote afwijkingen vertonen. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de East Tennessee State University.

Lees Verder

http://medicalxpress.com/news/2016-11-america-rich-outlive-poor-years.html

18:53 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Helft consumenten kijkt op sociale media naar commerciële video

Nagenoeg de helft van de consumenten kijkt op sociale media naar commerciële video’s. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Brightcove. Eén op drie video’s worden ook met andere gebruikers gedeeld.

Lees Verder

http://www.marketingcharts.com/online/mobile-said-to-overtake-desktops-in-global-e-commerce-traffic-share-72584/

18:51 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Bijna één kwart Amerikaanse gezinnen actief in deeleconomie

Bijna één op vier gezinnen in de Verenigde Staten heeft recent inkomsten gehaald uit de deeleconomie. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Pew Research Center. Vastgesteld werd dat 8 procent van de Amerikaanse bevolking het voorbije jaar als arbeidskracht een opdracht in de deeleconomie heeft uitgevoerd, terwijl 18 procent online een product heeft verkocht en 1 procent zijn woning op een platform voor alternatieve overnachtingsmogelijkheden heeft verhuurd. Wanneer die drie inkomstenbronnen worden samengevoegd, blijkt volgens het Pew Research Center dat het voorbije jaar 24 procent van de Amerikaanse bevolking in de deeleconomie heeft geparticipeerd.

“De resultaten bevestigen dat de deeleconomie een brede waaier ervaringen biedt en tonen aan dat deze services de grenzen tussen formele en informele werkgelegenheid doen vervagen,” benadrukt onderzoeksleider Aaron Smith. “Een kleine meerderheid van de betrokkenen steunt zwaar op de inkomsten uit de deeleconomie. De motieven van deze groep hebben dan ook vooral een financiële basis. Voor een grote minderheid is deze activiteit echter eerder een hobby of een interessant tijdverdrijf. Bovendien bieden deze activiteiten de betrokkenen de kans om hun eigen kalender op te stellen.”

Vastgesteld werd dat vooral jongeren tot de deeleconomie worden aangetrokken. In de leeftijdsgroep tussen achttien en negenentwintig jaar bleek het voorbije jaar immers 16 procent in de deeleconomie actief te zijn geweest. Tevens diende echter genoteerd te worden dat Afro-Amerikanen (14 procent) en Latino-Amerikanen (11 procent) vaker in de deeleconomie actief zijn dan blanke Amerikanen (5 procent). Daarnaast werd vastgesteld dat de populatie van de deeleconomie voor respectievelijk voor 23 procent en 32 procent bestaat uit studenten en werklozen, maar daarnaast is er ook sprake van 44 procent fulltime werknemers en 24 parttime arbeidskrachten.

Ongeveer 33 procent van de betrokkenen geeft toe dat de activiteiten in de deeleconomie noodzakelijk waren om in de basisbehoeften van het gezin te kunnen voldoen. Ongeveer 10 procent van de Amerikaanse bevolking heeft als klant van een alternatieve overnachtingsmogelijkheid gebruik gemaakt.

Lees Verder

18:51 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: deeleconomie |  Facebook |

Vrouwen drijvende kracht achter groei markt voor luxemode

Vrouwen worden de volgende periode de drijvende kracht achter de groei op de markt voor luxemode. Regionaal moet vooral een impact worden verwacht vanuit Asia-Pacific. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Transparency Market Research.

Lees Verder

https://www.luxurydaily.com/women-asia-pacific-will-lead-luxury-apparel-market-to-60-7b-value-by-2024/

18:50 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Smartphones en tablets domineren wereldwijde ecommerce

Smartphones en tablets hebben tijdens het derde kwartaal van dit jaar voor 52 procent van de wereldwijde ecommerce-trafieken gezorgd. Daarmee werd voor de eerste keer de desktop als belangrijkste ecommerce-kanaal onttroond. Dat blijkt uit een rapport van consulent Monetate. Minder dan vijf jaar geleden had de desktop nog een aandeel van 94 procent. Er wordt wel opgemerkt dat er tussen smartphones en tablets grote verschillen kunnen worden opgetekend. Terwijl het aandeel van tablets in de wereldwijde ecommerce een plafond van maximaal 16 procent lijkt te hebben bereikt, heeft de activiteit op smartphones de voorbije vijfenhalf jaar bijna elk kwartaal een groei laten optekenen.

“De overstap naar smartphones lijkt echter niet meteen positief nieuws voor de retailers,” aldus Monetate. “Op smartphones worden immers minder daadwerkelijke aankopen verricht dan op tablets en desktops.” Er wordt wel opgewerkt dat de gemiddelde waarde van een aankoop op smartphones de voorbije kwartalen een snellere stijging laat optekenen dan op tablets en desktops. Dat fenomeen geeft volgens de onderzoekers aan dat de consument ook in toenemende mate vertrouwen vindt om op het kleine scherm van de smartphone grotere aankopen te doen. Uit het onderzoek blijkt dat de mobiele aankopen een piek bereiken tijdens primetime tussen negentien en tweeëntwintig uur.

Tijdens die periode duur een mobiele sessie ook langer dan op andere ogenblikken van de dag. Verder kon worden vastgesteld dat tijdens het weekend meer pageviews en langere sessies werden geregistreerd dan tijdens de weekdagen. Ook blijkt dat desktop tijdens de weekdagen op nagenoeg alle parameters tijdens de beste scores laat optekenen. Tijdens de weekends wordt die situatie echter omgekeerd en kunnen smartphones en tablets de beste prestaties melden. De gemiddelde waarde van een order ligt tijdens het weekend ook 3,5 procent hoger dan tijdens de weekdagen. De hoogste waarde wordt opgetekend op zondag.

Lees Verder

18:50 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: ecommerce |  Facebook |