27-07-17

Risico online fraude groeit door internet-of-things

Over vijf jaar zullen de bestedingen in de detectie en preventie van online fraude zijn opgelopen tot meer dan 9 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 22 procent tegenover het niveau van dit jaar. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Juniper Research. Daarbij wordt gewezen op de impact van het internet-of-things, dat een aantal bijkomende veiligheidsproblemen heeft gecreëerd. Tevens wordt opgemerkt dat de volgende jaren vooral regio’s zoals Latijns-Amerika, het Indiase subcontinent, Afrika en het Midden-Oosten belangrijke doelwitten voor fraude met betalingen en banktransacties zullen worden.

“Een aantal factoren remmen de implementering van beveiliging tegen online fraude af,” benadrukken de onderzoekers. “Vaak wordt opgekeken tegen schijnbaar hoge kosten voor de aankoop van software. Bovendien is er in het algemeen slechts een relatief beperkt inzicht in efficiënte oplossingen. Anderzijds kunnen ook een aantal elementen worden aangewezen die de groei van de markt zouden kunnen stimuleren. Daarbij wordt gewezen op het internet-of-things, waarop steeds meer toestellen worden aangesloten, maar ook een aantal apparaten onvoldoende beveiligd zijn en dus mogelijke risico’s op lekken kunnen vormen.”

Vooral in een aantal opkomende markten moet volgens de onderzoekers de volgende periode met een toenemende frauderisico rekening worden gehouden. “Gebieden zoals Latijns-Amerika, het Indiase subcontinent, Afrika en het Midden-Oosten zullen over vijf jaar amper 4 procent van de totale wereldwijde bestedingen in de detectie en preventie van online fraude vertegenwoordigen,” stippen de onderzoekers aan. Er wordt tenslotte ook opgemerkt dat een strengere regelgeving om de consumenten te beschermen en een betere educatie van het publiek over veilige online praktijken belangrijke uitdagingen vormen die de volgende jaren moeten worden aangepakt.

Lees Verder

http://www.businesswire.com/news/home/20170725005147/en/Juniper-Research-Online-Payment-Fraud-Detection-Spend

</p><p>

12:50 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: internet-of-things |  Facebook |

Manager heeft weinig inzicht in klanttevredenheid

Bedrijven investeren vaak miljoenen dollar in de verzameling van informatie over de klanttevredenheid, maar toch blijken managers vaak weinig kennis te hebben over de verwachtingen van de consument. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Indiana University bij meer dan duizend marketing-managers in de Verenigde Staten. De resultaten van de studie tonen volgens de onderzoekers aan dat managers in een brede waaier van economische sectoren de tevredenheid van hun klanten vaak overschatten, waardoor aan marketing-beslissingen vaak onrealistische verwachtingen worden gekoppeld.

“Er bleek tussen de overtuiging van de ondervraagde managers en de resultaten van de American Customer Satisfaction Index, waarbij de tevredenheid van zeventigduizend Amerikaanse consumenten werd onderzocht, bijzonder grote verschillen te bestaan over de drijvende krachten van de klanttevredenheid en loyaliteit,” benadrukt onderzoeksleider Neil Morgan, professor marketing aan de Indiana University. “Er moet een duidelijke communicatie-breuk worden vastgesteld. Ofwel worden de resultaten van tevredenheidsstudies niet verdeeld, ofwel worden de signalen van de consument niet begrepen. Anders zouden de managers een beter inzicht hebben in de klachten en ontevredenheid van de klant.”

“Managers stellen zich vaak overdreven optimistisch op en negeren probleemsignalen,” betoogt professor Morgan. Onder meer moest worden vastgesteld dat het aantal klachten over de producten of diensten van de onderneming meestal sterk worden onderschat. Dat gebrek ondermijnt volgens de onderzoekers de capaciteit van de bedrijven om snel en efficiënt op klachten en problemen te reageren. Zelfs wanneer men over de noodzakelijke informatie beschikt, wordt volgens Morgan vaak geprobeerd de verkeerde problemen op te lossen. Er moest onder meer worden vastgesteld dat consumentenonderzoek vaak wordt teruggeschroefd om te vermijden dat cijfers over klanttevredenheid zouden dalen.

“De resultaten van de studie kunnen ook een verklaring bieden voor de voorkeur die bedrijven vaak tonen voor kostenbesparingen boven kwaliteitsverbetering,” zegt Neil Morgan nog. “Wanneer managers het niveau van klanttevredenheid overschatten, lijken besparingen die de kwaliteit van de service ondermijnen minder gevaarlijk dan in werkelijkheid het geval is.”

Lees Verder

11:47 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: klanttevredenheid |  Facebook |

Google.org lanceert project voor arbeidsmarkt

Het Amerikaanse internetbedrijf Google wil de volgende twee jaar 50 miljoen dollar investeren in projecten die werknemers kunnen voorbereiden op de arbeidsmarkt van de eenentwintigste eeuw, die door invloed van een aantal belangrijke krachten een sterke verandering heeft ondergaan. Dat heeft Jacqueline Fuller, president van Google.org, tegenover de Amerikaanse krant USA Today gezegd. In maart had Google.org ook al aangekondigd een budget van 50 miljoen dollar ter beschikking te stellen dat nonprofit-organisaties die technologieën ontwikkelen om de wereldwijde educatieve kloof te versmallen.

Google.org, het filantropisch platform van het Amerikaans internetconcern, wil met zijn nieuwe plan budgetten aanbieden aan organisaties die arbeidskrachten nieuwe vaardigheden aanleren, werkzoekenden met vacatures in contact brengen en steun verlenen aan lagere inkomenscategorieën. De organisaties zullen volgens USA Today ook kunnen rekenen op onbetaalde hulp van Google-werknemers. Het nieuwe project promoveert economische opportuniteiten tot een prioriteit van de filantropische agenda van Google, samen met onderwijs en inclusie. Het budget van 100 miljoen dollar dat dit jaar al werd gereserveerd is volgens Fuller tot nu toe het grootste project uit de geschiedenis van Google.org.

“De initiatieven moeten ervoor zorgen dat technologie en training voor iedereen toegankelijk zijn en de ongelijkheid kunnen afbouwen,” benadrukte Jacqueline Fuller nog. De initiatieven van Google.org moeten onder meer een antwoord helpen bieden op de drastische impact die wordt gevoeld van de implementering van artificiële intelligentie en robotica, die grote delen van de arbeidsmarkt bedreigen. Die impact situeert zich bovendien op een veel grotere schaal dan de veranderingen die eerdere technische innovaties in de geschiedenis teweeg hebben gebracht. Ook technologiebedrijven zoals Google zelf hebben onder meer in Silicon Valley een groeiende onderklasse van service-werkers gecreëerd.

Lees Verder

10:46 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: google.org |  Facebook |

Wereldwijde activiteit hackers neemt nog steeds toe

Tijdens de eerste helft van dit jaar hebben de activiteiten van hackers al zes miljard bestanden geraakt. Dat is al meer dan het totaal van het voorbije jaar. Dat blijkt uit een rapport van de Amerikaanse beveiligingsspecialist Risk Based Security, die tussen begin januari en eind juni dit jaar 2.227 lekken registreerde, waarbij volgens de onderzoekers onder meer de overheden, het zakenleven, de medische wereld en het onderwijs werden geraakt. Het grootste aantal aanvallen werd opgetekend in de Verenigde Staten (1.367), gevolgd door Groot-Brittannië (104), Canada (59), India (52) en China (22). Deze rangschikking moet echter gerelativeerd worden, want niet bij elk lek zijn evenveel bestanden geraakt.

Wanneer naar het aantal blootgestelde bestanden wordt gekeken, staat China op de eerste plaats. Daar werden bij de 22 lekken immers in totaal meer dan 3,82 miljard bestanden geraakt. De Verenigde Staten eindigen als tweede met bijna 3,75 miljard bestanden, gevolgd door India (179 miljoen), de Filipijnen (55 miljoen), Hongkong (12 miljoen), Zuid-Afrika (6,7 miljoen), Groot-Brittannië (2,4 miljoen), Canada (2,1 miljoen), Finland (1,1 miljoen) en Japan (0,72 miljoen). “Het is verbazend te moeten vaststellen dat steeds vaker lekken worden geregistreerd waarbij meer dan één miljoen bestanden zijn betrokken,” benadrukt Inga Goddijn, vice-president van Risk Based Security.

De onderzoekers zeggen vastgesteld te hebben dat hackers steeds meer interesse tonen voor gegevens over tewerkstelling en belastingen. “Een aantal aanvallen bleken in de Verenigde Staten met succes gebruik te maken van phishing of spoofing om fiscale informatie van burgers te bemachtigen,” wordt er opgemerkt. “Andere doelwitten bleken vaak afdelingen voor human resources, wervingsbureaus of databanken over werkgelegenheid. Er werden de voorbije maanden bij hacking vooral gewezen naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen, maar de cijfers van dit onderzoek tonen aan dat de hackers vooral rekening op financieel gewin.”

Lees Verder

http://www.itworldcanada.com/article/canada-third-in-reported-data-breaches-so-far-this-year/395132

09:45 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: hacker |  Facebook |

Nieuwsoverzicht

Het sociale netwerkbedrijf Facebook heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 9,3 miljard dollar. Dat betekende een stijging met 45 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De groei wordt onder meer gedragen door een toename van de inkomsten uit advertenties, waarbij vooral het mobiele platform sterke prestaties liet optekenen. De nettowinst nam met 71 procent toe tot 3,9 miljard dollar. Facebook heeft nu meer dan 2 miljard maandelijkse gebruikers. Dat betekent een stijging met 17 procent tegenover het tweede kwartaal vorig jaar. Vijf jaar geleden werd de mijlpaal van 1 miljard gebruikers opgetekend. In juni dit jaar werden dagelijkse gemiddeld 1,32 miljard bezoekers geteld.

Het Britse-Nederlandse concern Unilever moet een poging ondernemen om het Amerikaanse bedrijf Colgate-Palmolive, producent van verzorgingsmiddelen en schoonmaakproducten, over te nemen. Dat hebben volgens waarnemers een aantal financiële adviseurs van Unilever tegen het bedrijf gemeld. Daarbij zou worden gewezen op de relatief lage koers van het aandeel van het Amerikaanse bedrijf, waardoor een overname goedkoper zou kunnen worden doorgevoerd. De beurswaarde van Colgate bedraagt bijna 70 miljard dollar. Een overname van Colgate, dat zichzelf te koop zou hebben gezet, zou voor Unilever onder meer een verdedigingsmiddelen tegen een potentieel vijandig bod van Kraft Heinz te weren.

Het Britse modemerk Jimmy Choo, producent van luxeschoenen en accessoires, wordt door zijn Amerikaanse sectorgenoot Michael Kors overgenomen. Met de transactie is een bedrag gemoeid van 896 miljoen pond. Jimmy Choo had zichzelf eerder dit jaar in de etalage geplaatst. De schoenen en accessoires van Jimmy Choo verwierven in de jaren negentig een grote populariteit. Het bedrijf werd zes jaar geleden voor een bedrag van meer dan 500 miljoen pond door investeerder JAB Holding overgenomen. Het Britse modemerk maakte bijna drie jaar geleden zijn debuut op de beurs van Londen. Door de overname krijgt Michael Kors ook toegang tot het duurdere marktsegment.

Het Duitse autoconcern Daimler heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 41,2 miljard euro. Dat betekende een stijging met 6,5 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De operationele winst steeg met 15 procent tot bijna 3,8 miljard euro. De resultaten werden vooral gestuwd door dochtermerk Mercedes-Benz, waar de divisie personenwagens een winstgroei met 76 procent liet optekenen. Daarentegen werd in de truckdivisie en de afdeling bestelwagens een respectievelijke daling met 13 procent en 11 procent genoteerd. Het concern wijst er ook op dat de kosten voor onderzoek met bijna 20 procent zijn gestegen, onder meer in de ontwikkeling van elektrische wagens.

Het staalbedrijf Aperam heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van bijna 1,27 miljard dollar, tegenover ruim 1,28 miljard dollar het kwartaal voordien. De nettowinst viel van 93 miljoen dollar naar 85 miljoen dollar terug. Ook voor het derde kwartaal wordt een verdere achteruitgang verwacht, waarbij verwezen wordt naar een recente daling van de grondstoffenprijzen en een seizoensgebonden inkrimping van de vraag. Tegenover het eerste kwartaal van vorig jaar kon Aperam, producent van roestvrij staal, echter wel een groei melden. Toen werd immers een omzet van 1,12 miljard dollar en een nettowinst van 53 miljoen dollar gemeld. Aperam wil zijn winstgevendheid structureel verbeteren.

Het Zwitsers voedingsconcern Nestlé gaat in Japan een nieuwe fabriek bouwen. De nieuwe vestiging zal zich specialiseren in de productie van exotische versies van het merk Kitkat, waarbij zal worden gewerkt met smaken zoals groene thee, sake en wasabi. Deze producten genieten een grote populariteit bij de lokale bevolking en toeristen. Vaak zouden deze speciale uitvoeringen als cadeau worden gekocht. Sinds het begin van dit decennium is de verkoop van Kitkat in Japan met ongeveer 50 procent gestegen. Inmiddels is Japan wereldwijd de tweede grootste markt voor het merk geworden. Voor de meest speciale uitvoeringen worden bedragen tot 3.500 yen of 27 euro betaald.

Het Franse concern Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), producent van luxegoederen, heeft tijdens de eerste helft van dit jaar een omzet gerealiseerd van 19,7 miljard euro. Dat betekende een stijging met 15 procent tegenover dezelfde period vorig jaar. De winst steeg met bijna 25 procent tot ruim 3,6 miljard euro. Het concern zegt in alle segmenten een groei te hebben kunnen realiseren. Onder meer wordt gewezen op een duidelijk herstel op de Franse thuismarkt, waar de verkopen het voorbije jaar nog onder druk stonden door de inkrimping van het toerisme, dat onder de terreurdreiging had te lijden. Tevens wordt opgemerkt dat ook in Azië een sterke vraag naar de producten van de groep wordt opgetekend.

De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 22,7 miljard dollar. Dat betekende een daling met 8 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Er werden ook 8 procent minder toestellen aan klanten afgeleverd. Dat zou te maken hebben met de bouw van een aantal testtoestellen. Anderzijds kon een winst van 1,8 miljard dollar worden gemeld, tegenover een verlies van 234 miljoen dollar tijdens het tweede kwartaal van vorig jaar. Onder meer boekte het bedrijf naar eigen zeggen grotere winsten op de verkoop van de Dreamliner. Daarnaast wordt gewezen op een sterke bezuinigingsoperatie, waarbij onder meer 6.500 banen werden geschrapt.

De Amerikaanse autobouwer Ford heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 39,9 miljard dollar, tegenover 39,5 miljard dollar inkomsten dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst steeg met 4 procent tot ruim 2 miljard dollar. Onder meer wijst Jim Hackett, topman van Ford, op het succes van de F-Series, waarvan de verkopen in de Verenigde Staten het beste kwartaal in zestien jaar lieten optekenen. Hackett stelde echter dat Ford nog betere prestaties kan leveren. Het concern heeft een moeilijke periode achter de rug. Mark Fields, de voorganger van Hackett, moest eerder dit jaar vertrekken omdat hij er niet in slaagde een gunstige kentering teweeg te brengen.

De Amerikaanse drankenproducent Coca-Cola heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 9,7 miljard dollar. Dat betekende een daling met 16 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst viel met 60 procent terug tot 1,4 miljard dollar. De achteruitgang is vooral het gevolg van kosten die het concern diende te maken bij het afstoten van de bottelactiviteiten. Bij de vergelijkbare omzet kon echter, dankzij de toenemende populariteit van fruitsappen en flessenwater, wel een groei met 3 procent worden gemeld. Het bedrijf voert aan dat de doorgevoerde reorganisatie zijn vruchten begint af te werpen, waardoor de winstverwachtingen voor het hele jaar konden worden verhoogd.

De Belgische verzekeraar Ageas verkoopt zijn belang in zijn Italiaanse sectorgenoot Cargeas aan BNP Paribas Cardif. Op de verkoop zal Ageas een meerwaarde van ongeveer 75 miljoen euro kunnen boeken. Dat heeft de Belgische verzekeraar bekend gemaakt. Ageas stapte acht jaar geleden in de Italiaanse markt voor schadeverzekeringen. Dat gebeurde in een partnership met BNP Paribas Cardif, waarbij een meerderheidsbelang in UBI Assicurazioni van UBI Banca werd verworven. Uiteindelijk werd de joint-venture van BNP Paribas Cardif volledig eigenaar van de Italiaanse verzekeraar. Ageas had in die joint-venture een belang van 50 procent plus aandeel, maar dat pakket wordt nu aan de partner verkocht.

Het technologiebedrijf Adobe neemt zijn platform Flash eind dit decennium definitief uit dienst. Er zal daarna voor de gebruikers nog wel enkele jaren ondersteuning worden aangeboden. Dat heeft Adobe bekend gemaakt. Flash genoot een grote populariteit voor online video en games, maar werd geregeld omwille van veiligheidsrisico’s bekritiseerd. Onder meer door de veiligheidsproblemen weigerde Apple aan Flash toegang tot de iPhone en de iPad. Steve Jobs, oprichter van Apple, wees begin dit decennium uitgebreid op de tekortkomingen waarmee Flash werd geconfronteerd. De jongste jaren verloor Flash steeds meer terrein wegens de concurrentie van gebruiksvriendelijker technologieën.

Het retailconcern Metro, eigenaar van MediaMarkt, heeft een belang van 24,3 procent in de Franse groep Fnac Darty overgenomen van Artemis. Met de transactie is een bedrag gemoeid van ongeveer 452 miljoen euro. Metro heeft ook een optie om Fnac Darty binnen een periode van twee jaar helemaal in te lijven. Metro zal zijn belang in Fnac Darty onderbrengen bij de divisie Ceconomy, die ook de groepen MediaMarkt en Saturn overkoepelt. Door zijn belang in Fnac Darty verwerft Metro onder meer een sterkere positie op de Franse markt, die voor het concern bijzonder lucratief zou kunnen zijn. Door de samenwerking zouden onder meer op het gebied van inkoop en logistiek besparingen mogelijk worden.

De Amerikaanse investeringsmaatschappij Cerberus Capital Management heeft een belang van 5,01 procent verworven in de Duitse financiële groep Commerzbank. Daarmee wordt Cerberus meteen ook één van de grootste aandeelhouders van Commerzbank. Grootaandeelhouder van Commerzbank is de Duitse staat, die een belang van ongeveer 15 procent in de financiële instelling in portefeuille heeft. Vermogensbeheerder BlackRock is met een participatie van ongeveer 5 procent de tweede grootste aandeelhouder van Commerzbank. Er was eerder al gemeld dat Cerberus interesse had om een participatie te verwerven in de financiële instelling, de tweede grootste bank van Duitsland.

Het Brits-Nederlandse energieconcern Shell gaat in Nederland nog meer banen schrappen dan eerder was voorzien. Dat heeft een woordvoerder van het energieconcern bevestigd. Eerder was al bekend dat Shell in Nederland honderden arbeidsplaatsen zou schrappen, maar de woordvoerder maakte gewag van een bijkomende sanering. Daarbij wordt opnieuw gewag gemaakt van een verlies van honderden banen. Het banenverlies treft de divisie Projects & Technology die zich bezighoudt met projectontwikkeling. Het onderdeel heeft locaties in Rijswijk en Amsterdam. De divisie ondergaat een wereldwijde reorganisatie. Shell heeft in Nederland op dit ogenblik nog ongeveer tienduizend werknemers.

Meer Nieuws

 

08:04 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

26-07-17

Technologie heeft gezondste merken van de wereld

Het Amerikaanse internetbedrijf Google kan, ondanks negatieve berichtgeving rond twijfelachtige content, kartelvorming en belastingontwijking, zich het meest gezonde merk van de wereld noemen. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau YouGov naar onder meer de waarde, reputatie en kwaliteit van grote wereldmerken. YouTube, dat nochtans recent werd geconfronteerd met de betichting geld te verdienen met terroristische content, eindigt op de tweede plaats. De top vijf bestaat verder uit Facebook, Samsung en Whatsapp. De rest van de top tien wordt gevormd door de iPhone, Amazon, Toyota, Adidas en Colgate.

“De leidende positie van Google en zustermerk YouTube is opvallend,” zeggen de onderzoekers. “Hun moederbedrijf Alphabet heeft immers een moeilijk jaar achter de rug. In maart van dit jaar bracht een rapport van de Britse krant The Times onder meer aan het licht dat reclames op Google en YouTube - weliswaar onbedoeld - pornografische en extremistische content financieel ondersteunden. Google heeft weliswaar een aantal pogingen gedaan om de bekommernissen met een aantal veiligheidsingrepen af te zwakken, maar toch kan worden gesteld dat consumenten weinig geraakt worden door negatieve publiciteit. Recent bleek immers ook dat de negatieve elementen weinig impact hadden op de resultaten van Alphabet.”

“De rangschikking wordt door technische merken gedomineerd en daarvoor kan ook een duidelijke reden worden gegeven,” benadrukt Ted Marzilli, topman dataproducten bij YouGov. “Merken zoals Google, YouTube of Facebook hebben door de aard van hun activiteiten een open karakter en zijn bovendien op de meeste locaties van de wereld toegankelijk voor iedereen die over een online verbinding beschikt. Alle merken in de top van de rangschikking kunnen op een breed publiek terugvallen en bieden een praktische bruikbaarheid. Dat geldt evenzeer voor merken zoals Toyota en Colgate als voor Whatsapp en Samsung.”

Lees Verder

 

16:01 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: google, youtube |  Facebook |

Vliegtuigpiloten willen sterkere beveiliging tegen drones

Er moet dringend actie worden ondernomen om het risico van drones voor de luchtvaart correct in te schatten en in te dijken. Dat heeft de European Cockpit Association (ECA) gezegd naar aanleiding van tests rond de schade die drones bij een botsing met een vliegtuig zou kunnen aanrichten. Uit de tests - uitgevoerd in opdracht van de British Airline Pilot’s Association, het Britse ministerie van transport en de Britse Military Aviation Authority - bleek dat een drone bij een botsing aan een vliegtuig of een helikopter meer schade kan aanrichten van een vogel met een gelijkaardige massa en hetzelfde gewicht, zelfs wanneer er sprake is van kleine apparaten met een bescheiden snelheid.

“De resultaten van de Britse studie tonen aan dat de impact van drones op de ruiten van een vliegtuig en de rotoren van een helikopter catastrofale gevolgen kan hebben,” benadrukt Johan Glantz, directeur van de European Cockpit Association. “Het is dan ook bijzonder belangrijk dat de recreatieve gebruikers van drones de lokale regels en richtlijnen strikt opvolgen. Verboden zones - zoals de omgeving van vliegvelden, helihavens en locaties van ongevallen waar medische helikopters actief zouden kunnen zijn - moeten absoluut worden gerespecteerd. Dat geldt ook voor maximale vluchthoogtes die aan drones worden opgelegd.”

“Aangezien de tests duidelijk hebben aangetoond dat botsingen tussen drones en vliegtuigen catastrofale gevolgen kunnen hebben, moeten adequate maatregelen worden genomen om de luchtvaart te beschermen,” zegt Glantz nog. Onder meer moet volgens hem gezorgd worden voor een efficiënte opleiding voor recreatieve drone-gebruikers, terwijl hij ook vraagt dat in drones bijkomende technologie zou worden geïnstalleerd om het risico op botsingen tegen te kunnen gaan. Maar ook moet volgens Glantz een bewustwordingscampagne worden opgezet om recreatieve gebruikers van drones op de potentiële gevaren van hun activiteiten te wijzen.

Lees Verder

 

14:59 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: luchtvaart |  Facebook |