13-04-17

Open grenzen versterken kwaliteit arbeidsmarkt

Een openstelling van de grenzen versterkt de kwaliteit van de arbeidsmarkt. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of California in de Verenigde Staten en de Università Lucca in Italië.

Lees Verder

16:48 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Smartphone-verslaving gekoppeld aan persoonlijke en professionele problemen

Een smartphone-verslaving kan leiden tot persoonlijke, sociale en professionele problemen. Vooral vrouwen laten vaak signalen van een afhankelijkheid van hun smartphone blijken. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Binghamton University.

Lees Verder

 

16:41 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Britse vrouwen drinken vaakst tijdens zwangerschap

In Groot-Brittannië hebben meer vrouwen de neiging om tijdens hun zwangerschap toch nog alcohol te consumeren dan in een aantal andere Europese landen. Dat blijkt uit een onderzoek onder leiding van wetenschappers aan de University Oslo bij zevenduizend vrouwen in elf Europese landen.

Lees Verder

16:37 Gepost door Marcho | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Nieuwsoverzicht

De Amerikaanse investeerder TSG Consumer Partners heeft een belang van 22 procent genomen in de Schotse ambachtelijke brouwer BrewDog. Met de transactie is een bedrag gemoeid van 213 miljoen pond. Door de operatie wordt de totale waarde van BrewDog geraamd op een bedrag van 1 miljard pond. BrewDog werd tien jaar geleden opgericht door James Watt en Martin Dickie. De Amerikaanse investeerder, die in eigen land ook eigenaar is van de ambachtelijke brouwer Pabst, kondigde aan dat 100 miljoen pond zal worden gebruikt voor de verdere groei van de Schotse bierproducent. BrewDog is in de Amerikaanse staat Ohio gestart met de bouw van een nieuwe brouwerij.

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines overweegt een order ter waarde van 14 miljard dollar bij de Europese constructeur Airbus te herzien. Dat heeft Ed Bastian, topman van Delta Air Lines, gezegd. Delta had drie jaar geleden bij Airbus een order voor vijftig vliegtuigen voor vluchten op verre bestemmingen geplaatst. Bastian wees er echter op dat de markt voor reizen over lange afstanden met een verzadiging wordt geconfronteerd. Vorig jaar gaf ook het Amerikaanse luchtvaarconcern United Continental al aan een bestelling bij Airbus te willen herzien. Delta Air Lines zelf schrapte eind vorig jaar ook bij de Amerikaanse constructeur Boeing al een order voor een vloot Dreamliners.

De Duitse autobouwer Porsche heeft tijdens de eerste drie maanden van dit jaar 59.689 wagens verkocht. Dat betekende een stijging met 7 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Porsche maakt gewag van de sterkste kwartaalverkoop uit zijn geschiedenis. De groei wordt vooral gedragen door de prestaties in Duitsland en China, waar een respectievelijke stijging met 19 procent en 10 procent kon worden gemeld. In de Verenigde Staten werd een toename met 4 procent opgetekend. De sterkste groei werd geregistreerd bij het model Macan, waar de verkoop met 15 procent tot bijna 25.000 exemplaren opliep. Ook het type Panamera liet een stijging met 12 procent optekenen.

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines excuseert zich voor een incident waarbij een man op de luchthaven van Chicago wegens een overboeking van een vliegtuig werd gehaald, maar waarbij het personeel onaanvaardbaar hardhandig was opgetreden. Dat heeft Oscar Munoz, chief executive van United Airlines, gezegd. Munoz had de betrokken passagier in eerste instantie een agressieveling en ordeverstoorder genoemd, maar gaf uiteindelijk toch toe dat zijn bedrijf in de fout was gegaan. Een aantal partijen had opgeroepen tot een boycot van United Airlines en had ook het ontslag van Munoz gevraagd, maar de chief executive benadrukte op post te blijven.

Bij de staaldivisie van het Duitse industrieconcern ThyssenKrupp staan duizenden banen op de tocht. Dat heeft de Duitse vakbond IG Metall gemeld. De ontslagen zijn het gevolg van besparingsplannen die het Duitse bedrijf eerder deze maand bekend maakte. Volgens de vakbond zouden mogelijk tot vierduizend banen kunnen worden geschrapt. De staaldivisie van ThyssenKrupp telt op dit ogenblik ongeveer 27.000 medewerkers. Het Duitse concern wil een besparing van 500 miljoen euro doorvoeren, maar benadrukt dat op dit ogenblik nog geen mededelingen over de impact op het personeel kunnen worden gedaan. Overcapaciteit ligt aan de basis van de herstructurering.

De Deense containervervoerder Maersk Line mag zijn Duitse concurrent Hamburg Süd overnemen. Dat heeft de Europese Commissie bekend gemaakt. Aan de transactie worden wel een aantal voorwaarden verbonden. Maersk maakte eind vorig jaar de overnameplannen bekend. Financiële details over de transactie werden niet meegedeeld. De Europese Commissie benadrukt wel dat de fusie alleen kan worden goedgekeurd indien Hamburg Süd zich uit een vijftal consortia van handelsroutes terugtrekt. Daarbij zou vooral worden ingegrepen op routes vanuit Noord-Amerika naar het Midden-Oosten en Latijns-Amerika en vanuit de Middellandse Zee naar Zuid-Amerika.

De Amerikaanse bank Wells Fargo wil bij zijn voormalige bestuurders John Stumpf en Carrie Tolstedt een bedrag van 75 miljoen dollar recupereren. De bank acht het duo verantwoordelijk voor een schandaal rond dubieuze verkooppraktijken die vorig jaar aan het licht kwamen en waarbij medewerkers van de bank jarenlang zonder toestemming op naam van de klanten rekeningen en kredieten hadden geopend. Daarmee probeerden de medewerkers de ambitieuze verkoopdoelstellingen van de bank te halen. Wells Fargo zou echter onhaalbare targets hebben opgelegd. Wells Fargo kreeg voor het schandaal in september vorig jaar al een boete van 185 miljoen dollar opgelegd.

De Amerikaanse taxidienst Lyft heeft met een investeringsronde een bedrag van ongeveer 600 miljoen dollar opgehaald. Door de operatie wordt de totale waarde van Lyft geraamd op een bedrag van ongeveer 7,5 miljard dollar. Lyft is in de Verenigde Staten een belangrijke concurrent voor Uber. Op de buitenlandse markt blijft Lyft voorlopig echter nog altijd afwezig, maar zou een internationale activiteit niet uitsluiten. Dit jaar heeft het bedrijf al in een honderdtal Amerikaanse steden activiteiten opgestart. Op de jongste kapitaalronde schreven onder meer de investeerders Kohlberg Kravis Roberts (KKR), Baillie Gifford, AllianceBernstein en PSP Investments in.

Chipfabrikant Qualcomm moet aan het Canadese technologiebedrijf BlackBerry 814,9 miljoen dollar terugbetalen. Dat heeft een Amerikaanse rechtbank beslist in een geding dat door BlackBerry werd opgestart. BlackBerry was immers van mening dat Qualcomm tijdens de eerste helft van dit decennium overdreven vergoedingen had geëist voor de licenties op zijn technologie. De rechtbank besliste nu dat Qualcomm de ontvangen royalties moet terugbetalen. Qualcomm benadrukte wel dat de uitspraak alleen gevolgen heeft voor de afspraken met Blackberry en niet voor contracten met andere bedrijven. Ook Apple heeft inmiddels een claim wegens overdreven vergoedingen tegen Qualcomm ingediend.

De Nederlandse mediamagnaat John de Mol geeft de strijd om Telegraaf Media Groep (TMG) niet op. Midden april zal zijn bedrijf Talpa immers een biedingsbericht ter goedkeuring indienen bij de Nederlandse Autoriteit Financiële Markten (AFM). Dat heeft de Mol zelf bekend gemaakt. De portfolio van Talpa bestaat op die ogenblik uit een aantal radiozenders en een productiebedrijf, maar wil uitgroeien tot een breder mediaconcern dat ook kranten en televisiezenders zou omvatten. De Mol heeft daarvoor al een belang van 29 procent opgebouwd in Telegraaf Media. Het Belgische Mediahuis en zijn Nederlandse partner VP Exploitatie hebben een participatie van ongeveer 60 procent.

Glazenproducent Durobor uit Zinnik wil het faillissement aanvragen. Dat heeft de directie van de onderneming tijdens een bijzondere ondernemingsraad bekend gemaakt. De Waalse publieke investeringsmaatschappij Sogepa heeft echter aangekondigd het bedrijf tot eind juni verder te zullen blijven ondersteunen. Dankzij het engagement van Sogepa kan Durobor dan ook de activiteiten blijven verder zetten. Eind maart had Jean-Claude Marcourt, Waals minister van economie, al aangekondigd dat Durobor geen financiële reserves meer had en zich in een onrustwekkende situatie bevond. Hij verklaarde toen dat een alternatieve oplossing zou moeten worden gezocht.

Izy, de lowcost-divisie van het spoorbedrijf Thalys gaat de kosten beperken om zijn goedkope tarieven te kunnen handhaven. Dat heeft Thalys bekend gemaakt. Izy werd vorig jaar opgericht en huurde voor zijn activiteiten twee treinen bij de Franse spoorwegen. Eén van die contracten wordt nu echter vervangen door een eigen trein van Thalys. Benadrukt werd dat op het personeel niet zal worden bespaard. Wel wordt de programmering aangepast, waardoor een grotere nadruk zal worden gelegd op de weekends en vakantiedagen. Izzy hanteert een tarief van 19 euro voor een rit tussen Brussel en Parijs. Op één jaar tijd telde de divisie ongeveer 400.000 gebruikers.

De vereffening van Arco Groep is afgerond. Dat heeft vereffenaar Francine Swiggers bekend gemaakt. Daarbij is gebleken dat uiteindelijk wellicht slechts een bedrag tussen 50 miljoen euro en 100 miljoen euro zal overblijven. De vergoeding van de gedupeerde coöperanten zal dan ook grotendeels door Beweging.net, de staatsbank Belfius en de Belgische staat moeten worden gedragen. Bij de regeringsonderhandelingen was voorzien dat de coöperanten van Arco een vergoeding van 600 miljoen euro zouden ontvangen. Daardoor zouden de coöperanten uiteindelijk 40 procent van hun uitstaande kapitaal kunnen recupereren. Daarvoor moet nu een concreet scenario worden uitgewerkt.

Het technologiebedrijf Foxconn uit Taiwan is bereid om 3 biljoen yen of ruim 25 miljard euro te betalen voor de overname van de divisie geheugenchips van het Japanse concern Toshiba. Dat hebben een aantal bronnen tegenover de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal gemeld. Foxconn zou daarmee het bod van een aantal andere geïnteresseerde partijen overtreffen. Het elektronicabedrijf Hon Hai Precision, eveneens uit Taiwan, zou een bedrag van ruim 2 biljoen yen hebben willen betalen voor de divisie. Het Amerikaanse Broadcom en het Zuid-Koreaanse SK Hynix zouden een gelijkaardig bod hebben ingediend. Foxconn nam vorig jaar ook al het Japanse bedrijf Sharp over.

Investeringsmaatschappij PAI Partners heeft een bod van 1,4 miljard euro gedaan op het Nederlandse bedrijf Refresco, bottelaar van frisdranken en fruitsappen. Refresco heeft het voorstel echter afgewezen en ziet naar eigen zeggen ook geen basis om het plan verder te onderzoeken. PAI Partners zou twee jaar geleden ook al interesse hebben getoond voor Refresco, dat toen echter gekozen had voor een introductie op de beurs van Amsterdam. Refresco realiseerde vorig jaar een productie van 6,5 miljard liter. Daarmee werd een omzet geboekt van ongeveer 2,1 miljard euro. De Nederlandse bottelaar, die meer dan 5.500 medewerkers heeft, boekte daarop een nettowinst van 82 miljoen euro.

Meer Nieuws

09:09 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

12-04-17

Klantenbehoeften door bedrijven vaak onvoldoende gekend

Veel bedrijfsleiders erkennen dat ze weinig inzicht hebben in de wensen en behoeftes van de consument. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Altify bij meer dan achthonderd verkoopdirecteurs in zestig landen. Vastgesteld wordt dat 42 procent van de ondervraagden toegeeft dat hun marketing-divisie onvoldoende inzicht heeft in de klantengroep. Het probleem kan in alle economische sectoren worden vastgesteld. Tegelijkertijd benadrukte 83 procent van de respondenten dat de consument meer dan ooit de controle over het verkoopproces in handen heeft, terwijl slechts 65 procent zegt dat zijn verkoopstrategie op het aankoopgedrag van de consument is ingesteld.

“In het verkoopproces heeft de consument altijd centraal gestaan en elke partij die een verdere groei ambieert, moet zich toespitsen op klantenbehoud,” benadrukt Donal Daly, voorzitter van Altify. “Bedrijven die er zorg voor dragen dat ze de gepaste oplossing aan hun klanten aanbieden en garanderen dat een service met een sterke meerwaarde wordt geleverd, zullen op de uitbouw van een duurzaam concurrentieel voordeel kunnen rekenen.” Een meerderheid van de respondenten gaf aan dat het klantenbehoud de belangrijkste strategische doelstelling van dit jaar blijft. Toch erkende 33 procent niet in staat te zijn de zakelijke problemen van de consument te identificeren.

De onderzoekers stelden verder vast dat vooral de digitale transformatie een grotere basis voor disruptie betekent dan een politieke instabiliteit, een volatiele wisselmarkt of de wereldwijde terroristische dreiging. De digitale transformatie werd immers door 48 procent van de ondervraagden als een basis voor disruptie bestempeld, gevolgd door de vooruitgang in artificiële intelligentie (27 procent) en een volatiele wisselmarkt (26 procent). In Europa, het Midden-Oosten en Afrika wordt echter aan de volatiele wisselmarkt (41 procent) en de brexit (39 procent) bijna evenveel belang gehecht dan aan de digitale transformatie (43 procent).

Verder bleek dat 42 procent van de respondenten in de regering minder vertrouwen heeft dan vorig jaar.

Lees Verder

22:32 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: consument |  Facebook |

Consument gelooft in duurzame kracht email

Slechts weinig consumenten zijn van oordeel dat communicatie-kanalen zoals Pinterest en Linkedin nog altijd operationeel zullen zijn, maar volgens de meesten zal email op dat ogenblik nog altijd populair zijn. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Mailjet bij gebruikers in Frankrijk en Groot-Brittannië. Vastgesteld werd dat 41 procent van de ondervraagden beslist gelooft dat email over tien jaar nog altijd operationeel zal zijn, gevolgd door Facebook en messaging-applicaties zoals Whatsapp (26 procent). Voor Pinterest en Linkedin vallen die cijfers echter terug tot amper 11 procent. Ook Snapchat zal volgens 14 procent nog zeker tien jaar overleven.

“Nieuwe platformen zoals Snapchat genieten op dit ogenblik in een aantal demografieën een grote populariteit, maar email blijkt over een blijvende kracht te kunnen beschikken,” betoogt Josie Scotchmer, marketing manager bij Mailjet. "Nieuwere platformen worden door het publiek eerder beschouwd als voorbijgaande trends dan als een communicatiemiddel dat over een lange periode zal worden gebruikt. Naarmate email evolueert om onder meer met responsive design en personalisering maximaal op de behoeften van de consumenten in te spelen, biedt het platform aan merken de mogelijkheid om te innoveren zodat het publiek op een directe manier kan worden bereikt met bijzonder doelgerichte en relevante boodschappen.”

Wanneer naar de reclame-activiteit op de onderscheiden platformen wordt gekeken, blijkt dat de consument zich vooral stoort aan irrelevante boodschappen. Tevens kan worden vastgesteld dat 37 procent verlangt dat merken in hun communicatie met de consument gebruik maken van productvideo’s. In de leeftijdsgroep tussen zestien en negenentwintig jaar loopt dat cijfer op tot 52 procent, tegenover 21 procent bij zestigplussers. In de categorie tussen zestien en negenentwintig jaar verlangt 24 procent bovendien dat merken gebruik maken van interactie reclameboodschappen, tegenover 12 procent in de groep tussen vijfenveertig en negenenvijftig jaar en amper 8 procent bij de zestigplussers.

Lees Verder

21:30 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: email |  Facebook |

Persoonlijke informatie wordt geruild tegen gratis wifi

Een meerderheid van de consumenten zal sneller bereid zijn om met een commerciële partij persoonlijke informatie te delen indien in ruil op de winkelvloer gratis toegang tot wifi wordt aangeboden. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Hughes Europe. Vastgesteld werd dat 74 procent van de shoppers door een gratis wifi-aanbod ertoe bewogen zou kunnen worden om persoonlijke informatie met een externe partij te delen. Het resultaat van de studie bevestigt volgens de onderzoekers eerdere vaststellingen dat consumenten sneller kunnen worden aangezet persoonlijke informatie vrij te geven wanneer hen in ruil een beloning wordt beloofd.

In de eerste plaats geldt die bereidheid volgens Hughes Europe voor de naam van de consument (86 procent), gevolgd door het geslacht (83 procent) en het emailadres (69 procent). Daarentegen blijkt slechts 10 procent bereid informatie te verstrekken over zijn maandelijks bestedingsbudget. Ook gegevens over het fysieke adres (11 procent) en het inkomensniveau (15 procent) wordt niet graag ter beschikking gesteld. Wel wordt opgemerkt dat de retailer erover dient te waken dat het kanaal op een strategische manier wordt gebruikt, want 89 procent van de shoppers erkent te vrezen overspoeld te worden door ongewenste boodschappen. Daarnaast zegt 63 procent te vrezen voor een diefstal van persoonlijke gegevens.

De onderzoekers stelden verder vast dat 85 procent van de consumenten zou overwegen informatie te verstrekken over hun favoriete producten, terwijl 55 procent bereid zou zijn details te verstrekken over geliefkoosde winkels. Er wordt gewaarschuwd dat de hedendaagse consumenten, vooral millennials, bijzonder onderlegd zijn in data en personalisering en bereid zijn om hun gegevens ter beschikking te stellen indien bovenop een gratis wifi-toegang andere beloningen, zoals speciale aanbiedingen en kortingen op basis van persoonlijke voorkeuren, worden voorgesteld. Daarvoor moet volgens Hughes Europe wel worden gewaakt over transparantie rond veiligheid en het beheer van het klantenbestand.

Lees Verder

20:26 Gepost door Marcho in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: wifi |  Facebook |