25-01-18

Vijftigplussers willen technologisch niet worden gepatroniseerd

Vrouwelijke vijftigplussers worden door een groot deel van de marketeers nog altijd grotendeels over het hoofd gezien. Die fout kan echter bijzonder zware gevolgen, want deze demografie beschikt vaak over aanzienlijke budgetten. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent J. Walter Thompson bij nagenoeg tweehonderdvijftig Britse vrouwen tussen drieënvijftig en tweeënzeventig jaar. Uit het onderzoek bleek onder meer dat 72 procent van de ondervraagden geen aandacht besteedt aan reclame. Belangrijk is echter vooral dat 91 procent aangeeft te wensen dat de adverteerders hen als een persoon en niet als een stereotype zou benaderen.

De onderzoekers wijzen erop dat 78 procent van de ondervraagden zegt de aankoopbeslissingen van het gezin te controleren. “Dit maakt de economische belangrijker van deze demografie duidelijk,” benadrukt Marie Stafford, Europees directeur van de Innovation Group. “Deze vrouwen zijn de pijlers van hun familie, community en maatschappij en denken bij hun activiteiten in geen geval aan leeftijd. Het is dan ook een bittere ironie dat meer dan de helft van deze groep vindt op deze manier als consument onzichtbaar te lijken. Geklaagd wordt dat merken met hen alleen willen praten over fysieke aftakeling en sterfelijkheid.”

Uit het onderzoek bleek dat 61 procent van deze vrouwen op deze leeftijd meer van het leven genieten dan voorheen. Bovendien geeft 68 procent aan ook meer voor de eigen mening uit te komen. Daarnaast zegt 57 procent meer inspanningen te doen om een aantal lang gekoesterde dromen te kunnen realiseren. Verder zegt 55 procent dat bij de ontwikkeling van technologie niet met de behoeftes van hun generatie rekening is gehouden, terwijl 78 procent aangeeft geen enkele aandrang te voelen om technologie te kopen die speciaal voor oudere consumenten is ontwikkeld. Ook zegt 73 procent verontwaardigd te zijn over de manier waarop hun generatie gepatroniseerd wordt wanneer technologie ter sprake komt.

Lees Verder

18:40 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: marketing |  Facebook |

Voor comfortabel leven moet loon met kwart worden verhoogd

Om een comfortabel leven te kunnen leiden, moet het loon van een gemiddelde werknemer naar eigen gevoel met een kwart worden verhoogd. Dat blijkt uit een onderzoek van het online rekruteringsplatform Indeed bij een groep Britse werknemers. De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat volgens de ondervraagden een loonsverhoging van gemiddeld 7.200 pond per jaar nodig zou zijn om een comfortabel leven te kunnen leiden. Met een gemiddeld salaris van 27.600 pond op de Britse arbeidsmarkt, kan worden afgeleid dat een een loonsverhoging van 26 procent nodig is om de werknemer een comfortabel leven te laten leiden.

De onderzoekers stelden verder vast dat vrouwen minder snel geneigd zijn om bij hun werkgever op een loonsverhoging aan te dringen. Slechts 38 procent van de vrouwelijke ondervraagden gaf immers aan van plan te zijn om dit jaar een salarisverhoging te vragen. Bij mannen loopt dat aandeel echter op tot 51 procent. Daarbij werd vastgesteld dat 11 procent van de vrouwelijke werknemers zich geremd voelt om met de werkgever een eventuele loonsverhoging te bespreken. Bij mannen valt dat aantal echter tot 4 procent terug. Er kan volgens de onderzoekers dan ook bij de loonambities van een genderkloof gewag worden gemaakt.

Er zijn echter nog andere redenen waarom vrouwen besluiten om geen loonsverhoging te vragen. In de eerste plaats zeggen vrouwen vaak tevreden te zijn met hun huidige salaris (29 procent). Anderzijds wijst 16 procent erop dat ook hun collega’s geen loonsverhoging hebben gekregen. Een even grote groep zegt te vrezen dat een dergelijke vraag mogelijk tot een ontslag zou kunnen leiden. Tenslotte zegt 15 procent recent al een loonsverhoging te hebben gekregen. De onderzoekers stelden verder nog dat werknemers in Londen het snelst geneigd zijn om een loonsverhoging te vragen. Toch bleek in Bristol de grootste ontevredenheid over de huidige verdiensten.

Lees Verder

17:40 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: salaris |  Facebook |

Trudeau en Merkel meest gerespecteerde wereldleiders

Zwitserland is de meest gerespecteerde natie van de wereld, gevolgd door Canada en Duitsland. Dat blijkt uit een rapport van US News & World Report, BAV Group en de Wharton School aan de University of Pennsylvania. Tevens moet echter worden vastgesteld dat vooral de Verenigde Staten en Rusland aan populariteit hebben moeten inboeten. Dat blijkt ook uit de populariteit van de wereldleiders. De Canadese premier Justin Trudeau en de Duitse bondskanselier Angela Merkel worden immers aangeduid als de meest gerespecteerde wereldleiders. De Amerikaanse president Donald Trump en diens Russische collega Vladimir Poetin krijgen de meeste afkeuring.

Bij de meest gerespecteerde landen van de wereld eindigt Groot-Brittannië op de vierde plaats, gevolgd door Japan, Zweden, Australië, de Verenigde Staten, Frankrijk en Nederland. Anderzijds wordt Luxemburg als de meest bedrijfsvriendelijke natie bestempeld. Wanneer ondernemerschap ter sprake komt, wordt daarentegen in eerste instantie naar Duitsland gewezen. Voor de inplanting van een hoofdkantoor van een multinational wordt anderzijds vooral voor Zwitserland gekozen. Thailand wordt beschouwd als het beste land om een nieuwe onderneming te starten. Voor onderwijs wordt vooral gewezen naar Groot-Brittannië, terwijl voor een pensioen Nieuw-Zeeland wordt aangeduid.

“Zwitserland en Canada zijn landen met een progressief sociaal en ecologisch klimaat,” stippen de onderzoekers aan. “Duitsland heeft Groot-Brittannië naar de vierde plaats verdrongen. Dat is te danken aan de reputatie die Duitsland geniet als een open natie met een transparante overheid en een sterke gendergelijkheid. De achteruitgang van Groot-Brittannië moet vooral gezien worden als een gebrek van vertrouwen in de economische sterkte van het land na de scheiding met de Europese Unie. Ook de Verenigde Staten moeten één plaats prijsgeven. Onder meer over de openheid van het land tegenover het zakenleven wordt sterker te discussie gesteld.”

De Verenigde Staten blijven volgens het rapport wel het machtigste land van de wereld, op de voet gevolgd door Rusland. Verder bleek dat Brazilië als de beste toeristische bestemming wordt beschouwd, terwijl Italië geroemd wordt als het land met de rijkste tradities. Wanneer naar levenskwaliteit wordt gekeken, staat Canada op de eerste plaats. Het meest vrouwvriendelijke land van de wereld is Denemarken, terwijl Noorwegen de beste ecologische scores laat optekenen. De meest gerespecteerde figuur in het wereldwijde economische bestel is Eric Schmidt, voorzitter van het Amerikaanse technologieconcern Alphabet, het moederbedrijf van Google.

Lees Verder

16:50 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: wereldleiders |  Facebook |

Budweiser niet langer bij drie populairste Amerikaanse bieren

In de Verenigde Staten verliest Budweiser steeds meer terrein. Begin deze eeuw was Budweiser nog het meest populaire bier op de Amerikaanse markt, maar is nu uit de top drie verdwenen. Dat blijkt uit cijfers van Beer Marketer’s Insights. De terugval moet volgens de onderzoekers worden toegeschreven aan het feit dat een gedeelte van het Amerikaanse publiek enerzijds minder alcoholische dranken consumeert, maar anderzijds overschakelt op ambachtelijke bieren, wijn of sterke dranken. AB InBev, de producent van Budweiser, blijft echter wel de ranglijst domineren. Bud Light, een ander merk van AB InBev, blijft immers het populairste bier van de Verenigde Staten.

Bud Light realiseerde vorig jaar in de Verenigde Staten een omzet van 5,65 miljard dollar. Dat betekende een daling met 4,4 procent tegenover het jaar voordien. Op de tweede plaats staat Coors Light, dat een achteruitgang met 1,6 procent tot 2,38 miljard dollar liet optekenen. Ook Miller Lite boekte een verkoopdaling met 0,6 procent tot 2,03 miljard dollar, maar slaagt er toch in de derde plaats te bemachtigen. Budweiser kende immers een terugval met 4,6 procent tot 1,97 miljard dollar. De top vijf wordt vervolledigd door Corona Extra, dat een omzetstijging met 8,2 procent tot 1,74 miljard dollar kon laten optekenen.

Budweiser voerde tot zeventien jaar geleden nog de Amerikaanse biermarkt aan, maar moest nadien plaats ruimen voor Bud Light. Zeven jaar geleden werd Budweiser door Coors Light ook van de tweede plaats verdreven. Het Amerikaanse marktaandeel van Budweiser viel het voorbije jaar verder terug tot 6,2 procent, tegenover 6,6 procent het jaar voordien. De sterkste vooruitgang werd gemaakt door Founders Brewing, dat de verkoop met 34 procent kon opvoeren en in de rangschikking nu op een achtste plaats staat. Michelob Ultra, eveneens eigendom van AB Inbev, boekte een omzetgroei met 21 procent en is nu opgeklommen tot een zesde plaats.

De totale Amerikaanse bierverkoop was het voorbije jaar met 1,2 procent opgelopen tot 34,4 miljard dollar.

Lees Verder

15:59 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: budweiser |  Facebook |

Sportwagen levert meer sensaties op dan een kus

Een dagelijkse rit met een sportwagen is een van de beste manieren om een gevoel van welbehagen en emotionele voldoening te creëren. Dat is de conclusie van een onderzoek van autobouwer Ford Motor. De onderzoekers hebben naar eigen zeggen vastgesteld dat een rit met een sportwagen veel meer positieve sensaties opwekt dan vele andere activiteiten. Ook het uitwisselen van een kus met een geliefde zou minder intensief worden ervaren dan het besturen van de sportwagen. Alleen een rit op een rollercoaster zou volgens de onderzoekers bij het individu nog meer intensieve sensaties oproepen.

De onderzoekers stelden vast dat bestuurders van een sportwagen zoals een Focus RS of Mustang op een gemiddelde verplaatsing 2,1 momenten met intensieve gevoelens van sensatie worden geconfronteerd. Een rit op een rollercoaster zou weliswaar drie intensieve momenten opleveren, maar bij shopping valt dat terug tot 1,7 momenten. Bij het kijken naar een voetbalwedstrijd of een aflevering van Games of Thrones wordt nog 1,5 ogenblik van opwinding ervaren. “Bij het dansen, een diner of een passievolle kus wordt daarentegen geen enkel ogenblik van intensieve sensatie ervaren,” benadrukken de onderzoekers.

“Een rollercoaster kan wel een snelle sensatie opleveren, maar heeft weinig praktische nut,” aldus merken de onderzoekers op. “Deze studie toont dat het besturen van een sportwagen meer voordeel oplevert dan een persoon naar zijn gewenste bestemming brengen. Een sportieve auto kan immers ook een belangrijk onderdeel worden van het dagelijkse welzijnsgedrag.” Opgemerkt wordt dat het Ford Research and Innovation Center in Aken al van conclusies van de studie gebruik maakt om uit te zoeken op welke manier de auto van de toekomst in staat kan zijn de emoties van zijn passagiers te begrijpen. Opgemerkt wordt dat autorijden een aangename en emotionele ervaring zou moeten zijn.

Lees Verder

15:21 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: welzijn |  Facebook |

Nieuwsoverzicht

De Duitse autobouwers Daimler en BMW overwegen hun activiteiten rond autodelen samen te voegen. Dat hebben bronnen tegenover de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung gemeld. Aangegeven wordt dat een fusie tussen Car2Go van Daimler en DriveNow van BMW al in februari zou kunnen worden doorgevoerd. Volgens de bronnen zouden de twee verschillende merken behouden blijven, maar wel een gezamenlijk online platform krijgen. Door de operatie willen de Duitse autobouwers een alternatief creëren voor de Amerikaanse groep Uber. Car2Go heeft drie miljoen gebruikers, verdeeld over die continenten. DriveNow telt één miljoen leden en is actief in negen Europese steden.

Het sociale netwerkbedrijf Facebook heeft de onderneming Confirm.io, gespecialiseerd in identiteitscontrole, overgenomen. Confirm.io heeft software ontwikkeld waardoor de scan van een paspoort wordt gecombineerd met gezichtsherkenning om de identiteit van een persoon te verifiëren. Onder meer werd de software van het bedrijf gebruikt in de applicatie Doordash, die wordt gebruikt om de identiteit van bestellers te bevestigen. Op termijn zou de technologie van Confirm.io in Facebook worden geïntegreerd. Volgens experts zou Facebook de technologie van Confirm.io kunnen gebruiken om de identiteit van gebruikers te controleren. Ook zou de software kunnen worden gebruikt voor de identificatie van adverteerders.

De Zwitserse farmagroep Novartis heeft tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar een omzet gerealiseerd van 12,9 miljard dollar. Dat betekende een stijging met 5 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien. De groei was vooral te danken aan sterke verkopen van de middelen Cosentyx en Entresto, die respectievelijk worden gebruikt voor de behandeling van psoriasis en hartaandoeningen. Daardoor kon de omzetdaling van een aantal andere middelen worden opgevangen. Het bedrijf boekte een nettowinst van 2,8 miljard dollar. Dat betekende een stijging met 6 procent tegenover het vierde kwartaal het jaar voordien. Novartis verwacht voor dit jaar veel van enkele nieuwe geneesmiddelen.

Autobouwer General Motors wordt in San Francisco voor de rechter gedaagd omdat een zelfrijdende Chevrolet Bolt, met een begeleider achter het stuur, een ongeval zou hebben veroorzaakt. De klacht werd ingediend door motorrijder Oscar Nilsson, die aanvoerde dat de zelfrijdende auto onverwacht van rijbaan wisselde. Nilsson zou door het manoeuvre niet meer hebben kunnen uitwijken. Hij zou ten val zijn gebracht en zou daarbij lichte verwondingen hebben opgelopen. Hij eist een schadevergoeding. General Motors wijst de aantijgingen van Nilsson echter af. De motorrijder zou zelf aan de basis van het ongeval hebben gelegen. Daarbij wordt verwezen naar het proces-verbaal dat over het ongeval werd opgesteld.

Speelgoedverkoper Toys R Us sluit in de Verenigde Staten ongeveer honderdtachtig winkels. Daarmee zou het winkelnetwerk van Toys R Us met ongeveer 20 procent worden afgeslankt. De ingreep vormt een onderdeel van het reddingsplan dat het bedrijf moet toelaten om een doorstart te kunnen maken. De Amerikaanse speelgoedketen raakte in de problemen door hoge schulden en afnemende verkopen. Toys R Us vroeg vier maand geleden bij een Amerikaanse rechter een bescherming tegen schuldeisers aan. De speelgoedverkoper wil ook de portfolio producten verkleinen. Op dit ogenblik heeft Toys R Us wereldwijd ruim zestienhonderd winkels, waar ongeveer zestigduizend mensen werken.

Luchthavenafhandelaar Swissport krijgt een notering aan de beurs van Zürich. Dat heeft het Chinese concern HNA Group, de huidige eigenaar van de afhandelaar, bekendgemaakt. De beursgang zou nog dit jaar moeten worden gerealiseerd. Verdere details over de operatie werden niet meegedeeld, maar volgens bronnen zou gestreefd worden naar een opbrengst van minstens 2,7 miljard Zwitserse frank of 2,3 miljard euro. Dat bedrag komt overeen met de prijs die HNA Group drie jaar geleden voor Swissport had betaald. De opbrengst van de beursgang zou de financiële druk op HNA Group enigszins moeten verlichten. Swissport is actief op 279 luchthavens in bijna vijftig landen. De onderneming heeft 65.000 werknemers.

De optiekretailer Grandvision heeft tijdens het vierde kwartaal van het voorbije jaar een omzetgroei met 6,1 procent gerealiseerd. Die groei was naar eigen zeggen te danken aan de opening van nieuwe winkels. Zonder die uitbreidingen zou een omzetdaling met 0,8 procent zijn genoteerd. Grandvision, eigenaar van onder meer Pearle en EyeWish, had eerder al van een mogelijke omzetdaling gewag gemaakt. Daarbij werd opgemerkt dat er minder verkoopdagen konden worden geteld dan tijdens het vierde kwartaal het jaar voordien. Daarnaast werd ook gewezen op ongunstige wisselkoersen. Over het hele jaar boekte Grandvision, dankzij hogere volumes en nieuwe winkels, een omzetgroei met 4 procent

De Europese Commissie heeft aan chipfabrikant Qualcomm een boete opgelegd wegens illegale leveringsakkoorden die met Apple waren afgesloten. Aangegeven werd dat Qualcomm gedurende vijf jaar aan zijn klant onaanvaardbare kortingen had toegekend in ruil voor de exclusieve levering van chips voor de iPhones en iPads van Apple. Qualcomm heeft in een reactie echter gezegd zich niet akkoord te kunnen verklaren met de stelling van de Europese Commissie en dan ook in beroep te zullen gaan. Woordvoerders van Qualcomm zeggen dat de overeenkomst geen enkele Europese regelgeving heeft overtreden en ook niet heeft geleid tot een verstoring van de Europese markt.

Retailer Ahold Delhaize heeft tijdens het vierde kwartaal van het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 15,8 miljard euro. Dat betekende een daling met 3,6 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien. Wanneer echter geen rekening wordt gehouden met ongunstige wisselkoersen, zou een groei met 1,6 procent zijn geboekt. In Nederland kon een groei met 6 procent tot 3,7 miljard euro worden gemeld. Dochter Albert Heijn heeft in Nederland nu een marktaandeel van 35,3 procent. In de Verenigde Staten werd onder invloed van de zwakkere dollar een daling met 7,5 procent tot 9,2 miljard euro geboekt. België kende nagenoeg een status-quo op 1,3 miljard euro. De rest van Europa boekte een groei met 0,3 procent.

Technologieplatformen zoals Google en Facebook moeten mediabedrijven vergoeden voor de nieuwscontent die wordt overgenomen. Dat heeft Ruper Murdoch, topman van de mediagroep News Corp, gezegd in een reactie op een aankondiging van Facebook om nieuwsmedia voortaan te rangschikken op basis van de betrouwbaarheid die door de gebruikers aan de content wordt gegeven. Murdoch benadrukt dat de mediabedrijven met hun nieuws de waarde en integriteit van Facebook versterken, maar daarvoor niet adequaat worden beloond. Volgens hem zullen deze vergoedingen nauwelijks gevolgen hebben voor de inkomsten van Facebook, maar voor de mediabedrijven wel een groot verschil kunnen maken.

De beursnotering van Telegraaf Media Groep (TMG) mag worden beëindigd. Dat heeft beursexploitant Euronext bekendgemaakt. Het Nederlandse mediabedrijf zal tijdens de tweede helft van de maand februari van de beurs worden gehaald. De Vlaamse groep Mediahuis, dat vorig jaar meerderheidsaandeelhouder van Telegraaf Media is geworden, had eerder deze maand een aanvraag ingediend om de notering te stoppen. Telegraaf Media stond sinds het begin van de jaren zeventig van de voorbije eeuw op de beurs van Amsterdam genoteerd. Mediahuis heeft inmiddels 98,5 procent van de Nederlandse uitgever in handen. In december vorig jaar waren ook de aandelen van Talpa in Telegraaf Media overgenomen.

Het Amerikaanse telecomconcern Comcast heeft tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar een omzet gerealiseerd van 21,9 miljard dollar. Dat betekende een stijging met 4,2 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien. De groei werd vooral gedragen door een toename van de inkomsten uit distributiecontracten. Ook het televisienetwerk National Broadcasting Company (NBC) en de themaparken van de groep lieten een positieve bijdrage optekenen. De kwartaalwinst steeg van bijna 2,3 miljard dollar naar nagenoeg 15 miljard dollar. Over het hele jaar steeg de omzet met 5,1 procent tot ruim 84,5 miljard dollar. De nettowinst liep van 8,69 miljard dollar op naar 22,7 miljard dollar.

De Gentse detergentengroep Christeyns neemt zijn Spaanse sectorgenoot Betelgeux over. De transactie laat Christeyns, eigenaar van onder meer het bleekmiddel Blan, toe om zijn positie in Spanje en Portugal te versterken. Ook de aanwezigheid op de Zuid-Amerikaanse markt kan worden versterkt. Christeyns zou de fabriek van Betelgeux in Ador, in de buurt van Valencia, nog dit jaar verder willen uitbreiden. Daardoor moet de productiecapaciteit van de Spaanse groep worden verdubbeld. Op dit ogenblik produceert Betelgeux jaarlijks vijf miljoen kilogram reinigingsmiddelen. Betelgeux heeft vestigingen in Spanje, Portugal en Chili. De Spaanse onderneming realiseerde vorig jaar een omzet van 8,5 miljoen euro.

Het Amerikaanse concern General Electric (GE) heeft tijdens het vierde kwartaal van het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 31,4 miljard dollar. Dat was een daling met 5 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien. Er moest echter tevens een verlies van 10 miljard dollar worden gemeld, tegenover een winst van bijna 3,5 miljard dollar het vierde kwartaal het jaar voordien. Het negatieve resultaat moet worden toegeschreven aan een afschrijving van 6,2 miljard dollar op de verzekeringsactiviteiten van de groep, terwijl ook een eenmalige fiscale last van 3,5 miljard dollar moest worden geboekt. Vooral de energiedivisie kende problemen. Daar daalden omzet en winst respectievelijk 15 procent en 88 procent.

Het verzekeringsconcern American International Group (AIG) neemt herverzekeraar Validus Holdings uit Bermuda over. Met de transactie is een bedrag gemoeid van 5,56 miljard dollar. De transactie kadert in de strategie die voor het Amerikaanse concern door zijn nieuwe chief executive Brian Duperreault is uitgetekend. AIG Group werd de voorbije jaren immers vooral gekenmerkt door een afslanking van de activiteiten. Duperreault wil echter opnieuw aan een uitbreiding werken. Hij benadrukte dat met de inlijving van Validus dan ook geen synergieën of kostenbesparingen worden betracht. Wel betekent de transactie volgens de chief executive een intrede op markten waar AIG Group tot nu toe nog niet actief was.

08:50 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

24-01-18

Louvre wordt belangrijke toeristische stimulans voor Abu Dhabi

Abu Dhabi heeft toeristisch een recordjaar achter de rug. Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van cultuur en toerisme van het emiraat. Vastgesteld werd dat het voorbije jaar 4,87 miljoen reizigers in Abu Dhabi in een hotel of aanverwante accommodatie heeft verbleven. Dat betekende een stijging met 9,8 procent tegenover het jaar voordien. In Abu Dhabi City werd een stijging met 10,3 procent tot bijna 4,30 miljoen gasten opgetekend. De regio Al Ain kende een groei met 5,5 procent tot 450.328 reizigers en in Al Dhafra werd een stijging met 8,2 procent tot 130.180 bezoekers opgetekend. Vooral de opening van het Louvre Abu Dhabi moet een belangrijke impuls voor het toerisme worden.

“Het toerisme laat in Abu Dhabi elk jaar weer opnieuw een record optekenen,” zegt Saif Saeed Ghobash, directeur-generaal van de toeristische dienst van het emiraat. “Abu Dhabi ontwikkelt zich steeds meer als een internationale toeristische bestemming met een heel eigen karakter, gebaseerd op cultuur en erfgoed.” Ghobash maakt daarbij gewag van unieke culturele archetypes, gecombineerd met diverse natuurlijke landschappen, culturele en historische sites, familiaal entertainment en ambitieuze zakelijke opportuniteiten. De directeur-generaal zegt ook de volgende jaren een verdere goei met gemiddeld 11 procent te verwachten. Over drie jaar wil Abu Dhabi 8,5 miljoen bezoekers ontvangen.

De grootste groei werd opgetekend bij Chinese reizigers, waar op één jaar tijd een groei met 60 procent tot 372.000 reizigers kon worden gemeld. China is daarmee de grootste buitenlandse markt voor de toeristische sector van het emiraat. De interesse van de Chinese toeristen kende een sterke impuls van een versoepeling van de visum-vereisten. Op de tweede plaats staat India, dat een stijging met 11 procent tot meer dan 360.000 toeristen liet optekenen. Groot-Brittannië is de derde belangrijkste markt. Verder werd opgemerkt dat het binnenlands toerisme uit de Verenigde Arabische Emiraten met 2,6 procent toenam tot ruim 1,5 miljoen bezoekers.

Na de opening van het Louvre Abu Dhabi kon het emiraat tijdens de maand december 480.845 buitenlandse toeristen melden. Dat betekende een stijging met 17,6 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien.

Lees Verder

18:59 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: abu dhabi |  Facebook |