24-03-17

Video is wereldwijd een mobiel medium geworden

Video is een mobiel medium geworden. Tijdens het vierde kwartaal van het voorbije jaar werd immers wereldwijd 54 procent van geconsumeerde videocontent op een mobiel platform bekeken. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Ooyala. Eén jaar voordien hadden mobiele platformen nog slechts een aandeel van 46 procent in de totale videoconsumptie. Er wordt aan toegevoegd dat het cijfer voor het eerste kwartaal van dit jaar verder tot 60 procent zal zijn opgelopen. Ook bij de video-reclame bleek de mobiele sector tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar een aandeel van 56 procent hebben bereikt.

Lees Verder

16:15 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Retailer anticipeert te weinig op behoeften consument

Retailers zijn onvoldoende in staat om de reële behoeften van de consument op een correcte manier in te schatten en dus op de interesses van hun klanten te kunnen anticiperen. Dat blijkt uit een onderzoek van het marketingbedrijf Zeta Global bij een groep Britse consumenten. Vastgesteld werd dat 48 procent van de consumenten te kennen gaf dat de retailers slechts matig op hun interesses anticiperen. Slechts 10 procent maakte daarentegen gewag van een excellente shopping-beleving. De onderzoekers benadrukken dat personalisering een antwoord op die klachten van de consument kan zijn.

Lees Verder

 

15:14 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Foute personalisering kan zware gevolgen hebben

Personalisering kan een interessant instrument zijn om de verkoop op te drijven, maar kan een groot probleem worden wanneer er iets fout loopt. Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers aan de University of Wisconsin, die onder meer consumenten benaderden met promotie-koffiekoppen waarop de naam van de klant verkeerd was gepeld. Een verkeerde personalisering wordt door de consument immers als een gebrek aan respect bestempeld. Vastgesteld werd dat het doelwit zelfs fysiek een grotere afstand probeert te nemen tegenover de foute promotie. Vooral gebruikers met een laag zelfbeeld zouden door de onzorgvuldige benadering zwaar worden geraakt.

Lees Verder

 

13:52 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Britse technologie-sector erkent tekort aan gendergelijkheid

De technologiesector kent nog altijd een negatieve vooringenomenheid tegen vrouwelijke werknemers. Dat geeft de sector zelf toe. Dat blijkt uit een onderzoek van Tech London Advocates. De onderzoekers kwamen immers tot de vaststelling dat 49,2 procent van de technologie-professionals in de Britse hoofdstad van mening was dat vrouwen binnen de sector discriminerend worden behandeld. Gender-diversiteit werd anderzijds slechts door 5,8,procent van de ondervraagden als een drijfkracht voor de waarden in de sector naar voor geschoven. Op de eerste plaats stond professionele expertise (40,8 procent).

Lees Verder

 

12:42 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Wereld telt bijna veertig miljoen geconnecteerde reclameschermen

Het voorbije jaar werden wereldwijd 10,5 miljoen geconnecteerde digitale reclameschermen geïnstalleerd. Dat betekende een stijging met 19,5 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van consulent Berg Insight. In totaal zijn volgens de onderzoekers inmiddels 38 miljoen geconnecteerde digitale schermen in gebruik. Het rapport voorspelt dat ook de volgende jaren nog een verdere groei kan worden verwacht. Over vier jaar zouden volgens Berg Insight immers 87 miljoen schermen zijn geïnstalleerd. Dat vertegenwoordigt een gemiddelde groei met 17 procent per jaar.

Lees Verder

11:29 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Online fraude in Amerikaanse economie met één tiende gestegen

Het risico op online fraude is voor bedrijven in de Verenigde Staten het voorbije jaar met 8,9 procent verder gestegen. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Forter en de Merchant Risk Council. Vooral textiel zag het risico met een stijging van 69 procent verder oplopen tegenover het jaar voordien. Daarentegen kon bij de reissector een daling met 33 procent worden gemeld. Ook kon worden gemeld dat het aandeel van de grensoverschrijdende fraude het voorbije jaar met 13 procent is ingekrompen. Dat is volgens de onderzoekers echter vooral te danken aan de toename van de totale online handel. Het risico op fraude lag nog altijd 62 procent dan op de binnenlandse Amerikaanse markt.

Lees Verder

10:12 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Nieuwsoverzicht

De London Taxi Company heeft in de Britse stad Coventry een nieuwe assemblagefabriek voor elektrische taxi's geopend. Geely, de Chinese eigenaar van het bedrijf, investeert 300 miljoen pond in de fabriek. De Britse autoconstructeur schakelt met de productie van het nieuwe model TX5 over op de elektrische aandrijving. De London Taxi Company startte bijna zestig jaar geleden met de bouw van de beroemde Black Cab, maar diende vier jaar geleden door Geely - ook het moederbedrijf van de Zweedse constructeur Volvo - van het faillissement te worden gered. Geely zou de elektrische taxi ook in andere Europese grootsteden in het verkeer willen brengen.

Brouwer AB InBev heeft de exclusieve rechten verworven om tijdens de WorldCup voetbal volgend jaar in Rusland in de stadions bier te verkopen. Die exclusieve rechten gelden ook voor de Confederations Cup, die dit jaar eveneens in Rusland wordt georganiseerd. Dat heeft Konstantin Tamirov, directeur marketing bij de Russische divisie van AB InBev, bekend gemaakt. Tijdens de WorldCup zal het concern in de stadions zijn Amerikaanse merk Budweiser verkopen, maar daarnaast kan ook voor het Russische bier Klinskoye worden gekozen. Het bedrijf voorspelt dat de Russische bierverkoop de volgende twee jaar een toename met 5 procent tot 6 procent zal kennen.

Ahold Delhaize, het moederconcern boven de ketens Albert Heijn en Delhaize, doet opnieuw vier Belgische supermarkten van de hand. Drie filialen - in Berendercht, Gent en Lokeren - worden door Carrefour overgenomen. Een vestiging in Boortmeerbeek werd door een onafhankelijke supermarkt, waarover verder geen details bekend werden gemaakt, overgenomen. De winkels worden binnen de drie maanden aan de kopers overgedragen. Eerder al werd bekend gemaakt dat Lidl drie Belgische vestigingen van Albert Heijn overneemt, terwijl ook een filiaal in voorbereiding door de Duitse groep werd gekocht. De keten Tanger kocht eveneens twee Belgische filialen van Albert Heijn.

Bedrijfsrevisor KPMG hoeft geen schadevergoeding te betalen aan de gedupeerde aandeelhouders van het failliete spraaktechnologiebedrijf Lernout & Hauspie (L&H). Dat heeft het hof van beroep in Gent beslist. Het spraaktechnologiebedrijf ging vijftien jaar geleden failliet, nadat onregelmatigheden in de boekhouding waren vastgesteld. Oprichters Jo Lernout en Pol Hauspie werden tot gevangenisstraffen veroordeeld. Pas nadat die strafrechterlijke procedures waren afgerond, konden burgerlijke procedures voor de schadevergoedingen worden opgestart. Bedrijfsrevisor KPMG werd eerder al vrijgesproken, maar kan nu ook burgerrechtelijk niet voor de geleden schade worden aangesproken.

De Franse farmagroep Sanofi heeft tijdens het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 34 miljard euro. Dat betekende een daling met 0,7 procent tegenover het jaar voordien. Het bedrijf verwijst voor de daling vooral naar het diabetes-geneesmiddel Lantus, dat twee jaar zijn patentbescherming verloor en sindsdien met een toenemende concurrentie van generische alternatieven wordt geconfronteerd. De ontwikkeling van nieuwe producten tegen eczeem en reumatoïde artritis moeten, indien een goedkeuring van de autoriteiten wordt verkregen, de achteruitgang van Lantus op termijn opvangen. De nettowinst viel met 0,9 procent terug tot bijna 7,31 miljard euro.

De Nederlandse Telegraaf Media Groep (TMG) verkoopt bijna al zijn huis-aan-huisbladen aan de groep BDU Media. Die operatie gaat gepaard met een reorganisatie waardoor tweeëndertig arbeidsplaatsen vervallen. Dat heeft het concern bekend gemaakt. Financiële details over de transactie werden niet vermeld. Telegraaf Media gaf al langer aan de afplitsing van zijn portefeuille weekbladen, die onvoldoende rendabiliteit zou opleveren, te overwegen. Door de verkoop wordt volgens het bedrijf het voortbestaan van de bladen veiliggesteld en blijven de meeste banen behouden. De verkoop van de divisie heeft geen enkele band met de overnamestrijd die rond Telegraaf Media woedt.

De financiële groep Argenta heeft het voorbije jaar een nettowinst gerealiseerd van 246,3 miljoen gerealiseerd. Dat betekende een stijging met 1,5 miljoen euro tegenover het jaar voordien. De groei werd vooral gedragen door de verzekeringsdivisie, waar de resultaten met 3 miljoen euro stegen tot 59 miljoen euro. Bij de spaaractiviteiten moest echter een inkrimping met 3 miljoen euro tot 190 miljoen euro worden gemeld. De verlaging van de bankentaks leverde 10 miljoen euro winst op. De groep won het voorbije jaar 45.000 klanten en heeft nu 1,7 miljoen consumenten. Vooral bij de woonkredieten werd het voorbije jaar een belangrijke groei gemeld.

De Brusselse arbeidsrechtbank heeft zich onbevoegd verklaard om te oordelen over de schadevergoeding die werd geëist door de kinderen van wijlen Didier Bellens, de voormalige topman van Belgacom. Didier Bellens was vier jaar geleden bij Belgacom om dringende redenen ontslagen. Bellens heeft dat ontslag altijd aangevochten, maar overleed begin vorig jaar. De kinderen van Bellens namen de klacht echter over en eisten een compensatie van 11 miljoen euro. Volgens hen heeft Belgacom onterecht een zware fout aangehaald om het arbeidscontract te verbreken. De rechtbank volgde echter het standpunt van Belgacom, dat te kennen gaf dat Bellens een zelfstandig contract had.

Consumentenorganisatie Test-Aankoop overweegt tweeëndertig banen te schrappen. Dat heeft de organisatie tijdens een bijzondere ondernemingsraad aangekondigd. Bij Test-Aankoop werken op dit ogenblik nog ruim vierhonderd mensen. De organisatie zegt echter met een grote reeks uitdagingen geconfronteerd te worden. Onder meer wordt gewezen op een hoge volatiliteit van het aantal leden, stagnerende financiële resultaten, nieuwe investeringen in digitalisering en nieuwe digitale projecten. De vakbonden zeggen echter dat het personeel het gevoel heeft te moeten opdraaien voor de foute investeringen die het management in het verleden heeft gedaan.

Het Amerikaanse mediaconcern Time Warner heeft het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 29,32 miljard dollar. Dat betekende een stijging met 4 procent tegenover het jaar voordien. De bedrijfswinst steeg met 10 procent tot 7,6 miljard dollar. De divisie Turner boekte een omzetgroei met 7 procent tot 11,4 miljard dollar, dankzij een toename van 12 procent bij de abonnees, terwijl de reclame-inkomsten met 3 procent stegen. De bedrijfswinst van de divisie steeg met 7 procent tot 4,4 miljard dollar. Bij dochterbedrijf Home Box Office (HBO) nam de omzet met 5 procent toe tot 5,9 miljard dollar, onder meer dankzij 5 procent meer gebruikers. De bedrijfswinst steeg met 2 procent tot 1,9 miljard dollar.

Ben Weyts, Vlaams minister van dierenwelzijn, heeft opdracht gegeven om de vergunning van het slachthuis in Tielt in te trekken. Daarmee reageerde de minister op videobeelden die over de praktijken binnen het slachthuis werden verspreid. Undercover gefilmde beelden van dierenrechtenorganisatie Animal Rights toonden hoe varkens in slachthuis worden mishandeld. Minister Weyts noemde de beelden weerzinwekkend en stuurde inspecteurs naar het slachthuis. Het bedrijf Debra-Group, uitbater van het slachthuis, zegt eveneens geschokt te zijn door de beelden. Er wordt benadrukt dat de praktijken indruisen tegen de voorgeschreven procedures die het bedrijf hanteert.

De volgende jaren zullen Burger King en Quick in België dertig tot veertig nieuwe restaurants openen. Dat heeft Kevin Derycke, topman van de Belgische divisie van de groep, in een gesprek met de krant Le Soir gezegd. Eind april zal een eerste restaurant van Burger King in Luxemburg worden geopend, terwijl een eerste België filiaal tijdens de zomer zou worden opgestart. Derycke benadrukt echter dat het merk Quick niet uit de markt zal worden gehaald, maar integendeel verder naast het merk Burger King zal worden ontwikkeld. Hij heeft het over een historisch Belgisch merk dat op een nationaal marktleiderschap kan steunen en nog steeds bij het Belgische publiek bijzonder populair blijft.

De Britse farmagroep AstraZeneca heeft tijdens het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van ruim 23 miljard dollar. Dat betekende een daling met 7 procent tegenover het jaar voordien. De winst viel met 3 procent terug tot 6,72 miljard dollar. Het bedrijf maakt gewag van de toenemende impact van generische geneesmiddelen in de Verenigde Staten. Anderzijds wordt gewezen op twaalf potentiële nieuwe geneesmiddelen in verschillende fases van onderzoek. Pascal Soriot, chief executive van AstraZeneca, stelde dat de resultaten van het voorbije jaar een weerspiegeling vormen van de transitie die het bedrijf doormaakt en waarop de activiteiten op een aantal kerndomeinen worden toegespitst.

De Nederlandse bank ING Groep wil Jan Peter Balkenende aanstellen tot commissaris. Dat heeft de financiële instelling bekend gemaakt. Balkenende was gedurende acht jaar minister-president van Nederland. Zeven jaar geleden nam hij afscheid van de politiek. Op dit ogenblik is hij professor aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. De benoeming van Balkenende wordt in de eerste helft van de maand mei tijdens de jaarvergadering van de bank aan de aandeelhouders voorgelegd. Ook Hans Wijers, voormalig Nederlands minister van economische zaken en een gewezen topman van het chemieconcern AkzoNobel, zou tot de raad van commissarissen van de bank toetreden.

Het Duitse modehuis Hugo Boss heeft tijdens het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 2,7 miljard euro, tegenover 2,8 miljard euro inkomsten het jaar voordien. De nettowinst daalde van 420 miljoen euro naar 255 miljoen euro. Mark Langer, topman van Hugo Boss, erkende dat het bedrijf een moeilijk jaar achter de rug heeft, maar wees erop dat een aantal maatregelen werden genomen om de onderneming opnieuw groei te bezorgen. Onder meer in China heeft het bedrijf volgens Langer een ommekeer kunnen genereren. Er werden ook voor 100 miljoen euro besparingen doorgevoerd. Langer voorspelt dat het bedrijf dit jaar een stabiele omzet zal kunnen melden, maar volgens Langer zal Hugo Boss ook een hogere winst maken.

Lees Verder

09:39 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |