26-04-17

Online veiligheid vooral een individuele verantwoordelijkheid

In eerste instantie moet de consument zelf voor de eigen online veiligheid zorgen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Gigya bij meer dan vierduizend respondenten in de Verenigde staten, Groot-Brittannië en Ierland. Daarbij kon worden vastgesteld dat 63 procent van mening is dat de online veiligheid vooral tot de eigen verantwoordelijkheid van het individu behoort. Volgens 19 procent moet die verantwoordelijkheid vooral door het bedrijfsleven worden opgenomen, terwijl 18 procent verwijst naar de autoriteiten.

Opmerkelijk daarbij is wel dat 32 procent van de Amerikaanse bevolking zich sinds het aantreden van Donald Trump als president van de Verenigde Staten beter beveiligd voelt. In Groot-Brittannië voelt daarentegen 18 procent zich minder veilig sinds het aantreden van premier Theresa May.

Lees Verder

16:42 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Nieuwsoverzicht

Belgacom International Carrier Services (Bics), het internationale dochterbedrijf van de Belgische telecomgroep Proximus, neemt de Amerikaanse onderneming TeleSign over. Met de transactie is een bedrag gemoeid van 230 miljoen dollar. TeleSign wordt de eerste grote overname bij Proximus sinds de inlijving van Telindus elf jaar geleden. TeleSign is een ontwikkelaar van mobiele technologieën voor authenticatie en identificatie. Het Amerikaanse bedrijf werkt samen met meer dan vijfhonderd klanten uit sectoren zoals sociale netwerken, gaming, ecommerce, software en communicatie. Door de inlijving van TeleSign moet Bics toelaten zijn transformatie en diversificatie verder te zetten.

De werknemers van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia hebben een ingrijpend herstelplan verworpen. Door de beslissing dreigt een liquidatie van de Italiaanse maatschappij. De aandeelhouders en schuldeisers van Alitalia hadden gedreigd een reddingsplan van 2 miljard euro tegen te zullen houden indien de vakbonden en het personeel de gevraagde herstructureringen - waarbij onder meer 1.700 banen zouden worden geschrapt en de lonen met 8 procent zouden worden verlaagd - zouden verwerpen. Alitalia heeft aangekondigd door de verwerping van het akkoord uitstel van betaling te zullen vragen. Het bedrijf zou elke dag ongeveer 2 miljoen euro verlies lijden.

Het Britse modemerk Burberry heeft tijdens de tweede helft van zijn gebroken boekjaar een omzet gerealiseerd van 1,61 miljard pond. Dat betekende een daling met 1 procent tegenover dezelfde periode vorig boekjaar. Bij de vergelijkbare omzet kon echter een groei met 3 procent worden opgetekend. Daarbij werd gewag gemaakt van goede prestaties in China, Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika. In Noord-Amerika en Latijns-Amerika werd daarentegen een achteruitgang geregistreerd. De omzetgroei werd gedragen door sterkere prestaties in de retailsector. In de groothandel en de licentie-divisie diende echter een daling worden gemeld.

Het Amerikaanse bedrijf Monsanto heeft zelf studies georganiseerd waarin de giftigheid van zijn onkruidbestrijder Roundup wordt tegengesproken. Dat hebben een aantal bronnen gemeld op basis van documenten die werden vrijgegeven in het kader van een groepsgeding dat door aan aantal landbouwers in de Verenigde Staten tegen Monsanto was opgestart. Glysofaat, het actieve bestanddeel van Roundup, wordt door een aantal partijen in verband gebracht met kanker. Er werd door diverse partijen dan ook gevraagd het product uit de markt te halen. Op basis van de wetenschappelijke rapporten besliste onder meer de Europese Unie echter de vergunning voor het product te verlengen.

Het sociale netwerkbedrijf Linkedin heeft inmiddels meer dan vijfhonderd miljoen actieve gebruikers. Dat heeft het bedrijf, sinds eind vorig jaar een onderdeel van de groep Microsoft, bekend gemaakt. Sinds het laatste kwartaal van vorig jaar is het bestand met ongeveer 33 miljoen leden aangegroeid. Sinds vier kwartalen kan alvast een gelijkaardige toename worden gemeld. Opgemerkt wordt dat rekruteerders met gemiddeld meer dan zevenhonderd connecties de grootste netwerken hebben. Geografisch wordt de grootste dichtheid gevonden in Londen, waar de gebruiker gemiddeld 307 connecties heeft. Op de tweede plaats staat Amsterdam met gemiddeld 288 connecties.

De Franse drankengroep Rémy Cointreau heeft tijdens het voorbije boekjaar een omzet gerealiseerd van bijna 1,1 miljard euro. Dat betekende een stijging met 4,2 procent tegenover het jaar voordien. De positieve cijfers werden in belangrijke mate gedragen door een toename van de vraag in China, terwijl ook in Australië en Noord-Amerika goede prestaties werden gemeld. In Europa wordt daarentegen gewag gemaakt van wisselende resultaten. Bij de divisie House of Rémy Martin kon een groei met 10 procent worden gemeld, maar bij de afdeling partner-merken diende, vooral door de beëindiging van een distributiecontract voor champagneproducenten, een daling met 14,2 procent worden opgetekend.

De Franse luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) wil volledig eigenaar worden van het modemerk Christian Dior. Dat hebben een aantal bronnen tegenover het persbureau Bloomberg gemeld. De luxegroep heeft al een belang van 74 procent in Christian Dior, maar zou een bedrag van 12,1 miljard euro hebben geboden om ook het resterende pakket van 26 procent in handen te krijgen. Door het bod wordt de totale waarde van Christian Dior geraamd op 6,5 miljard euro. Christian Dior realiseerde vorig jaar een omzet van 1,9 miljard euro. Dat betekende een stijging met 5 procent tegenover het jaar voordien. De LVMH Group bezit al merken zoals Alexander McQueen, Givenchy, Céline en Marc Jacobs.

Projectontwikkelaar Uplace schrapt een tiental arbeidsplaatsen. Dat heeft Bart Verhaeghe, topman van Uplace, bevestigd. De ingreep werd noodzakelijk omdat de milieuvergunning voor het geplande winkelcomplex van Uplace in Machelen is geschorst. Verhaeghe benadrukt dat het project in ieder geval wordt doorgezet, maar voegt eraan toe te betreuren dat door het vergunningsbeleid tot ontslagen te moeten overgaan. Verhaeghe wijst erop door de administratieve ingrepen ook enkele jaren geleden een tiental medewerkers te hebben moeten ontslaan. Die getroffen medewerkers konden nadien echter opnieuw worden aangeworven. Erger is volgens Verhaeghe de situatie van de bouwvakkers.

De Duitse webwinkel Zalando heeft tijdens de eerste drie maanden van dit jaar een omzet gerealiseerd tussen 971 miljoen euro en 987 miljoen euro. Daarmee zou een groei tussen 22 procent en 24 procent zijn geboekt tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit voorlopige ramingen die Zalando heeft gepubliceerd. Het bedrijf voegt eraan toe dat deze cijfers overeenstemmen met de gestelde verwachtingen. Voor het hele jaar wordt een omzetgroei tussen 20 procent en 25 procent verwacht. Aangevoerd wordt dat ook de brutowinst zich volgens de verwachtingen ontwikkelt. De Duitse webwinkel stelde verder te verwachten dit jaar meer dan tweeduizend nieuwe banen te creëren.

Er is een gerechtelijk onderzoek gestart naar de Belgische uitzendgroep Accent Jobs for People, die mogelijk tientallen miljoenen euro winsten naar een zustervennootschap in Luxemburg zou hebben gekanaliseerd. Daarbij zou een constructie zijn opgezet waardoor alle divisies van de groep een gedeelte van hun winsten als royalties naar de Luxemburgse vennootschap dienden over te schrijven. Volgens het parket leverde het Luxemburgse bedrijf echter weinig werk om de royalties te verantwoorden. Er zou volgens het gerecht dan ook sprake kunnen zijn van fiscale constructies, want in Luxemburg diende slechts op 20 procent van de doorgestorte winsten belasting te betalen.

Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines neemt een reserve van 2 miljoen euro voor boetes die mogelijk zullen moeten worden betaald voor een overschrijding van de strenge geluidsnormen in Brussel. Er is tussen de verschillende overheden geen compromis gevonden rond de geluidsoverlast rond luchthaven Brussels Airport, waarop de Brusselse overheid heeft beslist voortaan boetes te zullen aanrekenen. Om de onderhandelingen nog ruimte te geven, zullen die boetes pas over twee jaar worden geïnd, maar Brussels Airlines wil toch nu al zijn voorzorgen nemen. Volgens Brussels Airport houden ook andere vliegtuigmaatschappijen rekening met de mogelijke boetes.

Het Franse concern Schneider Electric heeft tijdens het eerste kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 5,84 miljard euro. Dat betekende een stijging met 3,1 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De cijfers tonen volgens Schneider dat de implementering van het strategische plan van het bedrijf resultaten oplevert. Bovendien wordt gewezen op een uitbreiding van het aanbod in een aantal opkomende economieën. De gebouwendivisie boekte een omzetgroei van 3,8 procent, maar de industriële afdeling diende een daling met 2,4 procent te boeken. Regionaal kon de sterkste groei worden opgetekend in Asia-Pacific, waar een stijging met 5 procent, vooral dankzij China, werd geboekt.

De volgende vijf jaar investeert de Vlaamse staalgroep Bekaert 100 miljoen euro in zijn Indiase vestigingen. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. Bekaert wil alle staalkoord voor autobanden voor de lokale markt in India zelf produceren. Tot nu toe werd gewerkt met halffabrikaten, die na invoer ter plaatse verder werden afgewerkt. Bekaert heeft al drie productievestigingen en een technisch centrum in India. Bekaert investeerde vorig jaar zo'n 30 miljoen euro in de Aziatische divisie van het bedrijf. Toen lag de focus meer op China en Indonesië. België heeft in India op dit ogenblik een duizendtal medewerkers. De nieuwe plannen zouden vijfhonderd extra banen opleveren.

De filmstudio Universal gaat mogelijk een biografie over zangeres Madonna maken. Dat hebben een aantal bronnen bekend gemaakt. Reden voor de berichten is de beslissing van Universal om het script Blond Ambition, geschreven door Elyse Hollander,  te kopen. Het script vertelt hoe Madonna in het begin van de jaren tachtig in New York tevergeefs een carrière als danseres probeerde uit te bouwen, maar enkele jaren later uiteindelijk als songwriter en zangeres definitief bij het grote publiek zou doorbreken. Madonna heeft in een eerste reactie al te kennen gegeven niet gelukkig te zijn met het initiatief. De zangeres zegt immers dat alleen zijzelf het verhaal van haar leven kan brengen.

De Amerikaanse restaurantketen McDonald's heeft tijdens het eerste kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 5,7 miljard dollar. Dat betekende een daling met 4 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De operationele winst nam echter met 14 procent toe tot 2 miljard dollar, terwijl de nettowinst met 8 procent tot 1,2 miljard dollar aangroeide. Daarbij wordt vooral gewezen op het succes van de Big Mac, die een sterke groei kon laten optekenen, gesteund door een grote reclamecampagnes en kortingsacties. Ook het ontbijtaanbod had een positieve impact op de cijfers. Daarnaast wordt gewezen op een kostenbeperking in de restaurants.

Meer Nieuws

09:20 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

25-04-17

Televisiepubliek toont verschuiving naar digitale platformen

Het wereldwijde televisiepubliek vertoont een opvallende verschuiving naar digitale platformen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Accenture bij 26.000 consumenten in zesentwintig landen. Opgemerkt wordt dat laptops en desktops inmiddels de voorkeur krijgen op het televisietoestel. Vastgesteld werd dat inmiddels 42 procent van de televisiekijkers in eerste instantie naar een laptop of desktop verwijst, tegenover 32 procent vorig jaar. Ook de voorkeur voor smartphones steeg van 10 procent naar 13 procent. In India werd de sterkste verschuiving naar digitale platformen gemeld. Voor korte video’s wordt de smartphone steeds populairder.

“Het percentage consumenten dat televisieprogramma’s ook daadwerkelijk op een televisietoestel wil bekijken, is wereldwijd op amper één jaar tijd gehalveerd,” benadrukt Gavin Mann, managing director omroepen bij Accenture. “Het tijdperk van de televisie als dominant entertainment-apparaat is voorbij. “Uiteraard maken nog altijd veel gezinnen van het televisietoestel gebruik, maar tegelijkertijd moet een snelle verschuiving van de voorkeuren naar andere digitale apparaten - vooral laptops, desktops en smartphones - worden opgetekend. Mediabedrijven bieden inmiddels content voor een bredere waaier apparaten aan, zodat de consument meerdere keuzes voor kwalitatief entertainment heeft.”

In de Verenigde Staten blijkt tot 25 procent van het publiek een voorkeur te tonen voor een televisietoestel, tegenover 59 procent vorig jaar. In Groot-Brittannië kon een gelijkaardige achteruitgang van 55 procent naar 25 procent worden gemeld. De sterkste evolutie werd echter opgetekend in India, waar de voorkeur voor het televisietoestel op één jaar tijd van 47 procent naar amper 10 procent werd uitgehold. Er wordt ook gewezen op de toenemende populariteit van smartphones voor de consumptie van korte video’s. Voor dergelijke content noemt inmiddels 41 procent van de ondervraagden een smartphone het ideale toestel, tegenover 28 procent vorig jaar.

Laptops en desktops halen bij korte video’s nog altijd een voorkeur van 44 procent, maar dat betekent een daling met 3 procentpunt tegenover vorig jaar. Bij het televisietoestel is er sprake van een terugval van 16 procent naar amper 5 procent.

Lees Verder

18:10 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: televisie |  Facebook |

Marketeer noemt personalisering cruciaal voor succes

Personalisering is cruciaal voor het succes van de marketeer. Tegelijkertijd moet worden vastgesteld dat slechts weinig betrokkenen van mening zijn deze personalisering volledig meester te zijn. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Evergage. De onderzoekers stelden daarbij vast dat 88 procent van de ondervraagde marketeers van mening is dat de consument een gepersonaliseerde beleving eist, maar een meerderheid benadrukt dat de sector daarbij geen optimale prestaties laat blijken. Daarbij verwijst 53 procent naar budgettekorten, gevolgd door een personeelsgebrek (52 procent) en talentbarrières (42 procent).

Lees Verder

17:50 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Britse woning herbergt ruim acht online apparaten

Digitale reclame heeft in Groot-Brittannië het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 8,6 miljard pond. Dat betekende een stijging met 16,4 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een onderzoek van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en consulent PricewaterhouseCoopers. Vastgesteld werd daarbij dat de gemiddelde Britse woning inmiddels 8,3 online apparaten herbergt. Dat betekende een stijging met 12 procent tegenover het jaar voordien. De sterkste groei werd opgetekend bij het bezit van geconnecteerde televisietoestellen, waar een toename met 27 procent werd gemeld, gevolgd door smartphones (21 procent), laptops (18 procent) en tablets (16 procent).

Lees Verder

 

17:25 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Streaming ook illegale bedreiging betaaltelevisie

Betaaltelevisie moet steeds vaker afrekenen met de concurrentie van illegale streamingdiensten. Dat blijkt uit een enquête van consulent YouGov bij meer dan tweeduizend Britse consumenten. Vastgesteld werd daarbij dat bijna 10 procent van de ondervraagden toegeeft gebruik te maken van illegale streamingplatformen, wat overeenkomt met ongeveer 4,9 miljoen kijkers. Opgemerkt wordt bovendien dat millennials het meest geneigd blijken om op deze alternatieve diensten beroep te doen. Daarnaast moest worden vastgesteld dat de illegale platformen al 17 procent van de respondenten heeft aangezet om minstens één betaalkanaal op te zeggen.

De bedreiging dreigt volgens YouGov nog groter te worden, want er kan volgens de onderzoekers worden vastgesteld dat steeds meer gebruikers door de illegale aanbieders worden aangetrokken. Onder meer werd gemeld dat 31 procent van de ondervraagden te kennen geeft te verwachten binnen een periode van twaalf maanden zijn abonnement voor betaaltelevisie te zullen opzeggen. Bovendien zou tijdens die periode nog eens 6 procent overwegen naar een illegaal streaming-platform te zullen overstappen. Binnen die groep zegt 49 procent te verwachten binnen een periode van twaalf maanden na de overstap een abonnement voor betaaltelevisie te zullen opzeggen.

“Sinds de illegale streamingplatformen een twaalftal maanden geleden de massamarkt hebben bereikt, is een belangrijke druk op betaaltelevisie ontstaan,” betoogt Russell Feldman, directeur media en technologie bij YouGov. “Het onderzoek toont bovendien dat die situatie de volgende periode nog zal verergeren. Niet alleen beginnen de gebruikers van de illegale platformen hun abonnementen op betaaltelevisie stop te zetten, maar bovendien worden deze alternatieve services ook aan vrienden en kennissen aanbevolen.” Vooral sportuitzendingen en filmkanalen worden volgens YouGov door de toenemende populariteit van de piraterij getroffen.

Lees Verder

 

17:00 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: betaaltelevisie |  Facebook |

Chinese middenklasse jonger dan in vele andere landen

De Chinese middenklasse is opmerkelijk jonger dan in de meeste andere landen. Dat is de conclusie van een onderzoek van online rekruteerder Zhaopin bij bijna vijftigduizend Chinese consumenten met een jaarinkomen tussen 100.000 yuan (14.592 dollar) en 500.000 yuan. Vastgesteld werd dat 52 procent van de betrokkenen jonger is dan vijfendertig jaar. Het fenomeen moet volgens de onderzoekers worden toegeschreven aan de unieke sociale evolutie die China de voorbije decennia heeft gekend. Tevens bleek dat de betrokkenen vooral succesvolle carrières hebben uitgebouwd in de internetsector, de financiële wereld of immobiliën.

Lees Verder

 

16:30 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |